Mercedes-Benz je model razreda A obrnil na glavo, spremenil je tudi ciljno skupino kupcev. Na prvi pogled ne gre več za vozilo, ki bi ga pripisovali starejšim, ampak s čustvi in agresivno oblikovanimi linijami v prvi vrsti cilja na mlajšo generacijo. Z radikalnimi spremembami se tako samozavestno podaja v boj s konkurenčnima audijem A3 in BMW serije 1.
Manj pregleden, a boljši v vseh pogledih
Stari A je bil bolj pregleden, a kompaktna kombilimuzina ponuja velik korak naprej v vseh drugih pogledih. Oblikovno je testnik ponujal precej osnovno kreacijo, ki jo lahko voznik, odvisno od debeline denarnice, nadgradi v veliko bolj športno različico.
Znotraj toplo-hladno
Čeprav na zunaj tega ne daje slutiti, pa je znotraj, predvsem na prednjih sedežih, prostora veliko. Prostora na sedežih zadaj je manj, a še vedno dovolj, le prtljažnik s 341 litri osnovne prostornine in ozkim nakladalnim delom ne ponuja presežka, a s podiranjem zadnje klopi dobimo 1.157 litrov prostora in ravno nakladalno dno. Oblikovno se navezuje na razred B, kar lahko le hvalimo. Materiali znotraj so odlični in daleč od monotonosti, morda smo se le nekoliko razvadili in bi raje videli, da bi bil na dotik občutljiv zaslon v notranjosti zložljiv in ne samostoječ, kot je to pri A3, kjer se neslišno pospravi v armaturno ploščo. Čeprav si ambient zasluži pohvale, pa je nekaj stvari, ki so nas zmotile. Med njimi je stikalo za aktiviranje vseh smernikov, ki je premalo izpostavljeno, tudi klimatska naprava ni tako zmogljiva kot pri konkurenčnih modelih, dodali pa bi lahko tudi odprtine za zrak za potnike na zadnjih sedežih, ki so na voljo le v kombinaciji z dvopodročno samodejno klimatsko napravo. Ročna zavora je še vedno skrita levo na armaturni plošči, kar nam je še vedno manj priročno, kot če bi bil gumb postavljen tja, kamor ga vgradijo vsi drugi proizvajalci.
Veliko serijske varnostne opreme
Že samo sedenje brez premikanja nam zaradi nizkega težišča in posledično nizkega sedenja daje vedeti, da je to povsem druga zgodba kot pri predhodniku. Najšibkejši motor v ponudbi, 1,6-litrski tlačno polnjen bencinski agregat, se izkaže z varčnostjo in mirnim delovanjem in bo kot tak všečen tistim, ki ljubijo potovanja. Temu pritrjuje šeststopenjski ročni menjalnik, ki je bolj kot za dinamično vožnjo razvlečen in odmerjen za uživanje. To še zdaleč ne pomeni, da motor ni živahen. Je, a ne toliko, da bi vriskali, iz njega pa je vseeno mogoče iztisniti tudi nekaj dirkaških užitkov. Še posebno ker to dopuščajo tudi podvozje, natančen in informativen volan ter prepričljive zavore.
Prepriča z nizko porabo, saj kljub 90 kilovatom v kombinaciji s serijsko vgrajenim sistemom stop-start ob zmerni vožnji porabi okoli sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov, tudi tisti z manj občutka pa se bodo morali potruditi, da bo računalnik pri porabi pokazal številko osem.
Podatki o vozilu: mercedes-benz A 180 blueefficiency
Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.595 cm3
Največja moč: 90 kW (122 KM) pri 5.000 vrtljajih
Najvišji navor: 200 Nm med 1.250 in 4.000 vrt./min.
Testna poraba: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 135 g CO2/km
Zmogljivosti: 202 km/h, pospešek 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D, Š, V): 4.224, 1.780, 1.433 mm; medosna razdalja: 2.699 mm
Prtljažnik: 341–1.157litrov
Cena: 22.320/26.968 evrov (vstopni/testni)
S čustvi nad konkurenta
Razred A se je zapeljal na nova pota. S privlačnim videzom, ki do zdaj ni bil med aduti, vzbuja čustva, ki bodo potešena le, če imate v denarnici najmanj 22 tisočakov.