Serija tri je ena od ikon avtomobilskega sveta zadnjih dveh desetletij, tako limuzina kot touring pa sta tudi v aktualni generaciji v mnogočem merili za prihajajoče tekmece. V ta uspešni koncept vpeljati še tretjo alternativo gotovo terja veliko poguma. Hkrati je GT-jem serija 3 znova izpopolnjena s tremi modeli, saj se je coupe nedavno ločil v samostojno serijo 4.
BMW je zgodbo z gran turismom pričel v prejšnji generaciji serije 5, kljub siceršnji uporabnosti GT-ja pa se ni nikoli otresel kritik o nezanimivem videzu, zato je tudi odziv kupcev ostal dokaj mlačen. So oblikovalci tokrat delo opravili bolje?
Daljši, prostornejši, luksuznejši
Pa začnimo zgodbo najprej pri ceni. 1.500 evrov več je treba plačati za osnovnega GT-ja 318d v primerjavi s karavanskim touringom z isto oznako. V zameno z liste minusov serije tri zbledi ena od glavnih kritik, to je prostornost notranjosti. GT je namreč kar 20 centimetrov daljši od touringa (in limuzine), medosje pa je podaljšano za 11 centimetrov. To se še posebej vidi v prostornosti na zadnji klopi, kjer odslej brez težav s koleni in glavo sedijo odrasli potniki. GT je namreč tudi višji, meter pokaže dobrih osem centimetrov več kot pri touringu, kar bo še posebej znala ceniti starejša populacija, saj je tudi sedenje postavljeno višje, posledično pa tudi vstopanje olajšano.
Znotraj večjih presenečenj ni, voznika čaka BMW-jevska klasična visoka šola uporabnosti in premium občutka, možnosti najrazličnejših tehničnih dodatkov ali takšnih zgolj zaradi videza je na seznamu tradicionalno ogromno. Naslonjala zadnjih sedežev so gibljiva, s čimer je mogoče še dodatno vplivati na udobje potnikov in velikost prtljažnika.
Rezanje zraka je lahko tudi markantno
Pa smo spet pri obliki. Sprednji del je skorajda identičen običajni trojki, a za lahko razlikovanje poleg nekoliko spremenjenih rež in privzdignjenega pokrova služita še kljukici na prednjih blatnikih, ki imata poleg značajskega tudi uporabno vrednost, saj zmanjšujeta upor zraka, ki teče mimo koles.
Zrak pomaga bolje rezati tudi serijski spojler nad prtljažnimi vrati, ki se samodejno dvigne pri hitrosti 110 km/h, medtem ko so že standardna 17-palčna aluminijasta platišča (pri običajni trojki le jeklena 16-palčna). Takšne malenkosti se dobro zlivajo v celostno mišičasto podobo GT-ja, medtem ko bo še naprej največ polemik gotovo sprožal zadek, ki zaključuje kupejevsko zašiljenega petvratnika.
Vstopni motor pri GT-ju je 318d na dizelski in 320i na bencinski strani. Od tu navzgor so motorne različice pričakovane, vključno z možnostjo xdrive pogona pri nekaterih. Kot edini šestvaljnik pod pokrovom krono motorizacije za zdaj nosi 335i, ki je ocenjen na najmanj 53.100 evrov. Cena za verjetno najbolj prodajani 320d se prične pri okroglih 41 tisočakih.
Kakšno bo razmerje prodanih GT-jev napram limuzini ali touringu, si pri uvozniku ne upajo napovedovati. A GT ima adute, da preseneti, pomislite zgolj na zgodbo z X6, ki mu je ob predstavitvi le redkokdo napovedoval svetlo prihodnost, pa je skorajda zasenčil izvornega X5.