Novost pa predstavlja tudi 1,2-litrski trivaljnik, ki je okolju veliko prijaznejši, v kombinaciji s CVT brezstopenjskim menjalnikom pa slednji nekoliko preveč ohromi motor in poviša drugače zelo simpatično ceno. Visoke pete v naslovu pa se nanašajo na dejstvo, da micra v ovinkih še vedno ni preveč domača.
Bolj konzervativna zunanja podoba
Čeprav si obe micri, predhodna in sedanja, delita veliko podobnosti, pa je novinka oblikovana dokaj zadržano, tako da če postavimo ob bok obe, marsikdo na vprašanje katera je novejša ne bo odgovoril pravilno. Ohranila je tudi mere in večjo višino v primerjavi s konkurenco, kar dobro dene okretnosti v mestu in tudi preglednosti. V teh pogledih je micra v samem razrednem vrhu, enako pa še vedno velja za prostornost potniške kabine.
Slednja je bila konkretno prenovljena in je sedaj modernejša, so pa tudi tu določene podobnosti. Osrednjo vlogo ali pozicijo zaseda velik del namenjen klimatski napravi, ki je zelo samosvoje oblikovan, posebnst pa predstavljajo velike tipke, ki obkrožajo okrogel zaslon. Nad tem je še audio naprava povprečnega zvoka, s stikali na volanu pa nastavljate tako delovanje slednje, kot tudi bluetooth povezave in tempomata. Volan je prav tako lepo oblikovan in lepo sede v roke, zaradi močnega serva pa je njegovo vrtenje v mestu otročje lahko opravilo. Žal pa volan ne otrdi pri višjih hitrostih, obenem pa takrat daje tudi le malo informacij o dogajanju pod kolesi. Prednja sedeža tako kot prej dajeta le nujno mero bočne opore, za večje udobje pa so dodali naslon za roke, ki pa mu ne morete nastavljati kota. Predhodnica je imela pod sopotnikovem sedežem tudi zelo uporaben predal kamor si lahko „skril“ predmete velikosti A4 mapa, sedaj pa je tam le še provizoričen plitek predal. Poleg tega si grajo zasluži tudi zadnja klop, ki ni več pomična, le malo pa odtehta način podiranja sedežev, kjer lahko sedeža (prvo sedalni, nato naslonski del) tudi povsem pomaknemo proti prednjima sedežema. Takrat pohvalno prtljažnik z razredno povprečnih 265, naraste na kar 1.132 litrov.
S stališča opreme je tako, da je že s paketom acenta povsem spodobno opremljen avto, saj so tu poleg ESC, serijski tudi tempomat in audio naprava s s stikali na usnjenem volanu. Paket city pa za 500 evrov doplačila doda še parkirne senzorje zadaj, sistem merjenja zadostne dolžine parkirnega prostora ter merilnik zunanje temperature. Zakaj ta že prej ni serijski nam ni jasno. Nad tema sta sicer še dva paketa, ki sicer dodata še pametni ključ, navigacijski sistem connect in lita platišča ter panoramsko streho, ampak nič od tega mi nismo pogrešali.
V nosu se sedaj vrti enako velik motor kot pred prenovo, ki pa je izgubil četrti valj. Trivllajnik razvije tudi povsem enako moč kot prej 59 kilovatov, je pa obenem okolju veliko bolj prijazen, saj v ozračje izpusti le 125 gramov CO2, z ročnim menjalnikom pa je teh le 115 gramov. Motor je za mestno uporabo več kot zadosten, saj se rad vrti, v kombinaciji z CVT brezstopenjskim menjalnikom pa je vsaj pri pospeševanjih iz mirujočega stanja preveč glasen, čeprav zvok trivaljnika ni napačen. CVT tako pomeni večje udobje pri vožnji po mestu, saj ne zahteva prestavljanja voznika, v primestni vožnji pa davek terja pri pospeških in končni hitrosti. Doseganje avtocestnih hitrosti in tistih malo nad tem je kar zahtevna naloga, saj pospeševanje vedno pospremi glasen zvok, kot da motor priganjate, ta pa je v kabino tudi nekoliko preveč slišen. Občutno slabše so tudi zmogljivosti, saj je pospešek slabši skoraj za sekundo, končna hitrost pa za 10 km/h.
V vožnji pa se micra v vožnji po mestu zelo lepo obnese, saj je manevriranje in parkiranje enostavno, slabše pa odreže pri vožnji skozi ovinke kjer zaradi večje višine in posledično težišča ni domača. Hitrosti, ki jih dovoljuje so relativno zmerne, nos vozila pa tudi hitro odnese. Ampak če ste ta avto kupili za piljenje ovinkov ste zgrešili njegovo bistvo.
Cenovno še vedno konkurenčna
Če pogledamo koliko za vse dobljeno zahteva konkurenca je micra še vedno dovolj konkurenčen mestni avtomobil, ki pa ima tudi nekaj dobrih adutov. Eden takšnih je nedvomno prostorna in pregledna kabina ter nedvomno tudi dobra založenost z opremo. CVT menjalnik zahteva 1.000 evrov doplačila in čeprav doda k udobju, bi ga mi raje pustili na seznamu doplačil.
Podatki o vozilu: (Nissan micra 1,2 acenta city CVT)
Motor: 1198 ccm
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 59W (80 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 110 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,8 litra/100 km, 125 gramov CO2
Zmogljivosti: 161 km/h, 14,5 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):3.780x1.675x 1.525, medosna razdalja 2.450, prtljažnik (v litrih): 265/1.132
Cena: 10.490/12.130 EUR
Še vedno dama v visokih petah
Vozili smo. Micra je pred prenovo veljala za zelo okretno kombilimuzino namenjeno predvsem voznicam. Enako je tudi sedaj, čeprav je micra dobila konservativnejšo podobo, ki se v marsičem naslanja na predhodni model.