Seat leon, zmagovalec našega primerjalnega testa po novem z več vsebine

Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon Foto: Saša Despot Seat Leon
Koncern Volkswagen je prenovil celotni C segment, to pomeni VW golfa, škodo octavio in tudi seat leona. Za razliko od octavie pa so pri leonu bolj kot na zunaj spremembe opazne v dodatni meri vgrajene tehnologije in nova opremska stopnja. Cene ostajajo podobne tistim pred prenovo. To pomeni nekaj pod 14 tisočaki za vstopno različico petvratne kombilimuzine.
Oglej si celoten članek

Pri Seatu skušajo zajahati val navdušenja, ki ga je deležen njihov kompaktni SUV ateca, in so najavili še novosti pri leonu, doslej svojem najbolj prodajanem modelu. Tako naj bi tudi ostalo, saj imajo cilj letos pri nas prodati kar 1.000 leonov.

Medgeneracijska prenova je v oblikovnem smislu le malenkostna, nekoliko sta spremenjena prednji in zadnji odbijač, kjer je maska za zajem zraka malce večja, luči pa bolj poudarjene, s posegom po doplačljivem paketu svetijo v svetlobi led, led so tudi meglenke. Dodali so še tri nove barve karoserije, posodobili so izbiro lahkih platišč.

V notranjosti so nova oblazinjenja, pomembna novost je, da je klasično ročico ročne zavore nadomestila tipka, sistem keyless entry omogoča stopanje v vozilo s ključem v žepu, dodana je ambientalna osvetlitev, uvedena pa je tudi nov, prestižni, paket opreme xcellence, ki bo postavljena vzporedno s športno FR. Na izvedenko xcellence opozarjajo številni logotipi z napisom tako na pragovih, karoseriji, kot v kabini.

Asistent za zastoj in digitaliziran kokpit

Iz modela ateca je leon povzel številne tehnične pripomočke. Tako sedaj nudi možnost brezžičnega polnjenja telefona, prepoznavo znakov in asistenta za zastoje (polatonomna vožnja). Omenjena tehnologija v okviru sistemskih omejitev avtomatsko krmili vozilo, pospešuje in zavira, pri hitrostih večjih od 60 km/h pa s posegom v krmilni sistem zagotavlja podporo ohranjanja vozila na voznem pasu in v kombinaciji s prilagodljivim tempomatom ACC tudi oddaljenost od vozila spredaj.

Sistem samodejnega zaviranja prepoznava pešce, pri čemer sistem front assist nadzira območje pred  vozilom do hitrosti 65 km/h.

Parkirni asistent zmore parkirati tudi prečno, asistenca za dolge luči pa poskrbi, da bodo žarometi vedno pravočasno zasenčili ostale udeležence v prometu, kljub temu, da bodo ves čas s polno močjo osvetljevali cestišče. Nova funkcija je še sistem za pomoč v sili, funkcija, ki zagotovi potrebno podporo v primeru kritičnega zdravstvenega stanja voznika. Če je voznik neaktiven, ga sistem skuša "prebuditi" s kratkim zavornim sunkom, na naslednji stopnji pa avto sam zavira do popolne zaustavitve, avto pa sistem ves čas ohranja na voznem pasu. Vključi se tudi elektronska parkirna zavora, samodejno začnejo utripati vsi štirje smerniki.

Odslej je na voljo povezljivost prek platform MirrorLink, Apple CarPlay in Android Auto, sam zaslon infotainmenta je v vse, razen najnižji verzijo opreme osempalčen, zmanjšal je tudi število gumbov.

Pod motornim pokrovom je novost možnost izbire 1,0-litrskega trivaljnika, ki je bil že na voljo pri sorodnikih golfu in A3. Druga novost je možnost izbire 1,6-litrskega dizla (81 kW/115 KM). Glede najbolj športne različice cupra (na voljo v vseh treh karoserijskih izvedbah), so ji moč dvolitrskega TSI motorja povečali na 220 kW (300 KM), navor pa iz 350 Nm na 380 Nm, ki je dosegljiv v širokem območju vrtljajev, kar med 1.800 in 5.500. Leon cupra je v karavanski izvedbi ST dobil tudi štirikolesni pogon v kombinaciji z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.

Cena za petvratni model z vstopnim 1,2-litrski TSI bencinski motor s 63 kilovatov moči (86 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom ter posebno akcijsko opremo Loco je 13.999 evrov, 16.975 evrov stane najcenejši dizelski model 1,6 TDI s 66 kilovatov moči (90 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Cupra z ročni menjalnikom stane 31.541 evrov, z dvosklopčno DGS avtomatiko pa dobra dva tisočaka več. Karavanska izvedenka ST je odvisno od opreme in motorizacije okoli 500 evrov dražja, trivratna SC izvedba pa okli 700 evrov cenejša od petvratnika.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.