Proizvajalci avtomobilov se pogajajo z EU in Združenim kraljestvom o subvencijah za povečanje povpraševanja po novih vozilih. Po poročanju nemških medijev, naj bi bila pomoč v obliki različnih paketov vredna kar 100 milijard evrov. 20 milijard naj bi bilo namenjenih spodbudam ob nakupu novega avtomobila.
Avtomobilski proizvajalci želijo, da bo spodbuda namenjena vsem vozilom, ne le električnim. A imajo nasprotnike. Britanski Guardian tako piše, da okoljevarstveniki ostro kritizirajo ukrepe, da bi se subvencioniralo tudi vozila z višjimi izpusti CO2, kot je 95 gramov na prevožen kilometer poti, ki je trenutna povprečna meja, ki jo morajo pri prodaji novih vozil zasledovati avtomobilski proizvajalci.
Slednji pravijo, da bi subvencije za vsa vozila pripomogla k hitrejšemu povpraševanju pri kupcih, saj bo v primeru vnovičnega širjenja bolezni covid-19 spet treba zapirati in nato ponovno odpirati tovarne. S subvencijami ob nakupu novega avtomobila bi lahko preprečil izgubo več deset tisoč delovnih mest v Evropi, ki so ob svetovnem upadu naročil za avtomobile na prepihu.
Šefi, kot je direktor BMW-ja Oliver Zipse, so javno pozvali k dodelitvi nepovratnih sredstev, ki veljajo za tradicionalne motorje z notranjim zgorevanjem, pa tudi elektrificirana vozila. Vodje evropskih proizvajalcev avtomobilov, vključno z BMW, Daimlerjem, Fiat Chryslerjem in Jaguar Land Rover, so prejšnji teden razpravljali o načrtih in zelenem dogovoru s podpredsednikom Evropske komisije Fransom Timmermansom. Proizvajalci avtomobilov so si v pogovorih prizadevali za vseevropsko shemo, ki bi se delno financirala iz proračuna EU.
Pretekli mesec je Timmermans podpiral omejevanje emisij ogljikovega dioksida v zameno za subvencionirane pakete, vendar so ga proizvajalci avtomobilov pozvali k usklajeni spodbudi v državah EU, ki bi veljala za vse avtomobile, ki izpolnjujejo standard Euro 6d, kar pomeni, da bi bili do subvencije upravičeni tudi kupci vozil na plin, bencin ali dizel.
Nemška Zvezna vlada po informacijah spletnega portala Automobilwoche načrtuje subvencije v višini 3.000 evrov za bencinske in dizelske motorje.
Okoljevarstvene skupine so proti tovrstnemu subvencioniranju in pravijo, da bi bila to zamujena priložnost za pospeševanje zelene obnove in pomoč avtomobilskim proizvajalcem, da bi pohitrili prehod k električnim avtomobilom.
Po poročanju Guardiana so iz Greenpeacea sporočili, da bi morale biti vse subvencije namenjene zgolj manj premožnim ljudem in pogojene s ciljem, da se proizvodnja motorjev z notranjim zgorevanjem konča do leta 2028. Proizvajalce avtomobilov bi morali spodbuditi, da izdelujejo električna vozila, ne pa jim pomagati financirati, da se znebijo svojih SUV vozil in vozil iz zaloge z visokimi emisijami, pa meni Pascal Canfin, francoski poslanec iz liberalne skupine Renew Europe, ki je v evropskem parlamentu tudi predsednik odbora za okolje in javno zdravje.
Da je politika subvencioniranja avtomobilov za trg lahko zelo škodljiva in je zato potrošniške organizacije ne zagovarjajo, je za zurnal24.si dejal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije. "Slovenija je tudi premajhna država, da bi lahko s tem ukrepom kakor koli prispevali k reševanju industrije, a ker se zahteve po subvencioniranju vse glasneje slišijo tudi pri nas, pozivamo, da o tem razmišljamo le za avtomobile z najmanj izpusti – kot meja se ponuja 95 gramov CO2 na kilometer, kar je tudi povprečje, ki ga morajo letos doseči avtomobilske tovarne," dodaja Okorn, ki se sprašuje, zakaj bi država subvencionirala avtomobile s klasičnim pogonom, če je vmes že znižala subvencije za električne avtomobile in celo ukinila subvencije za priključne hibride.
Kaj pa na primer subvencije za nakup novega vikenda ? Samo vprašam .
Štromar, kje boš pa dobil elektriko, če bi vsi preklopili na elektriko. Sončne elektrarne so efektivne določen del leta, potem …
Najprej pa so proizvajalci krepko dvignili cene in ta subvencija ne pokrije niti polovice podražitev.