Sejem v Düsseldorfu pokazal, da elektrike v avtodomih še dolgo ne bo

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Sportsvan Caravan Salon Düsseldorf 2024 Foto: Sportsvan Caravan Salon Düsseldorf 2024
Caravan Salon v Düsseldorfu velja za največji in najbolj popularen salon za mobilno rekreacijo v Evropi. Tudi letos se je v Nemčijo, kjer svoje izdelke ali storitve razstavljajo številna slovenska podjetja, zgrnilo veliko število ljubiteljev vozil za preživljanje prostega časa. Na sejmu je bilo razkritih veliko novih trendov, pokazali pa so se že tudi Kitajci.
Oglej si celoten članek

Kdor se zanima za naravo in potovanja, se ne more izogniti Caravan Salon Düsseldorf. Začetki segajo v leto 1962, ko se je sejem začel v Essnu, od leta 1994 pa je prizorišče v Düsseldorfu. Ob letošnji 30. obletnici je ljubitelje kampiranja na 16 razstavnih halah pričakalo kar 778 razstavljavcev, veliko je bilo slovenskih, ki sodijo med najbolj cenjene. Poleg avtodomov in prikolic, so razstavljavci pokazali še avtomobilsko tehniko, komponente in sestavne dele, šotore, mobilne hišice, dodatkov in opremo za kampiranje, oblačila in opremo za dejavnosti na prostem, ponudbo kampov, parkirnih mest, aplikacije, kot so park & night …

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024

Pogovarjali smo se s predstavniki podjetja Sportsvan, ki so redni obiskovalci sejma, kjer imajo tudi stike s poslovnimi partnerji, obisk Düsseldorfa pa izkoristijo tudi za stik z najnovejšimi trendi. Povedali so nam, da je bil letos obisk izjemen, iz vseh koncev Evrope. Veliko je bilo obiskovalcev iz Baltskih držav in nasploh severnih držav. Prvič se je zgodilo, da je bilo parkirišče za avtodome povsem zasedeno, kar kaže na veliko priljubljenost vozil in oprem za preživljanje prostega časa v naravi. Pri Sportstvanu izpostavljajo naslednje trende, ki so se pokazali na salonu.

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024

Indukcija namesto plina

Eden od trendov je vgradnja električne opreme za kuhanje, kot so indukcijski štedilniki, ki odpravljajo težave s plinskimi napravami. Vse več kupcev vozil želi biti čim bolj samooskrbni, zato so zelo popularne sončne celice. Še vedno je namreč zelo priljubljeno kampiranje na prostem, izven kampov. Raste tudi priljubljenost 4x4 vozil, bolj zaradi robustnega videza, kot želje po vožnji izven utrjenih poti. Zato pa pri podjetju Sportstvan opozarjajo, da je poraba goriva takih vozil večja, a hkrati priznavajo, da so tudi v Sloveniji taka vozil vse bolj priljubljena.

Foto: Sportsvan Caravan Salon Düsseldorf 2024

Zelo iskani so vani, saj so to bolj okretna vozila, zanimivo pa je, da jih je po izdelavi večina še vedno namenjena dvema osebama. Sicer ponudniki iščejo rešitve z dvižno streho, ki pa je pozimi ne moreš, enako velja za spanje v vetru ali dežju, težava je z ogrevanjem in hlajenjem.

Tako za večje, kot manjše avtodome velja, da imajo več vgrajene opreme, predvsem so popularni televizorji in zvočni sistemi. Velik poudarek je na personalizaciji, tako za daljša potovanja kot za vikend izlete.

Napredek in inovacije se kažejo tudi na področju nadgradenj na osebnih vozilih in prikolicah – lepša in bolj sodobna oblika, vozila so lažja, nadgradnje so primerne tudi za lažja vozila.

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024

Pri Sportsvanu še dodajajo, da tudi avtodomarstvo ni imuno na napredek na področju digitalizacije, od povezovanja naprav do mobilnih aplikacij, vse več uporabnikov avtodomov njihovo stanje spremlja s pomočjo aplikacije.

