Ogrevanje sedežev je kot dodatek za udobje že dolgo let uveljavljen pripomoček v vozilih. V zadnjem času zaznavamo vse več proizvajalcev, ki ponujajo možnost ogrevanja volanskega obroča. Zakaj se Ford odloča za vgradnjo teh sistemov v svoja vozila?
Res je. Po ogrevanih sedežih, ki so se izkazali za velik uspeh, je zdaj stalnica pri nas postal tudi ogrevan volanski obroč. To si vozniki želijo, mi pa ga od letos ponujamo v naših modelih po vsem svetu. Bistvena prednost ogrevalnega sistema je udobje, saj se volan hitro ogreje na 32 stopinj Celzija, voznik pa lahko po želji s pritiskom na stikalo kadarkoli vklopi ali izklopi gretje.
Omenili ste, da je tehnologija ogrevalnih sistemov prisotna že dolgo. Kje je bil v povezavi z ogrevalnimi sistemi v zadnjih letih narejen največji napredek?
Kako sploh deluje sistem ogrevanja sedežev in ogrevanje volana?
Toplota se generira s tokom, ki teče skozi ogrevalne žice. Na volanskem obroču se žica ovije okoli celotnega oboda obroča, zato, da se toplota porazdeli enakomerno. S tem se izognemo, da bi bil en del volanskega obroča zelo vroč. Tok elektrike nadzorujemo s površinsko temperaturo na volanu, ki jo sistem tudi glede na temperaturo v potovalni kabini ohranja na konstantni ravni.
Koliko je višja poraba goriva, če uporabljamo ogrevanje sedežev in volanskega obroča?
Dodatna električna obremenitev posledično nekoliko poviša porabo goriva, kot jo poveča tudi vklopljena klimatska naprava. Za koliko točno se poveča, je težko določiti, saj na to vpliva veliko dejavnikov – zunanja temperatura, temperatura v potovalni kabini, pogonski agregat. Da bi zmanjšali nenamerno porabo električnega toka se sistem po vsaki končani vožnji samodejno ugasne. Energijo pridobivamo tudi z regenerativnim polnjenjem, ta energija je brezplačna. Hkrati smo zmanjšali obremenjenost akumulatorja med polnim pospeševanjem vozila.
Iz naših izkušenj večina proizvajalec, če ne govorimo o vozilih višjega cenovnega segmenta, ponuja možnost ogrevanja le pri prednjih sedežih, ne pa tudi zadnjih, oziroma zadnje klopi. Zakaj?
Za uspešnega se je pozimi izkazal sistem ogrevanja vetrobranskega stekla.
To je ena od bolj zaželenih funkcij naših kupcev. Ne skrajša le časa, ki je potreben, da se odmrzne vetrobransko steklo in se lahko odpeljemo, pač pa pri temperaturah okoli 0 stopinj Celzija, ko se steklo rosi, poskrbi za najboljšo možno vidnost in s tem varnost.
Kakšna je pravilna uporaba sistema?
Vse kar mora voznik storiti je, da pritisne stikalo za ogrevanje vetrobranskega stekla. Ko bo sistem zaznal, da je steklo dovolj ogreto, se izklopi samodejno.
Koliko Fordovih avtomobilov je opremljeno z ogrevalnimi sistemi? Se za ogrevanje sedežev odloči več lastnikov, ki imajo sedeže oblečene v usnje in ne v tkanino?
Ob pojavu ogrevalnih sistemov je bila tehnologija namenjena bolj prestižnim vozilom, oziroma vozilom višjega avtomobilskega segmenta. Kako je s tem danes?
To je povsem normalno. Mi gledamo na ogrevanje vetrobranskega stekla, kot pripomoček za varno vožnjo, zato smo ga v vsa naša vozila začeli vgrajevati že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Ogrevanje sedežev in volana je funkcija za udobje, ki je že, ali pa še bo del vseh vozil, od največjih, do najmanjših.
Rokavice pozimi ne bodo več potrebne
Ogrevalni sistemi so med bolj priljubljenimi pripomočki v vozilih, bodisi pri ogrevanju volana, sedežev ali vetrobranskega stekla. O tehnologiji ogrevanja smo se pogovarjali z vodilnim Fordovim inženirjem zadolženim za kompaktna vozila pri Ford Europe Stephanom Presserjem.