Saab se vrača domov

Foto: Žurnal24 saab_002_200409_al Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Zdaj je tudi uradno. Izdelovalec superšportnikov Koenigsegg bo od bankrotiranega GM kupil švedskega rojaka Saaba.
Oglej si celoten članek

Do dogovora je prišlo potem, ko je Evropska banka za razvoj potrdila 432 milijonov evrov (600 milijonov dolarjev) vredno posojilo, za katerega jamči švedska vlada.

Družbi nista sporočili podrobnosti dogovora, tako da cena, ki jo bo plačal Koenigsegg, ni znana. V Saabu so novico sprejeli z zadovoljstvom, saj upajo, da so pred tovarno vendarle svetlejši časi, potem ko pod okriljem GM 20 let praktično ves čas beležili le izgubo.

 

Trojica je povezana

Zanimivo je, da ima v Saabu manjši delež še tretji švedski avtomobilski proizvajalec Volvo, ki mu je Saab oddal svoje delnice, da je lahko uporabljal Volvov vetrovnik.

Lani je Saab prodal manj kot 100 tisoč vozil, kar je le 0,4 odstotka evropskega trga. Proizvajalec zaposluje okoli 4100 ljudi, to pa je veliko nasprotje napram Koenigseggu, za katerega dela 45 ljudi. Prenos lastništva bo omogočil ohranitev proizvodnje na švedskih tleh, po napovedih naj bi v matični tovarni v Trollhaettanu izdelovali tudi prihajajoči model 9-5, ki bi ga sicer morali izdelovati v Oplovi tovarni v Rüsselsheimu. GM se je zavezal, da bo Saab določeno obdobje še vedno zalagal s potrebnimi proizvodnimi deli. Saab načrtuje, da bo lahko čim prej odplačal del skoraj milijardo evrov težkega dolga in da bo leta 2011 že posloval v zelenem.

Na pota stare slave
V Saabu upajo, da se bodo pod švedskim vodstvom vendarle vrnili na pota stare slave, ko so bili znani kot proizvajalec tehnološko in varnostno naprednih izdelkov z izstopajočo obliko. Vrhunec so doživljali v 80. letih z modelom 900, kasneje pa uspeha niso znali ponoviti. Predvsem jih je tepla premočna vpetost v GM-ov sistem nižanja stroškov s pomočjo izmenjave delov z drugimi hišnimi znamkami na račun lastne inovativnosti.

Družba Koenigsegg, ki jo od leta 1993 vodi njen ustanovitelj Christian von Koenigsegg, je znana kot ena najprodornejših znamk superšportnih vozil. Proizvaja modela CCX in CCXR, ki dosegata hitrosti nad 400 km/h in v hrbet gledata le SSC aeru in bugatti veyronu. Nakup Saaba po pisanju Bloomberga pomeni dokaj presenetljiv vstop doslej specializirane maloserijske znamke na trg družinskih avtomobilov.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.