Kitajci niso grožnja

Med rednimi obiskovalci salona je tudi Rok Vizovišek, odgovorni urednik revije AVTO-DOM, ki smo ga vprašali tudi kakšen vtis so na salonu pustili Kitajci, ki so se sami pohvalili, da imajo resne načrte v Evropi s svojim »premijskim avtodomom.«

"Kitajci so pripeljali premijsko znamko, ampak je njihov izdelek še daleč od premijske znamke za evropske razmere. Šest metrov dolg premijski avtodom je v resnici majhen. Za prodor v Evropo bodo morali pokazati še veliko več," pravi Vizovišek in dodaja, da kitajski avtodomi niso grožnja za evropske znamke kot v primeru osebnih vozil. "Tam se je Evropa ustrelila v obe kolen in še kaj drugega. Kitajci pojmujejo premijski razred povsem drugače kot v Evropi, kjer stremimo k velikim, prostornim, visokim avtodomom. Ta hip moraš biti posebnež, da bi te prepričali trenutni kitajski avtodomi, sploh glede na to, kaj ponujajo evropski proizvajalci."

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024

Elektrika ni primerna za avtodome

Za razliko od salonov, na katerih so razstavljeni osebni avtomobili, v avtodomarstvu ni prostora za električna vozila. Vizovišek pravi: "Tega še dolgo ne bo. Pred leti so bili poskusi na manjšem avtodomu, tipa VW california, ali pa avtomobilih s spalnim nadstreškom. Baterije so za zdaj še pretežke in prevelike, tudi težišče je nizko. Avtodomi so namenjeni potovanjem, ne za polnjenje."

Komentiral je tudi priljubljenost 4x4 pogona: "Trenutno je to tržna niša, saj so vozila z robustnimi dodatki bolj atraktivna. Veliko ljudi ima veliko denarja in želijo na cesti izstopati tudi v avtodomih. Dejstvo pa je, da takega avtodoma ne moreš izkoristiti. To ni enako kot v primeru land cruserja ali podobnih avtomobilov. Če daš 250.000 evrov za avtodom, ga ne boš vlačil po skalah."

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024

Vizovišek izpostavlja tudi trend uporabe lažjih materialov, ne bodo pa avtodomi zaradi tega postali lažji. "Kar nekaj proizvajalcev, tudi slovenska Robeta, so začeli vgrajevati lažje pohištvo. Na ta način lahko privarčujejo okoli 200 kilogramov. Avtodomi pa ne bodo lažji, saj imajo več opreme, tudi po dve televiziji in še kaj?," pravi Vizovišek.

Vprašali smo ga, kako prepoznani so sploh slovenski proizvajalci na največjem salonu za vozila za preživljanje prostega časa? "Tradicionalno se po kakovosti umeščajo kar visoko. Na prepoznavnosti moraš delati. Na srečo imamo Adrio, ki je številka 1 v Nemčiji. Je pa prisotnih veliko mladih podjetij, ki bodo morala še nekaj let počakati, da se uveljavijo. Vsako leto pride na trg nekaj odstotkov novih znamk, nekaj odstotkov pa jih propade."

Foto: Caravan Salon Düsseldorf Caravan Salon Düsseldorf 2024

Cene rabljenih niso vzdržne

Čeprav obisk v Düsseldorfu kaže na veliko priljubljenost nad vozili za preživljanje prostega časa pa Vizovišek pravi, da se je po kovid krizi res povečala popularnost, a evforija pojenja. "Padec se kar pozna. V številkah za leto 2024 še ne, z 2025 pa bo to že vidno. Nekateri so prišli zraven, poskušali in odnehali, ker jih zanimajo druge stvari. Zdaj se vidi, kdo so glavni uporabniki avtodomov, enako velja za slovenski trg. Tisti, ki ne znajo bivati z avtodomi, so hitro odnehali."

Nemški mediji pišejo, da cene vozil padajo, česar pa Vizovišek ne opaža: "Morda so se malo pocenili. Cen, kot so bile pred petimi leti, pa ne bo nikoli več. Je pa zanimivo, kako dragi so rabljeni, cene gredo v nebo. Tukaj se bo moralo prej ali slej nekaj zgoditi, drugače se bo vse skupaj ustavilo. Avtodome, star 15 ali 20 let, prodajajo za 50.000 evrov, kar je absurd, če poznamo, kakšne so bile takrat realne cene."

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 08:20 7. September 2024.

    Končno ena pametna

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.