"Devet-pet" druge generacije odkrito ne stavi na množično prodajo. Kupce namerava raje vabiti z nebahavo ekskluzivnostjo, ki naj bi vozniku in potnikom nudila visoko raven udobja in zmogljive pogonske sklope. Pri tem se zanaša na znano famo, da saabe vozijo visoko izobraženi ljudje, ki jim na kraj pameti ne pade, da bi svoj stas razkazovali v modelu nemške prestižne trojice. Njegovi glavni konkurenti so tako volvo S80, lexus GS, jaguar in podobni.
Po začetnih dvomih, da lahko novi lastnik Spyker obudi Saaba, novice zadnjih tednov vendarle govorijo v prid znamki. Saab je namreč z BMW sklenil dolgoročni dogovor o nakupu 1,6-litrskih bencinskih motorjev, sledil naj bi še podoben dogovor za dizle, Švedi pa nameravajo v prihodnosti za osnovo jemati tudi bavarska podvozja. V Trollhättenu sicer napovedujejo pravo modelsko ofenzivo. Prihodnje leto pride SUV 9-4X, sledila bo prenova za 9-3, zelo zanimiv pa bo tudi manjši premium model, ki naj bi bil na cestah čez kakšna tri leta.
Čeprav marsikateri element zaradi še vedno veljavnih pogodb z GM spominja na opel insignio, pa je avtomobilu vseeno treba priznati drugačnost in originalnost. Dizajn več kot petmetrskega vozila priča o vikinškem poreklu. Med drugim pade v oči navidezno oglat prehod prednjega stekla v streho, ki nato modno hitro pada proti zadku. Tam na cesti ne bo mogoče spregledati LED-svetil, katerih črta poteka preko celotnega pokrova prtljažnika, izris zavornih luči pa spominja na "podpis" motorjev švedskega lovskega letala grippna. Tukaj je še ledena modrina v ozadju svetil in vzvratnih ogledalih ter hokejska palica, vdelana v okvir zadnjih vrat. Povezanost z insignio nikakor ni slaba, ko govorimo o prilagodljivih prednjih žarometih, malce manj originalnosti pa je v notranjosti, ko poprimemo za že videni multifunkcijski volanski obroč (ta je lahko progresiven) ali nekatera stikala. Osrednja konzola je prečiščena, za doplačilo je mogoče uživati v dolby surround ozvočenju Harman/Kardon in filmih, ki se prikazujejo na prednjem 8-palčnem zaslonu in dveh zadnjih, vdelanih v sicer komfortne sedeže.
Paketi opreme so tradicionalno poimenovani linear, vector in najbolj športni aero, razlike med njimi so poleg vdelanega udobja tudi v zunanjosti. Seznam dodatne opreme je zelo dolg, na njem so med drugim HUD zaslon, nastavljivo podvozje, menjalni naperki, triobmočna klima, radarski tempomat, merilec parkirnega prostora, panoramska streha, posebna 270-stopinjska tračnica za pregraditev prtljažnika …
Povezan z najnovejšo Haldexovo sklopko
Avtomobil tradicionalno zaženemo s pritiskom na gumb na sredinskem tunelu. Na cesti Švedi po zaslugi napredne zasnove obes obljubljajo veliko že z dvokolesnim pogonom, ki mu za doplačilo lahko družbo dela bolj športno podvozje. Še večjo raven zanesljivosti ponuja štirikolesni pogon XWD s četrto generacijo Haldex sklopke, ki odvisno od situacije omogoča razporeditev navora med zadnji in prednji kolesni par v razmerju 100:0. Za doplačilo zadnji par koles nadzira elektronska blokada diferenciala.
Največje povpraševanje tovarna logično napoveduje po enem od dveh dizlov, in sicer 118 kW (160 KM) ali 140 kW (190 KM). Oba motorja naj bi kmalu dobila zamenjavo, ki bo izpuste CO2 spustila pod 120 g/km.
Na bencinski strani tovarna razpolaga s turbo dvolitrašema s po 132 kW (180 KM) in 161 kW (220 KM), za najzahtevnejše pa je tu še šestvaljni 2,8-litrski motor z 224 kW (300 KM), ki limuzino z relativno nizko maso okoli tone in pol požene do 250 km/h. XWD je na voljo le pri močnejših dvolitraših in seveda pri 2,8-litrskem motorju.
Dva salona za spodbudo trga
Je deset predvidenih kupcev v letošnjem letu premalo ambiciozen cilj? Pri slovenskem zastopniku pravijo, da ne. Naslednje leto naj bi 9-5 v garažo zapeljalo že okoli 50 voznikov, k temu naj bi pripomogel tudi nov salon v Mariboru, ki bo odslej delal družbo ljubljanskemu. Cene še niso natančno določene, ve pa se, da morate imeti pripravljenih najmanj 34.900 evrov.