Romuni suvereno v terenske vode

Foto: Žurnal24 Dacia Duster SUV Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Duster se kot prvi model s štirikolesnim pogonom znamke Dacia ponaša z dovolj izrazitim suvovskim videzom, nadpovprečno prostorno notranjostjo in nizko ceno.
Oglej si celoten članek

Zanj boste odšteli najmanj 9.990 evrov, za takšnega s štirikolesnim pogonom pa 11.990 evrov. Za klimatsko napravo je treba doplačati 780 evrov oziroma se odločiti za na 12.990 evrov ovrednoteno različico laureate, ESP prav tako zahteva 300 evrov doplačila. Grajo si zasluži manjkajoči opozorilnik za nepripet varnostni pas, zaradi česar duster na testu EuroNCAP ne bo ravno blestel.

Po velikosti srednji, po ceni manjši SUV

Duster je oblikovan dovolj samosvoje, a kljub temu terensko robustno, celo nekoliko bolj kot podobno velika konkurenca v obliki Nissanovega qashqaija, VW-jevega tiguana in škode yeti. Ti glede velikosti predstavljajo konkurenco dusterju, po ceni pa si konkurenco išče med fiat pando, suzuki SX4 in podobnimi. Odmik od tal znaša terenskih 210 milimetrov, zaradi tega lahko duster premaguje klance s 30-stopinjskim vstopnim in 36-stopinjskim izstopnim kotom.

Foto: Žurnal24 Dacia Duster SUV

Voznikov delovni prostor in celotna notranjost vozila sta na moč podobna tistim v ostalih daciah, kar pomeni, da je armaturna plošča izdelana iz enega kosa in ne velja za poseben oblikovni dosežek. Enako povprečni so tudi materiali in ergonomija. Ima pa duster nekoliko več opreme, in sicer po seriji black&white povzem stikala za upravljanje avdionaprave za volanskim obročem in sredinski naslon za roke. Oba sta sicer na voljo pri bolje opremsko založenih različicah.

ESC le ob doplačilu, zavese niti to ne
Glede varnostne opreme je ta v osnovi še vedno najnujnejša in obsega le dve čelni varnostni blazini, sovoznikove pa tudi ni mogoče izklopiti. Naslednji paket opreme k temu doda še opozorilnik za nepripet varnostni pas in bočni varnostni blazini. Na seznamu doplačil pa najdemo še sistem ESC, ki ga cenijo na 300 evrov, zračne zavese pa niso na voljo niti ob doplačilu. Glede udobnostne opreme je tako, da osnovni paket pomeni le najnujnejše, šele drugi paket opreme, imenovan ambiance, namreč prinese daljinsko centralno zaklepanje, električni pomik stekel, najbogatejši laureate pa ročno klimatsko napravo. Prednji meglenki, potovalni računalnik, deljivo zadnjo klop v razmerju 1/3-2/3 in celo takšne malenkosti, kot sta bralna lučka in osvetljen predal pred sopotonikom.

Za vse drugo je treba pogledati proti doplačilnemu seznamu, kjer pa najdemo le platišča iz lahke litine, avdioenoto z upravljanikom na volanu, parkirna pomagala (155 €), navigacijo garmin (149 €) in celo usnjeno oblazinjenje, ki stane vsega 600 evrov. Prostornost v drugi vrsti je nekako pričakovana, manj pa zelo ravna sedežna klop, ki do laureata tudi ni deljiva. 475-litrski osnovni prtljažnik je prav tako pričakovan, njegovo oblazinjenje in obdelava pa sta kvečjemu zadostna.

Foto: Žurnal24 Dacia Duster SUV


 
Pri motorjih nič novega
Motorno paleto sestavljajo znani motorji iz Dacijine oziroma Renaultove game, obsegajo pa tri agregate: 77-kilovatnega bencinskega in dva dizelska velikosti 1,5 litra in z močjo 63 oziroma 80 kilovatov. Menjalnik je v osnovi petstopenjski ročni, pri štirikolesno gnanih različicah pa ima še prestavno razmerje več.

Poleg dvokolesnega pogona, je pri dusterju na voljo tudi štirikolesni, ki je delo Nissanovih inženirjev, navor speljan na prednji kolesni par, v primeru zdrsa pa elektromagnetna sklopka del navora (največ 50 odstkotkov) pošlje tudi na zadnjo kolesno os. Za vožnjo po težje prevoznih terenih pa je tu še funkcija LOCK, kjer voznik prek stikala zaklene pogon v razmerju 50:50. Za vožnjo po urejenih cestiščih pa je tu še 4x2 pogon, kjer je navor vedno speljan le na prednji kolesni par, kar zmanjšuje porabo goriva.

Cenovno ugoden nakup
Cene se začnejo pri prej omenjenih 9.990 evrih za 4x2-različico z bencinskim motorjem. Cene za dizla se začnejo pri 12.690 evrih, za štirikolesno gnanega pa še dva tisočaka višje. Za opremski paket ambiance je treba doplačati pol drugi tisočak, laureate pa je od slednjega dražji še enkrat toliko.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.