Renault je v Ženevi torej končno predstavil sodobno reinkarnacijo tradicionalnega renaulta 5, ki smo jo željno pričakovali vsaj zadnje tri leta, odkar je Renaultov vrhovni šef Luca de Meo predstavil njegovega študijskega prednika, nanj pa se je namigovalo že kar nekaj časa pred tem.
Klasični renault 5, ki je bil opremljen z motorji na notranje zgorevanje, med njimi celo z danes osovraženimi dizelskimi, so do leta 1996 izdelovali tudi v Sloveniji. Vendar pa bi težko rekli, da sodobni električni renault 5, ki se s polnim imenom imenuje renault 5 E-tech electric, izhaja neposredno iz njega. Novomeški renault 5 campus, kot smo ga poznali v Sloveniji, je bil namreč posodobljena različica legende, ki je na ceste zapeljala že leta 1974.
In na zunanjosti novega električnega renaulta R5 je bolj vplival ta renault 5. Njegov vpliv se ne odraža le v osnovnih oblikovnih linijah, s katerimi so se pri Renaultu neverjetno dobro približali starodobnemu izvirniku, ampak tudi po različnih podrobnostih, kakršni so prednji žarometi, ki v osnovi posnemajo oglate žaromete daljnega prednika. Detajle z referenco na preteklost lahko najdemo tudi drugje, denimo na zadku, kjer so visoke zadnje luči deloma urejene tam, kjer je na starem renaultu 5 bila črna zaščitna plastika, deloma pa tudi nižje, kjer so dejansko bile luči.
Kljub vsemu sodobni avtomobil
Vendar pa kljub temu ob pogledu na električni renault 5 ne pomislite, da gre za zvesto kopijo starodobnika, saj gre nezmotljivo za sodobni avtomobil. Predvsem je, kljub temu, da je za današnja merila presenetljivo kompakten, veliko večji od starodobnega predhodnika, predvsem pa na cesti deluje bolj kompaktno in povsem suvereno sodobno.
In če je starodobni renault 5 ustrezal tedanjim predstavam o živahnem majhnem mestnem avtomobilu, bo električni renault 5 gotovo ustregel tudi sodobnim predstavam o živahnem električnem mestnem avtomobilu, ki bo aktualen kar še nekaj časa. Velja pa dodati, da še tako dobre fotografije renaulta 5 E-tech electric ne morejo narediti tako privlačnega, kot je v resnici. Renaultovi oblikovalci so očitno dobro opravili svoje delo.
Kar se tiče oblike, enako velja tudi za notranjost. Predvsem ko gre za uporabo materialov in ureditev določenih elementov. Kljuke in stikala na vratih sicer spominjajo na druge sodobne modele znamke, tu so se očitno oblikovalci zatekli k varčevalnim ukrepom, vendar to opazite šele na drugi pogled. Preostali deli vratnih oblog so namreč izdelani iz živahne tkanine retro videza, ki popolnoma zasenči zgoraj omenjeno, in to na pozitivni način, kar velja tudi za sedeže, ki pa so poleg tega vsaj na prvi pogled tudi zelo udobni.
V Ženevi smo si lahko od blizu ogledali tudi prenovljeno električno uspešnico Renaultove hčerinske znamke Dacie. Prvi vtisi kažejo, da so se pri prenovi dacie spring Romuni Dacii zares potrudili, saj, čeprav je pogonska tehnika v veliki meri enaka, daje občutek drugačnega avtomobila.
Predvsem se je oddaljila od svojega indijskega vzornika renauta kwida in postala bolj dacia, morda še najbolj po načelu, če že ne more biti najboljši avtomobil, pa je lahko vsaj zabavna. In živahnosti prenovljeni dacii spring gotovo ne manjka. Izboljšana pa je tudi kakovost, saj je upravljanje bolj "evropsko", digitalni merilniki so bolj pestri, infotainment bolj zmogljivi, vsaj prednja sedeža sta bolj udobna in tudi vrata se zapirajo z manj kovinskim zvokom. Če se tudi vozi bolje, pa bodo pokazale testne vožnje.
