Sedež naj tesni dve tretjini telesa

Foto: Opel
Foto: Opel
Opel v sodelovanju z neodvisnim Združenjem za zdravje hrbtenice že več let svojo modelno paleto opremlja z ergonomskimi sedeži, ki omogočajo več udobja na daljših poteh.
Oglej si celoten članek

Prve ergonomske sedeže je Opel vgradil leta 2003 v Signum, hkrati pa je prvi množični izdelovalec avtomobilov, ki je prejel oznako odobritve AGR za svoje sedeže.

Zanj je potrebno zadovoljiti štiri osnovna merila: podpora v ledvenem delu v štirih smereh (naprej, nazaj, navzgor in navzdol), nastavitev nagiba sedalnega dela, nastavitev dolžine sedalnega dela in posebna oblika bočnega dela sedežev z dobro podporo telesa.

Za visoke in majhne

"Ogrodja sedežev so izdelana iz lahkih materialov, vanje vgrajujejo specifično strukturo pene in številne motorje najrazličnejših funkcij, od hlajenja do nastavitve v vse smeri," pravi Andrew Leuchtmann, vodilni strokovnjak GM za notranjost avtomobilov, odgovoren za zasnovo sedežev, ki dodaja: "Danes so naši sedeži skladni s sleherno postavo – visokimi in majhnimi, zajetnimi in suhimi ljudmi, kar je osnova za zmanjšanje voznikovih naporov ter utrujenosti na kratkih in dolgih poteh."

Leuchtmann pojasnjuje, da bi morale biti, da bi se izognili točkam prevelikega pritiska, zaradi katerih nastajajo bolečine in so izvor neudobja, v stiku s sedežem dve tretjini telesa. Zato je pomembno, da je mogoče sedeže podaljšati in razširiti, da so skladni s telesom slehernega voznika.

Integriran klimatski nadzor

"Zasnova in izdelava sedežev sta izjemno kompleksni. Ohraniti moramo mehkobo pene in jo združiti z električnimi pogoni elementov za zagotavljanje udobja, varnostnimi elementi, vzglavniki in še marsičem drugim. Vse to je potrebno nato združiti z osnovnim ogrodjem, vzmetenjem in drugimi specifičnimi elementi podpore telesa," dodaja Leuchhtmann.

Med kompleksnejše funkcije sedežev, ob zagotavljanju podpore telesa, sodi ohranjanje idealne temperature za uporabnike v najrazličnejših razmerah. "Zato je klimatski sistem sedežev pomemben, saj mora odstranjevati vlago, ki se ustvarja na površini kjer se telo naslanja na sedež. Majhni integrirani kanali omogočijo, da sedeži »dihajo« in zmorejo odstraniti to vlago. Za prezračevanje sedežev skrbijo še majhni integrirani ventilatorji. Ti hladijo in sušijo telo voznikov," še pravi strokovnjak.

Med zahtevne in kritične izzive sodi ogrevanje sedežev. "Ogrevamo skorajda celotno površino sedežev," odkriva inženir in poudarja, da je tovrstni način ogrevanja povsem drugačen, od preprostega ogrevanja le določenih delov sedežev.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.