Vzdrževanje premostitvenih objektov na državnih cestah ureja 60. člen Zakona o cestah. V primeru križanja avtoceste z železniško progo je upravljanje in vzdrževanje urejeno s predpisi, ki urejajo varnost železniškega prometa (upravljajo SŽ). Ker pa stanje objekta vpliva tudi na varnost prometa na spodnjo avtocesto, takega upravljavca praviloma na Darsu opozorijo na pomanjkljivost, da jo odpravi.
"Sicer pa kot navedeno, je v primeru železniških nadvozov celotna konstrukcija v upravljanju železnic," so nam ob incidentu na primorski avtocesti, ko je kos betona iz nadvoza padel skozi vetrobransko steklo v vozilo, pojasnili na Darsu.
Letno pregledajo 600 premostitvenih objektov
Kot upravljavec avtocest sproti spremljajo stanje na celotni infrastrukturi, tudi teh nadvozov, ki niso v njihovem upravljanju, vendar potekajo nad avtocesto, katero upravljajo.
Na Darsu so nam pojasnili, da na leto pregledajo okoli 600 premostitvenih objektov (polovica vseh), od tega na približno 200 opravijo glavni pregled, na drugih pa se izvede redni pregled.
"Sicer pa je v družbi DARS d. d., kjer upravljamo avtocesten sistem, v teku priprava in pošiljanje poročil vsem občinam, katerih objekti so bili pregledani v preteklem letu, da izvedejo na svojem delu potrebne ukrepe," so nam pojasnili. Tako bodo to poročilo dobili tudi na občini Vrhnika, kjer smo pred kratkim na opozorilo bralca pod drobnogled vzeli cestni nadvoz nad avtocesto, ki "bode v oči“ zaradi videza.
Nadvoz je po zagotovilih Zavoda za gradbeništvo Slovenije (ZAG), ki je most nazadnje temeljito pregledali 17. novembra 2016, zadovoljiv varen, a so tudi predlagali ukrepe vezane predvsem na vozišče, hodnike, robne vence, ograjo in dostope na objekte.
Se lahko kakšen objekt poruši?
Na Darsu so za zurnal24.si še dodali, da pregledniki preverjajo uporabnost objektov predvsem z vidika prometne varnosti, pretočnosti in nosilnosti. Zraven tega ugotavljajo vrsto in stopnjo poškodovanosti posameznih delov objektov ter vrsto in nujnost potrebnih ukrepov na objektih.
Podatkov, koliko je objektov, ki bi jih morale občine nemudoma sanitrati, ne zbirajo: "Občinam pošiljamo poročila za vse preglede v zadnjem letu, ki so opravljeni na objektih njihove občine in so v soupravljanju z DARS d. d., da lahko načrtujejo potrebne ukrepe na delih objektov v njihovi pristojnosti."
Je kje kakšen objekt, kjer bi se lahko zgodila tragedijo, kot v italijanskem primeru zrušenja nadvoza? Na Darsu odgovarjajo: "Po razpoložljivih podatkih takih objektov nimamo. Kjer je treba, opravimo še dodatne raziskave. Posamične občine pa tudi dodatno opozarjamo na nujno ukrepanje na nekaterih objektih, ki so v slabšem stanju."
Most v Kosezah je samo še vprašanje časa, kdaj bo komu spustil kaj na glavo!
ivan zidar bil poleg maybe ?
Dejmo enkrat že razščistiti ZAKAJ je nadvoz padel ! Padel je zaradi očitno premalo cementa in železa v nosilnih blokih, …