Shell Helix Ultra s PurePlus tehnologijo pomeni revolucijo na področju motornih olj. Shell je namreč razvili povsem nov način proizvodnje sintetičnih baznih olj, kar se odraža pri boljši zaščiti motorja tako pri zelo nizkih kot zelo visokih temperaturah, nižji porabi goriva in manjši porabi motornega olja.
Zaostrena zakonodaja na področju škodljivih emisij za okolje ter omejeni naravni viri silijo proizvajalce k vedno večji učinkovitosti motorjev z notranjim izgorevanjem. To vpliva na razvoj motornih olj. V trendu je uporaba čedalje nižje viskoznih motornih olj kot so 0W-30 in 0W-20.
Moderni avtomobili že uporabljajo olja teh viskoznosti. Prednosti so predvsem v manjšem trenju in s tem manjši porabi goriva obenem pa so ta olja tudi bolj primerna za uporabo pri zelo nizkih temperaturah v zimskem času, saj hitreje stečejo v dele motorja in jih zaščitijo pred obrabo.
Čim nižja je številka pred črko W (Winter = zima) tem lažji bo zagon motorja pri nizkih temperaturah. Druga številka pri oznaki razreda viskoznosti označuje SAE razred viskoznosti pri visokih temperaturah (100°C). Čim višja je, tem dlje olje ohrani svoje mazalne lastnosti pri višjih temperaturah. V prevodu to pomeni, da se ne ''razredči''.
Kje so prednosti?
"Z vpeljavo novih sintetičnih motornih olj in novih tehnologij ter materialov pri izdelavi motorjev z manjšimi tolerancami razlaga pomena druge številke počasi izgublja svoj prvotni smisel saj sintetična olja ob novih tehnologijah motorjev omogočajo odlične mazalne lastnosti tudi pri visokih temperaturah in torej nižja številka 20 več ne pomeni slabših mazalnih lastnosti od olja, ki ima to številko višjo. Pri izbiri motornega olja je vedno potrebno upoštevati navodila proizvajalca vozila,“ pravi Ivan Špehar, vodja tehnične službe pri podjetju Haberkorn Slovenija, ki je nacionalni distributer maziv Shell.
Shell tesno sodeluje z večino proizvajalcev vozil in razvija motorna olja skupaj z njihovimi razvojnimi oddelki. Shell Helix Ultra na osnovi Shell PurePlus tehnologije za prvo polnjenje v svojih avtomobilih uporablja tudi BMW.
Olja na osnovi te tehnologije so proizvedena iz zemeljskega plina, ki ga v posebnem tehnološkem procesu spremenimo v kristalno čisto bazno olje. To bazno olje, ki predstavlja 75-90% motornega olja skupaj s preizkušeno aktivno tehnologijo čiščenja (paketom aditivov) omogoča posebne lastnosti tako proizvedenih sintetičnih motornih olj na treh področjih. Bistvene prednosti so izboljšane vikozitetne lastnosti (zaščita pri ekstremnih temperaturah; tako nizkih kot visokih), zmanjšano trenje (za nižjo porabo goriva) in zmanjšano izparevanje (manjša poraba olja).
Kaj se dogaja pri nizkih temperaturah?
Pri nizkih temperaturah se v plinskem olju izločajo kristali parafina. Parafin naftne rafinerije v plinsko olje dodajajo zato, da znižajo temperaturo samovžiga goriva, kar je pomembno za delovanje dizelskih motorjev. Vendar se pri nizkih temperaturah iz goriva začnejo izločati mikroskopsko majhni kristali parafina. Če se temperatura še niža, se začnejo kristali združevati v skupine, te pa že lahko zamašijo dovod goriva k motorju. Zaradi teh fizikalno-kemijskih lastnosti plinskega olja vse naftne družbe v goriva, namenjena območjem z izrazito zimo oziroma nizkimi zimskimi temperaturami, dodajajo posebne dodatke – z njimi znižujejo tako imenovano temperaturo filtrirnosti (CFPP – Cold Filter Pluging Point). Temperaturo filtrirnosti dizelskih goriv pri nas predpisuje standard za dizelska goriva z oznako SIST EN 590 in je za posamezna letna obdobja določena z minimalnimi vrednostmi.
V kolikor v določenih obdobjih uporabljamo dizelsko gorivo iz črpalke in zunanje temperature niso blizu, oziroma nižje od navedenih, potem težav praviloma ne bi smelo biti in uporaba posebnih aditivov za zniževanje temperature filtrirnosti ni potrebna. V kolikor zunanja temperatura pade pod te meje, oziroma je blizu teh meja, pa se priporoča preventivna uporaba aditiva za zniževanje temperature filtrirnosti. Aditiv Shell Diesel Depresser uporabimo v razmerju 1:1000 (1 liter na 1000 litrov), odvisno od trenutne filtrirnosti goriva, ki ga imamo v rezervoarju. S tem znižamo temperaturo filtrirnosti med 5-8°C. "Za ekstremno nizke temperature lahko dodamo aditiv tudi v razmerju 2:1000 (2 litra na 1000 litrov). Pri tem je potrebno upoštevati da dodatki učinkujejo preventivno, torej le ob pravočasni uporabi, ko je gorivo še bistro, v primeru že izločenega parafina dodatki ne učinkujejo,“ pojasnjuje strokovnjak iz Haberkorna in dodaja: "Parafin se »raztopi« le z ustreznim segrevanjem goriva. Zagotoviti moramo dobro mešanje dodatka z gorivom (dodajanje pred ali med novim polnjenjem rezervoarja). Tudi ob upoštevanju vseh zgornjih zahtev učinka uporabljenega dodatka žal ni mogoče natančno predvideti. Predoziranje pa ima lahko tudi negativen efekt na kvaliteto goriva, oziroma . lahko škodljivo vpliva na delovanje motorja.“
Vse lepo in prav, samo ne razumem zakaj se članek o olju, konča s člankom o gorivu.