Nemški medij so po dveh dneh sejma IAA Mobility prepričani, da münchenskih razstavnih prostorov na sejmišču ne zaznamujejo avtomobilski proizvajalci iz Nemčije in Evrope, temveč so zmagovalci razstave, ki poteka v dvoranah kitajski proizvajalci vozil. Teh je v Münhnu dvakrat več kot leta 2021. Ugotovitev pa je tudi, da tematika avtomobilov še vedno privablja obiskovalce od blizu in daleč, a te raje kot na razstavne prostore zavijejo v središče mesta, kjer so vozila in druge oblike mobilnosti razstavljene na prostem, možno pa jih je tudi preizkusiti.
Kitajski proizvajalci so na razstavne prostore v dvoranah, kamor zahajajo novinarji, dodobra napadli s PR in napovedujejo množičen prihod na evropski trg. V Evropi se je že uveljavil MG, ki je prodal več kot 100.000 vozil, pa tudi BYD, ki je bil pretekli mesec z električnim križancem BYD atto 3 prvi med ponudniki električnih avtomobilov na Švedskem, uvrstil pa se je tudi na drugo mesto v prodaji novih avtomobilov nasploh. Pred njim je bil namreč le volvo XC60. Kitajski proizvajalci so v svoje razstavne prostore v dvoranah vložili bistveno več truda in tudi denarja kot redki proizvajalci iz Evrope. Automobilwoche navaja, da se Volkswagen pojavlja samo kot "skupina", novi koncept ID .GTI pa so postavili kar poleg znamke Cupra. Mercedes je stisnjen na majhnem prostoru, Renault pa predstavlja električnega scénic E-Tech na prostoru, ki je komaj dovolj veliko za deset fotografov. Koncern Stellantis v razstavnih dvoranah na miniaturnem prostoru predstavlja zgolj Opel z novo ikono experimental.
Luca de Meo kritizira kitajske subvencije
Šef Renaulta Luca de Meo, ki je obiskal razstavni prostor Renaulta v Münchnu, kritizira visoke subvencije proizvajalcem avtomobilov na Kitajskem in v ZDA. EU na tem področju konkurence ne more dohajati, je prepričan de Meo, ki je tudi predsednik evropskega avtomobilskega združenja ACEA. Šef Renaulta je bil na Renaultovem razstavnem prostoru v hali A2, obkrožen s kitajskimi razstavljavci, kritizira neenake konkurenčne pogoje za zahodne in kitajske proizvajalce avtomobilov. "V avtomobilski industriji imamo v primerjavi s Kitajsko asimetrično konkurenco," je De Meo dejal v pogovoru z evropskimi novinarji. Izpostavil je, da Kitajska in ZDA z milijardami sredstev subvencionirata proizvodnjo in razvoj v avtomobilski industriji. Kitajska v avtomobilski industrijo vsako leto vloži več kot 100 milijard dolarjev. "EU ni zasnovana za takšne subvencije," pravi.
De Meo jasno zavrača glasove iz politike in avtomobilske industrije, ki svetujejo omilitev ciljev EU glede CO2. »Ta vlak je že zdavnaj odpeljal s postaje. Industrija v preobrazbo vlaga milijarde in od uspeha te preobrazbe je odvisnih na desettisoče delovnih mest.« De Meo ponovno poziva k premisleku v politiki na temo pogonske tehnologije. Popolnoma napačno je narekovati industriji, kako naj doseže cilje CO2. "Pri dirkanju obstaja dober razlog, zakaj se dirkalnim ekipam ne ukazuje naj uporabljajo samo trde pnevmatike - ne glede na temperaturo in vreme. Toda natanko to počne politika EU, ko gre za pogonske tehnologije."
Sejma se je udeležil tudi nemški kancler Olaf Scholz, ki je obljubil hitro širitve polnilnega omrežja. Scholz, ki je po nesreči med tekom pred novinarje prišel z zavezanimi očmi, je spregovoril o perečih vprašanjih v industriji, kot so cene energije ali širitev polnilnega omrežja.
"Ne glede na to, kako prijeten je tek, je za nekatere poti boljše vzeti avto." S temi besedami je kancler začel svoj govor na otvoritvi IAA Mobility 2023 in nadaljeval: "V naslednjih nekaj tednih bomo kot prva država v Evropi uvedli zakon, ki bo upravljavce 80 odstotkov vseh bencinskih črpalk zavezal k zagotavljanju možnosti hitrega polnjenja z vsaj 150 kilovati za e-avtomobile." Počasno širjenje polnilnega omrežja velja za eno od ovir za nadaljnjo rast elektromobilnosti. Trenutno je v Nemčiji 90.000 javnih in 700.000 zasebnih polnilnic. Načrtovanih je še 300.000 zasebnih postaj za polnjenje baterij vozil.
Scholz je ostal nejasen glede vprašanja cen energije. "Odločitev za električni avtomobil je lažja, če se splača," je dejal. Bencin je že zdaj trikrat dražji od elektrike. Po petih letih se z elektriko vozite ceneje. Cene elektrike so v Ukrajini spet pod predvojno ravnjo. Dolgoročno pa lahko pomaga le širitev regenerativnih sistemov. Nemci so sam v juliju zgradili 95 vetrnih turbin.
Kitajci korakajo naprej, Nemci pa, kot da so zaspali na lovorikah.
Imamo kitajske telefone pa bomo imeli še kitajske avtomobile.
Je res tako težko najti hrbtenico in izključiti avtomobilske proizvajalce iz ZDA in Kitajske iz subvencij in s tem pomagati …