Pet adutov češkega "švicarja", za katerim norijo Slovenci

Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq
"Kateri avto priporočate v nakup?" Odslej je odgovor veliko lažji.
Oglej si celoten članek

Ne prevelik, ne premajhen, moderno skrojen, po želji (in za denar) lahko močno digitaliziran, a tudi po analogni strani temeljit v detajle. Veliko je razlogov za neuradni naziv najboljšega križanca nižjega srednjega razreda v tem hipu.

Yeti si lahko v avtomobilskih nebesih oddahne. Prvi od obeh naslednikov karoq je odlično zapolnil velike snežke, kako bo z drugim, bomo videli prihodnje leto. A če bo manjši Škodin križanec po pričakovanjih skušal biti najprej čustven, šele nato uporaben, kot recimo v velikostnem razredu "4,2 metra" srečamo pri VW T-rocu, potem je nekoliko večjemu karoqu pri "4,4" namenjena resnost, ki naj bi lastniku še tudi po dolgih letih sobivanja vlivala samozavest, da je takrat ob iskanju avta storil pravilno transakcijo.

Karoq namreč hitro pokaže, da je pripravljen ostati v družini dolga leta in služiti najrazličnejšim potrebam. Kako različne so lahko, sem se prepričal pri testnem karoqu. Naj ne zavede njegova cena, ki je zaradi vse dodatne opreme segla do 37 tisočakov, je pač šlo za maksimalno opremljeno demonstracijo vsestranskosti.

Foto: Saša Despot Škoda karoq

1) Modnost na zunaj.

Karoq s tem nima težav. Znamkin dizajn čistih, vodoravnih linij, morda res potrebuje še drugi in tretji pogled, da v njem prepoznamo koristi brezčasne podobe, a na dolgi rok je to dobro. Kljub očitnim razlikam pa ga je vsaj na daleč težko ločevati od svojega večjega brata kodiaqa. Kompaktne mere pripomorejo, da avto ne deluje okorno. Nekateri poglavitni tekmeci, kot sta renault kadjar ali peugeot 3008, so šli korak dlje pri personalizaciji, ki se kaže v možnosti kontrastnih barv zunanjosti. To pri karoqu še pogrešamo.

2) Naprednost od znotraj.

Čustva tudi v kabini ostajajo v ozadju, za na pogled enostavnim dizajnom pa se skriva odlična ergonomija, kjer vse deluje tipi-topi: iskanje najboljšega položaja za volanom in sedenje, podajanje informacij o vožnji, slepo iskanje stikal brez odvračanja pogleda … Analognost se izvrstno ujame z digitaliziranostjo karoqa pri merilnikih in infozabavnem sistemu. Se doplačilo za digitalne merilnike, ki jih karoq ponuja kot prvi Škodin avto, izplača? Prav gotovo si tega vprašanja že čez nekaj let kupci avtov ne bomo več zastavljali, temveč jih bomo dobili v serijski opremi. Zmogljivejši infozabavni sistem pa poleg glasbe in vmesnika za telefon nudi še kopico drugih storitev, tudi povezavo v podatkovni oblak. Karoq je lahko (€€€) med najbolj trendovskimi avtomobili za širši trg.

Samodejno zaviranje je serijsko, na seznamu doplačil pa so številna uporabna iz drugih koncernskih modelov znana pomagala. Tudi radarski tempomat. V bogatejši opremi style so serijski polni LED žarometi.

Foto: Saša Despot Škoda karoq

3) Uporabnost.

Karoqa se zdi kar težko postaviti pred nepremostljiv izziv. Štirje odrasli potniki imajo ogromno prostora, nekaj centimetrov v višino zna odžreti le veliko panoramsko okno. Med opcijsko opremo je prilagodljiva druga klop (VarioFlex) s tremi posameznimi sedeži, ki so premični v vse smeri in so zelo priporočljivi, če naj bo karoq avto za družino. In še - takšne sedeže je mogoče ločeno odstranjevati iz avta! Dodajmo še velik prtljažnik, podiranje naslonjal v ravno dno, veliko prtljažno odprtino, zajetna odlagališča in karoq dobesedno pomete s tekmeci med podobno velikimi križanci. Naročiti je mogoče tovarniško vlečno kljuko, ki se enostavno spusti izpod odbijača s pritskom na gumb.

5) Vožnja.

Karoq želi biti najprej udoben, šele potem športen. To se vidi v nekoliko mehkejšem podvozju in več gibanja karoserije, če ga primerjam z VW tiguanom ali seat ateco. V ovinkih zato morda ne vliva tolikšnega poguma, kot peugeot 3008 ali toyota CH-R, čeprav karoqa krasi informativen in odziven volan. Po drugi strani karoq zagotavlja mirnejše in udobnejše nabiranje kilometrov od večine tekmecev. Testni avto je imel vgrajen 1,5-litrski TSI motor, ki je ena najboljših izbir za karoqa - s svojimi 110 kW je dovolj močan, hkrati je odziven v širokem polju vrtljajev, ko je potrebno potegniti z mesta in ujeti tok ulice ali avtoceste. V višjih vrtljajih se ga sliši. Hitri DSG menjalnik doda k udobju, navaditi se je potrebno le na predolg premor, ko prestavlja med vzvratno in prvo prestavo.

Foto: Saša Despot Škoda karoq

O trpežnosti karoqa je še prezgodaj govoriti, a razne primerjave za znamko Škoda in za predhodnika yetija vlivajo upanje, da bomo čez kakih pet let govorili o zanesljivem izdelku s podpovprečnim številom okvar.

Če smo še nedavno nazaj imeli karavansko octavio za tisti tipičen Škodin avto, s katerim lahko pokrijemo najbolj univerzalen del potreb, potem je v skladu s premikom zanimanja kupcev od karavanov na križance očitno prišel čas za naslednika. Karoq ne razočara v nobenem pogledu, v številnih pa s svojo navidezno preprostostjo prav navduši. Žal med njimi ni več cene, saj se uradni cenik pričenja šele tik pod 22 tisočaki, navdušenje nad avtom pa je po Evropi takšno, da kaj prida popustov niti ni za pričakovati. Z bogatejšo opremo style in močnejšim bencinskim motorjem ter DSG je karoq ocenjen na skoraj 27 tisočakov, medtem ko je do roba napolnjeni testnik segel vse v "tiguanov rajon" skoraj 37 tisoč evrov.

Namesto pike na i - da je karoq pisan na kožo kupcem, ki zahtevajo dostopno uporabnost, dokazuje še en detajl. Karoq je ohranil tipične strešne sani, ki omogočajo nameščanje cenejših strešnih (neoriginalnih) nosilcev.

Podatki o vozilu (škoda karoq 1,5 TSI ACT DSG style) 

Motor: 1.498 cm3, hibrid
Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt/min.
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.382 × 1.841 × 1.603, medosna razdalja 2.638 
Prtljažnik (v litrih): 521 - 1.630
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 123 g/km
Zmogljivosti: 203 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 26.976, testni 36.698 
Konkurenti: peugeot 3008, renault kadjar, nissan qashqai, opel grandland X, seat ateca, kia sportage, hyundai tucson ...

PLUSI: vsestranska uporabnost, dopolnjena z detajli, dobra kakovost izdelave, motor, razpon tehnologije ...

MINUSI: cena, 4x4 le pri 2,0 TDI.

Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq Foto: Saša Despot Škoda karoq

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.