Oko se prej ali slej ustavi tudi na stropni oblogi, ki so ji prav tako namenili lep karirast vzorec, najbolj retro pa je gotovo mehka obloga armaturne plošče iz umetnega usnja pred sovoznikom, ki bo s svojim videzom in teksturo materiala pri ljubiteljih starodobne petke gotovo vzbudila nostalgične občutke.
A če ureditev celotne notranjosti (in zunanjosti) vzbuja veliko nostalgičnih občutkov, to gotovo ne velja za samo vozniško okolje. V Ženevi smo sicer lahko sedli le v predserijske avtomobile oziroma končne prototipe, zato ni bilo mogoče preskusiti niti odzivnosti ikon, vendar pa lahko sklepamo, da kljub veliko bolj barvitemu in živahnemu videzu pravzaprav vsaj v osnovi gre za ureditev, ki smo je v renaultih vajeni že od električnega megana naprej. Gre torej za ureditev z dvema širokima zaslonoma ter sklopom ročic, ki večino upravljanja, vključno s pogonom, koncentrirajo v okolici volanskega obroča.
Seveda bomo lahko šele na serijskih avtomobilih videli, če zgornja trditev drži. Vsekakor pa je bilo iz pripravljenih animacij na zaslonih videti, da so se pri Renaultu potrudili in za električni renault 5 pripravili bolj pestre prikaze, kot smo jih bili vajeni doslej.
Kako pa se v renaultu 5 E-tech electric sedi?
Sedi se podobno kot v večini majhnih avtomobilov zadnjega časa. Vozniku in sovozniku sta namenjena udobna sedeža, ki vzbujata vtis, da tudi telesi dobro zadržujeta, in sta vsestransko nastavljiva, da ne bo težav z iskanjem udobnega položaja telesa. Tudi pregled naprej je dober, pogled nazaj pa je, povsem nepresenetljivo, odvisen od vzvratnih kamer.
Zadnja klop je povsem v skladu s pričakovanji. Sedi se razmeroma udobno, čeprav malce utesnjeno, kot nevšečnost pa lahko omenim, da stopala odraslih težko najdejo prostor pod vozniškim in sovozniškim sedežem. A lahko dodamo, da se v tem pogledu električni renault ne loči od večine majhnih avtomobilov.
Ko govorimo o retro občutkih, pa bi lahko to veljalo tudi za prtljažnik. Ne zaradi njegove prostornine, saj je solidno prostoren, ampak zaradi velikanskega nakladalnega roba. Ta je vsaj na prvi pogled višji, kot smo jih vajeni pri drugih avtomobilih iz segmenta renaulta 5.
Prvi vtisi o novem renaultu 5 E-tech electric so torej precej dobri. S svojo obliko gotovo navduši večino opazovalcev, gotovo pa nikogar ne pusti hladnega. Vsaj na prvi pogled pa na njem najdemo tudi kakšen spodrsljaj, ki pa ne pokvari celotne slike. Bo pa zanimivo videti, kašne bodo bolj osnovne različice tega avtomobila.
Takšni renaulti 5, kot smo jih videli v Ženevi, namreč ne bodo na voljo za 25.000 evrov, ampak bodo dražji. Kot so nam v pogovoru pojasnili Renaultovi predstavniki, bodo tudi cenejši renaulti 5 zanimivi, pa čeprav bodo materiali v notranjosti manj retro, karoserija bo enobarvna, tehnika pa malce bolj preprosta. Kakšni pa bodo bolj skromni renaulti 5 zares, bomo lahko videli leta 2025, ko zapeljejo na ceste.
E, baš je danes en tak jajček oviral promet na Gorjancih z 40 do 50 nauro. Za njim pa avtobus …