RS trophy grgra, poka in grmi po slovensko

Foto: Akrapović Megane RS akrapovič Foto: Akrapović Megane RS akrapovič Foto: Akrapović Megane RS akrapovič Foto: Andrej Leban Renault megane RS akrapovič Foto: Andrej Leban Renault megane RS akrapovič Foto: Andrej Leban Renault megane RS akrapovič Foto: Andrej Leban Renault megane RS akrapovič Foto: Andrej Leban Renault megane RS akrapovič
Preseči rekord konkurentov na pisti v Nurburgringu je vse prej kot enostavno. Meganu RS 275 Trophy je to uspelo s pomočjo Akrapoviča. Podivjani francoz na slovenskih cestah za slabih 32.000 evrov.
Oglej si celoten članek

Podjetje Akrapovič si je v minulih šestih letih slavo enega najboljših proizvajalcev športnih izpušnih sistemov utrdila tudi v svetu avtomobilzma, a doslej so bili njihovi izdelki za prvo vgradnjo rezervirani le za športnike “težkega kova”. V Ivančni Gorici so sicer res že nekajkrat nakazali, da imajo ambicije širitve svojih izdelkov po paleti navzdol, z Renaultovim modelom pa so trg potipali že pred dvema letoma s serijo clio RS Akrapovič edition, čeprav je bil hrumeči dvolitrski atmosferski stroj omejen le na lokalni, slovenski trg.

S projektom pa so uspeli dvigniti obrvi v Parizu, saj so pri diviziji Renault sport dognali, da bo njihov paradni bik megane RS s pomočjo ultralahkega in zmogljivega izpušnega sistema izpustil iz sebe še dodaten oblak pare. In kaj je boljša kombinacija, ko si je potrebno priboriti nazaj rekord z Nordschleifa, ki ga je Renaultu med spredaj gnanimi avtomobili pred nekaj meseci izpulil seat leon cupra?

Več moči, več stasa ...

Po okoli leto dni trajajočem razvoju na Dolenjskem je posebna serija megana RS, četrta po vrsti v sedanji generaciji, nared. Brezpredmetno je govoriti, da je serija trophy najbolj športna in najzmogljivejša doslej, sama oznaka pove, da dvolitrsko turbo srce omogoča 7,5 kilovatov oziroma 10 “konjev” več od običajne različice, oziroma skupaj sedaj 201 kilovat (275 KM), kar je sicer še vedno malce manj od seata leona 2,0 TSI cupra in opel astre OPC (oba 206 kW).  V goli statistiki zmogljivosti sicer večjih sprememb ni, pospešek je še vedno okroglih šest sekund, najvišja hitrost je višja za nepomemben 1 km/h - sedaj 255 km/h -, prvi kilometer trophy premaga desetinko prej v 25,3 sekunde. Tudi blokada vrtljajev je nastavljena na višjo vrednost, 6.800 vrtljajev, 350 Nm navora je na voljo od tri- pa do pettisoč vrtljajev.

So pa spremembe vidne očem in slišne ušesom. Oznaka serije že na lameli pod masko motorja sporoča, da gre za posebneža, trophy oznaka se ponovi na boku poleg karirastega vzorca. Slovenski pečat pa daje zadek, kjer izpušno cev iz titana obroblja okvir iz ogljikovih vlaken in z logotipom škorpijona. 

Foto: Akrapović Megane RS akrapovič Notranjost je v veliki meri iz alkantara usnja, prednja sedeža je prispeval Recaro. Vsak megane iz serije trophy je označen z zaporedno serijsko številko. Serijsko je cup podvozje z elektronskim delnim diferencialom, 18-palčna platišča je mogoče nadomestiti s palec večjimi, ljubitelji pist pa bodo gotovo posegli še za nastavljivimi vzmetmi Öhlins in pnevmatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.

... in več grmenja 

Ena najpomembnejših novosti pa je seveda zvok, ki prihaja iz titanovih cevi, ukrivljenih in zvarjenih na podlagi bogatih izkušenj Akrapoviča. Celotni izpuh je od tistega v “civilnem” RS lažji za konkretne 4 kilograme, h končni povišica moči pa po besedah strokovnjakov Akrapoviča prispeva okoli 50 odstotkov. Ne prvi ne drugi podatek pa mladcev pred barom ali kinokompleksom še ne bosta spravila na noge sama po sebi. Jih bo pa svojevrstno grgranje, pokanje in rezko sopihanje iz izpušne cevi, in to tudi v srednjih vrtljajih, kar je ena od posebnih lastnosti, ki jih zmore titanov material. Za nasmeh od enega do drugega ušesa pa naj bi dokončno poskrbel voznik s pritiskom pedala do “podna”.

Ultra megane za prevoz pnevmatik

Renault pa je šel še korak dlje, če je želel prestižni trofejo iz “Zelenega pekla”. RS 275 trophy-R je še bolj našpičena različica, ki bo na voljo v vsega 250 primerkih. Ima sicer enak pogon (in izpuh), a že serijsko 19-palčna platišča, Öhlins blažilnike in Allevard vzmetenje ter dirkaške pnevmatike.

Foto: Renault Megane RS trophy-R Da bi bila teža avta manjša, ima avto le prednja dva sedeža, ki imata pettočkovni varnostni pas, namesto zadnje klopi pa je zamrežen prostor, prilagojen za prevoz štirih pnevmatik. Na dirkališče, kam drugam. Trophy-R je na daleč razpoznaven po kričečih rdečih platiščih, obrobo vstopišča zraka in nalepkah. Lažji je za 80 kilogramov, težišče je še malenkost bolj na prednjih kolesih, največja dovoljena obremenitev pa je za dobrih 130 kilogramov manjša od trophya (303 proti 434 kilogramom).

Vsi napori pri zmanjševanju mase so se obnesli, saj je trophy-R maja letos iz rok seata leona cupre 280 iztrgal naziv najhitrejšega serijskega avtomobila na prednji pogon, potem ko je krog na Nurburgringu prevozil s časom 7 minut, 54 sekund in 36 stotink. Bil je za dobre štiri sekunde hitrejši, oba avtomobila pa sta v svojih kategorijah prva z dosežkom izpod osmih minut. Ali bo po enem od 250 primerkov posegel tudi kakšen Slovenec, za zdaj še ni znano, ni pa ovir, da mu ga pri uvozniku ne bi zagotovili. Je pa v Franciji avto vreden 45.000 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.