Šefinja ACEA: Industriji grozi "popolna nevihta"

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Po besedah vodje združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev Sigrid de Vries imajo na odprtih trgih korist zlasti globalno dejavna podjetja, kot so evropski proizvajalci avtomobilov. Zaradi izvolitve Donalda Trumpa za novega predsednika ZDA pa zdaj industriji grozi "popolna nevihta".
Oglej si celoten članek

Generalna direktorica evropskega avtomobilskega združenja ACEA Sigrid de Vries se je zaskrbljeno odzvala na izvolitev Donalda Trumpa za predsednika ZDA. "Vidim veliko razlogov za skrb," je dejala na kongresu Automobilwoche v Berlinu.

Globalno dejavna podjetja, kot so evropski proizvajalci avtomobilov, imajo koristi od odprtih trgov. Trend v svetu pa gre trenutno v drugo smer. Mešanica visokih stroškov preobrazbe, protekcionizma in političnih negotovosti se razvija v "popolno nevihto" za industrijo, je dejal de Vries. Trump je med volilno kampanjo večkrat jasno povedal, da želi proizvodnjo v ZDA spodbuditi z uvedbo visokih carine na uvožene avtomobile.

Foto: Profimedia Proizvodnja avtomobilov, tovarna Volkswagen, Wolfsburg

Šefinja ACEA je dejala, da bodo stroge omejitve EU glede emisij CO2 iz avtomobilov in kombijev od leta 2025 v primerjavi z ameriškimi in kitajskimi proizvajalci vozil upočasnile evropske proizvajalce. "Želimo, da preobrazba deluje. A to lahko uspe le z močno industrijo," je dejal de Vries.

Stroški izpolnjevanja ciljev CO2 so nesorazmerni. Ob tem je potožila nad pomanjkanjem vlaganj v polnilno infrastrukturo v večini članic EU. Poleg tega se povpraševanje po električnih avtomobilih razvija prepočasi.

"Prišel je odločilni trenutek"

Po besedah de Vries so proizvajalci opravili svoje delo z vlaganjem milijard v e-mobilnost in razvojem na stotine e-modelov. Zdaj je prišel odločilni trenutek. V zvezi s cilji CO2 bi se proizvajalci soočili s težkimi odločitvami, vse bi imele negativne posledice za njihovo konkurenčnost: sprejeti visoke kazni, prodajati električne avtomobile z velikimi popusti ali zmanjšati proizvodnjo. V vsakem primeru bi to vplivalo na prihodnje naložbe in morda ogrozilo na tisoče delovnih mest.

Foto: Profimedia Zapiranje tovarn Michelin

De Vries je pozvala novo Evropsko komisijo, naj, prej, kot je bilo načrtovano, pregleda cilje CO2. "Čas je za ukrepanje." Nemški zvezni minister za gospodarstvo Robert Habeck (Zeleni) je nedavno napovedal, da bo podprl uvedbo revizije, načrtovane za leta 2026 do leta 2025.

Kot dopolnitev »Green Deala« je De Vries predlagala »Industry Deal« med podjetji, Evropsko komisijo in državami članicami kot partnerji. Evropska avtomobilska industrija je odgovorna za sedem odstotkov BDP EU in zaposluje 13 milijonov ljudi.
De Vries pravi: "Ni razloga, zakaj avtomobilska industrija kot gospodarska sila 20. stoletja ne bi mogla biti enaka v 21. stoletju."

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 10:29 7. November 2024.

    Evropska avtomobilska industrija si je sama kriva, ker prehoda ni delala na masah, ampak na dragih nišnih avtomobilih, ki si …

  • 09:40 7. November 2024.

    Bode v oči, da bo ''iz vrst zelenih....'' dal preveriti agendo, ki si jo je zastavila EU. Nekaj na silo, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.