Včasih so bili avtomobilski žarometi stekleni, zdaj pa so žarometi plastični. Pomembna razlika je, da plastični žarometi zbledijo, predvsem pa porumenijo. Porumenela plastika žarometov zmanjša vidljivost tudi do 80-odstotkov, kar je nevarno za vožnjo.
"To je katastrofa,“ pravi sogovornik Boštjan Gorc, Španov strokovnjak, ki nam je na praktičnem primeru pojasnil, kako se obnavljajo žarometi.
Obnavljajo zgolj prednje žaromete, zadnji so drugačni in manj obremenjeni s toploto žarnic.
Na tehničnih vedno ne opozarjajo
Ozaveščeni vozniki že sami vidijo, da je zaradi porumenelih žarometov vidljivost na cesto slabša, enako velja za vožnjo v megli ali po dežju. Še pogosteje pa so vozniki na to opozorjeni na tehničnih pregledih. Če na tehničnem pregledu ugotovijo, da ne morejo izmeriti svetilnosti zaradi porumenelih žarometov, vas bodo napotili na odpravo težave. Rešitev je obnovitev žarometov.
"Plastika bledi in rumeni. Pogosto je vzrok nekakovosten žaromet in pa slaba UV zaščita plastike. Ta s časom porumeni, stranka pa je postavljena pred dejstvo, ali kupi nov žaromet, ali pa žaromete obnovi,“ pravi Gorc.
Zadnje čase obnavljajo veliko žarometov, saj je to cenovno ugodnejša rešitev kot nakup novega žarometa. Cena za obnovitev posameznega žarometa je 20 evrov.
Gorc pravi, da razlika v kakovosti med avtomobili premium in cenejših znamk zagotovo je. Žarometi premium znamk avtomobilov se obarvajo bistveno kasneje.
Treba je imeti orodja in poznati postopek
Strokovnjak pravi, da postopek obnove ni "raketna znanost, a je treba imeti prave pripravke in spretne roke. Žarometov med popravilom ni treba odstraniti iz vozila. Blatnik in odbijač je treba pred delom zaščititi, potem pa porumenelo plastiko žarometa z granulacijami različnih brusnih papirjev, uporabljajo pet različno grobih brusnih papirjev, zbrusiti.
"Rumeno plast zbrusimo dol. Po brušenju se žaromet spolira. Uporabljamo posebne polirne paste, praviloma dvoje vrst. Zaključna polirana pasta ima posebno dodano UV zaščito,“ pojasnjuje Gorc. Če žarometa po obnovi ne zaščitimo proti UV žarkom, ki so največji uničevalec žarometa, nismo naredili nič, pravi in doda, da se bo rumena barva kmalu spet pojavila.
Pri Španu obnovijo žaromete med 20 do 40 avtomobilov na mesec.
"Lahko se nanese tudi poseben lak, vendar gre pri tem za nevarnost, da se začne luč luščiti,“ še opozarja Gorc, ki še pravi, da je obnovljen žaromet enakovreden novemu. Po navadi sicer žarometi porumenijo po petih do šestih letih, lahko tudi kasneje.
Zobna pasta ni rešitev
Večinoma gre za halogenske žaromete, led žarometi so se razširili šele v zadnjih letih. Strokovnjak verjame, da bo kakovost plastike tako napredoval, da bo pri led žarometih teh težav manj ali pa jih celo ne bo.
Zato pa opozarja, da poškodbe žarometov nastanejo tudi zaradi nekakovostnih in močnejših žarnic, ki jih lastniki vozil zamenjujejo s klasičnimi. Močnejše in poceni žarnice toplotno še bolj obremenjujejo plastiko, zato je pojav rumene barve še hitrejši.
Večina ljudi sploh ne ve, da je možno žaromete obnoviti. Največkrat to lastniki avtomobilov izvedo na tehničnih pregledih.
Rumeno plast bomo zelo težko zbrusili sami doma, pravi Gorc, ki pojasni: "Poznamo primere, ko so poskušali žaromet obnoviti z zobno kremo po „internetnih navodilih.“ Neuspešno. Imeli so le utrujene roke.“
Obstajajo tudi polprofesionalni kompleti. "Nekdo, ki je zelo spreten, bo morda celo relativno dobro obnovil žaromet. Če nimaš posebne polirne naprave, ki se vrti na visokih vrtljajih, pa se boš s poliranjem in brušenjem trudil cel dan. Mehanik to naredi v pol ure do eni uri,“ pravi Gorc.
Se strinjam ,da je zobna pasta zakin. Clio 2008 letnik,zadnje tri leta z zobno pasto poliram stekla zarometov,kot nova!!!
kaksne so to fame da plastika zbledi??? A se je mogoce novinar pozanimal kaj o tem?? NI!!!! Pri luceh je …
Ocitno nimas toliko unicene zaromete.