Ameriški gospodarski časnik Wall Street Journal je te dni poročal o dogodku, kako je prvi mož ameriškega velikana Ford Jim Farley dokončno prepoznal veliko nevarnost, ki jo predstavlja nova generacija naprednih kitajskih električnih avtov. Še pred nekaj leti je le malokdo na zahodu verjel, da bi lahko kitajska avtomobilska industrija tako hitro dohitela uveljavljene proizvajalce, kaj šele prehitela.
Ford je na Kitajskem prisoten že dolgo, tako kot ostale zahodne znamke je moral za prodor in obstoj na velikem kitajskem trgu skleniti partnerstvo z enim od domačih podjetij. Jim Farley in glavni finančnik Forda John Lawler sta na začetku 2023 odletela na Kitajsko do partnerskega podjetja Changan Automobile in ob tej priložnosti testirala enega njihovih neimenovanih električnih avtov. Farley je vozil, Lawler je bil sopotnik. Kar sta opazila na testni vožnji, jih je pustilo v šoku, poroča The Wall Street Journal.
"Jim, to je nekaj povsem novega," naj bi Lawler dejal svojemu predpostavljenemu. "Ti fantje so pred nami," je menda še dodal. Wall Street Journal sicer ne poroča, za kateri model znamke Changan je šlo.
Changan je v Evropi morda neznana znamka, a dejansko gre za najstarejšega kitajskega proizvajalca avtov s sedežem v 22-milijonskem Čongčingu. Letna proizvodnja Changana je skoraj dva milijona vozil različnih znamk, ima tudi partnerstvo s Fordom in Mazdo. Z letom 2025 želijo izdelovati le še baterijske in hibridne modele. Na spodnji fotografiji model njihove premijske podznamke Avatr.
Farley je po poročanju časnika ob vrnitvi v ZDA članu nadzornega sveta Forda in nekdanjemu šefu banke Goldman-Sachs Johnu Thrortntonu dejal, da gre glede novodobnih kitajskih avtov za eksistencialno grožnjo Fordu.
Ford hiti in prilagaja dolgoročne načrte
Visoke tarife na kitajske avte so za zdaj ustavile poplavo kitajskih avtov v ZDA, vendar so pri Fordu v zadnjih mesecih močno prilagodili strategijo elektrifikacije. Tako so zakasnili načrt, da bi že do leta 2030 v Evropi prodajali le še baterijske modele, po novem bodo ostali še tudi pri klasičnih hibridih in priključnih hibridih. Je pa Farley napovedal, da bodo do leta 2027 začeli izdelovati baterijski avto za množice s ceno pod 30 tisoč dolarji (27 tisoč evrov).
Ford se je tudi odpovedal novemu modelu velikega električnega suva s sedmimi sedeži, ki naj bi ga začeli izdelovati že prihodnje leto. Za dve leti so zakasnili tudi prihod novega električnega poltovornjaka.
Kinezi Ante portas! God save as!
no preberite članek o Malorci. gostinstvo je v kolapsu tam. zakaj. ker turisti nič ne zapravijo. torej so reveži ti …
V naslednjih 10 letih bomo kupovali vedno več rezervnih delov za avte z motorji na notranje izgorevanje, ki si jih …