Scania pravkar predstavila veliko novost

Foto: Scania
Foto: Scania
Tovornjaki znamke Scanie bodo z novim modelnim letom serijsko imeli digitaliziran kokpit z ogromno novimi zmožnostmi, a pri znamki skeptike pomirjajo, da je enostavna uporaba še vedno na prvem mestu.
Oglej si celoten članek

Tako kot avtomobilsko industrijo tudi svet tovornjakov in avtobusov zajema svet digitalizacije in povezljivosti. Pri gospodarskih vozilih so te sodobne lastnosti lahko še bolj pomembne, saj omogočajo izboljšanje učinkovitost vozil zaradi stalnega spremljanja podatkov, kaj se z vozilom dogaja, kdaj je optimalen čas za servis, kako izboljšati porabo goriva ... Hkrati so ta vozila vse varnejša in udobnejša za voznika, digitalne platforme pa omogočajo boljše vključevanje številnih novih asistenčnih sistemov in njihovih senzorjev, h katerim proizvajalce nenazadnje silijo novi predpisi EU. 

Pri znamki Scania smo vajeni, da ni le v koraku s časom ampak tudi pred njim, zato so različne oblike telematike na daljavo in natančnega spremljanja delovanja v njihovih tovornjakih in avtobusih že stalnica. Zdaj so Švedi storili korak dlje in vse skupaj predstavili v novi, sodobni formi, digitalnemu kokpitu. Imenujejo ga Smart Dash. 

Veliko več kot samo dva nova zaslona

Od januarja 2024 bo Smart Dash serijski v vseh tovornjakih. Gre za nekakšen vmesnik med voznikom in že razvitim in široko uporabljenim digitalnim ekosistemom, v katerega sodita portal MyScania ali pa aplikacija za vodenje flot Scania fleet and driver. V ozadju je povsem nova generacija strojne opreme, ki omogoča precej hitrejše računske operacije ter nudi močno zaščito pred zunanjimi vdori, hkrati pa je modularno prilagojena za nadgradnje.

Vozniku sta v pomoč dva zaslona. Tisti pred volanom služi za ključne informacije o vozilu in delovanju raznih sistemov, desni in proti njemu nagnjeni pa je podporni, občutljiv na dotik in meri lahko 10,1 ali 12,9 palca. Prek njega je mogoče spremljati in nastavljati številne funkcije, spremljati navigacijo ali si nastavljati udobje. Pri Scaniji poudarjajo, da so pri razvoju novega kokpita kot osrednjo vodilo imeli zapoved, da lahko voznik z njim med vožnjo upravlja kar najbolj intuitivno, z minimalnim odmikanjem oči s ceste in kognitivnim naporom. Zato so tudi ohranili številne fizične gumbe in dali poudarek na preglednosti.

Smart Dash je stalno povezan v splet, omogoča 5G povezljivost in OTA posodobitve. V sistem so integrirane vse najsodobnejše rešitve glede asistenčnih sistemov, za katere pri znamki poudarjajo, da so po zmogljivostih precej nad zakonskim minimumom.

Platforma omogoča praktično neomejene možnosti pri vključevanju številnih funkcionalnosti vozila po meri  strank. Na razpolago so številne zmožnosti, kot je na primer aplikacija za enostaven nadzor opravljenih poti in počitkov, ali pa nadzor nad tovornjakom na daljavo prek telefona, ki vključuje tudi vklop ogrevanja na daljavo. 

Pri Scaniji so prepričani, da bo novi kokpit koristen v prvi vrsti za voznike, prav tako pa tudi za upravitelje flot, saj platforma poenostavlja delo z večjim številom tovornjakov in omogoča njihov bolj ekonomičen izkoristek, od česar imajo lahko korist tako lastniki kot vozniki.

Kakšen je bil do sedaj kokpit v tovornjakih Scanie, kaže spodnja fotografija iz naše vožnje v najmočnejšem evropskem serijskem tovornjaku scanii S 770.

Foto: Anže Petkovšek Scania 770 S V8

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.