Da ne boste na prvi dan "ubili" motorja

Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Jure Primec Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motorja Foto: Gregor Prebil Servis motocikla
Aprila bodo v sončnih dneh ceste preplavili motoristi. Varnost in tehnično delujoč motor morata biti pogoj, da se odpravite na prvo vožnjo z motociklom, ki je več mesecev "spal zimsko spanje". Kaj morate postoriti pred prvo vožnjo?
Oglej si celoten članek

O tem smo se pogovarjali s pooblaščenim serviserjem motornih koles in navtičnega programa Yamaha Juretom Primcem.

Na servis spomladi ali jeseni?

"Odvisno od števila prevoženih kilometrov. Če jih ima motocikel že jeseni toliko, da je pred servisom, je to bolje storiti jeseni. Drugače pa spomladi, pred prvo vožnjo. Največ motoristov servis še vedno naredi spomladi,“ pravi Primec.

Foto: Gregor Prebil Servis motorja Cene servisnih storitev pred sezono so med 40 do 50 evri in naprej za mopede in od 70 do 80 evrov in naprej za večje motorje, pravi strokovnjak, odvisno od porabljenega materiala. Razlika v servisu med skuterji, mopedi in večjimi motorji, se v osnovi ne razlikuje, saj je treba menjati motorno olje, oljni filter, svečke, zavorno olje, zračni filter in druge malenkosti.

Vsaj enkrat na leto na servis

Serviser poudarja, da je zmotno mišljenje, da motocikle, ranga šibkejših skuterjev in mopedov, ni treba servisirati, ker je to drago, motocikli pa niso veliko vredni. "To se dogaja. Največ je manjšega programa, ranga mopedov in skuterjev do 250 ccm, ki se jih servisira doma in jih pripeljejo na servis šele takrat, ko vse skupaj obstane,“ pravi strokovnjak, ki dodaja, da lahko motoristi pred prvo vožnjo marsikaj sami postorijo doma, nekatere stvari pa bi morali prepustiti strokovnjakom, saj: "Servis ni menjava olja in filtra. Motor je treba pregledati od kolesa, do kolesa. So točke pri določenih motorjih, katere znamo pregledati samo serviserji. Vsaj enkrat na leto mora motocikel pregledati serviser.“

Foto: Gregor Prebil Servis motorja Primec pravi, da so slovenski motocikli, vsaj tisti, ki jih dobijo v delavnico, spomladi v dobrem stanju. To pomeni, da lastniki že jeseni dobro poskrbijo za motor - očistijo motor, namažejo verigo, napolnijo posodo z gorivom do vrha, povečajo tlak pnevmatike na 3,5 bare, še bolje je, da je motor obešen na stojalu, da se pnevmatika ne zaleži. Priporočljivo je odklopiti baterijo, ali jo sneti iz motorja, in jo imeti na stalni temperaturi med 10 in 15 stopinjami Celzija.

Kaj lahko pred prvo vožnjo naredimo sami?

Marsikaj lahko pred prvo vožnjo v sezoni za boljše delovanje motorja in varnejšo vožnjo naredijo motoristi sami. Primec pravi, da lahko sami preverimo stanje in napetost verige. Za samo vzdrževanje verige je dobro, da se jo očisti. Za to obstajajo čistila. Veriga se opere, posuši, namaže z mazivom ali spreji, a pri tem ne pretiravati.

Foto: Gregor Prebil Servis motocikla Pred prvo vožnjo je obvezno doma, ali na bencinski črpalki, oziroma servisu, preveriti tlak v pnevmatikah. "Še danes na servisih, tako na začetku sezone, kot na sredi sezone, v delavnico dobimo motocikle s prenizkim tlakom v pnevmatikah. To je osnova za varno vožnjo. Tak motor v ovinku ni stabilen, itd. Pred startom motorja preverite, če je nivo tekočin, motornega in zavornega olja primeren, preverite tudi delovanje svetlobne opreme,“ svetuje strokovnjak.

Da akumulator ne doživi "šok“, je treba preveriti stanje akumulatorja. "Za kakšen dan je akumulator priporočljivo dati na polnilec. To pa zato, da akumulator po pol leta mirovanja ne doživi šoka. Ko damo kontakt, mu lahko to skrajša življenjsko dobo,“ pojasnjuje serviser.

Na koliko kilometrov je treba menjati vitalne dele?

Foto: Gregor Prebil Servis motorja To je odvisno od motorja do motorja, od proizvajalca do proizvajalca. Nekateri zahtevajo menjavo zobnikov na 20.000 prevoženih kilometrov, drugi do 50.000 kilometrov. "Kar zadeva ostali potrošni material - svečke, zračni filtre, zavorne ploščice, je interval vsaj na 20.000 prevoženih kilometrov," pravi Primec, ki poudarja, da je servisni interval odvisen tudi od načina vožnje motocikla: "Drugače je, če se 10.000 kilometrov voziš turistično, ali pa športno v visokih vrtljajih. Pri športnih motociklih je zato priporočljivo narediti dva servisa na sezono, odvisno od števila prevoženih kilometrov, recimo na 5.000 do 6.000 kilometrov, čeprav tovarna govori drugače.“

grega.prebil@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.