Hrvaški zanesenjak Mate Rimac je z ekipo po letih razvoja, v katerem niso manjkali vzponi in padci, prišel do točke, ko bo po treh prototipih končno predstavil serijski električni hiperšportnik. Pri Rimcu pravijo, da izhajajo iz ideje, da električni pogon športnega avta ne naredi le hitrejšega, temveč tudi agilnejšega, prilagodljivega in zabavnega.
Zato je vgrajena tehnologija v veliki meri razvita v domači delavnici v Mali Nedelji, unikatna, pri njenem razovju pa soprišle prav tudi izkušnje, ki so jih dobili pri razvoju električnega dirkalnika Monsterja tajime za lanskoletno dirko Pike Peaks. Avto ima v vsako kolo vgrajen lasten elektromotor, ki med seboj sodelujejo usklajeno vsako stotinko sekunde, hkrati pa je navor v vsakem trenutku idealno porazdeljen.
Pri tem so še posebej ponosni na nadzorni sistem R-AWTV, ki informacije iz številnih senzorjev preračunava in nato ustrezno odgovarja s prerazporejanjem moči in navora. Velika posebnost je, da ima avto kar štiri menjalnike - za vsako kolo enega, pri čemer sta zadaj nameščena takšna z dvema stopnjama in dvema sklopkama. Učinkovitost elektromotorjev znaša do 97 odstotkov!
Avto iz obsežnega sklopa baterij spravi na cesto kar 800 kW moči (1.088 KM), kar ga postavlja ob bok peščici superšportnih bencinskih avtomobilov. Do prve stotice potrebuje 2,6 sekunde, po 6,2 sekunde je že pri 200 km/h, po 14,2 sekunde pa je že pri 300 km/h. Za primerjavo, doslej najhitrejši avto na svetu, bugatti veyron grand sport vitesse zmore to v 16,7 sekunde, medtem ko koenigsegg one:1 takšno hitrost razvije že po 11,9 sekunde.
Posebno pozornost so namenili infotainmentu s posebno grafiko na velikem zaslonu in osvetlitvijo fizičnih gumbov, prek katerega je mogoče izdatno nastavljati delovanje R-AWTV. Ima štiri osnovne programe delovanja, odvisno od potreb, tudi takšnega za driftanje. Dodana je možnost telemetrije, ki se pretaka prek 4G internetne povezave.
"Moj cilj ni bil narediti električne različice obstoječih superšportnikov, temveč tehnologijo, zaradi katere bodo superšportni avtomobili v vsakem pogledu še bistveno boljši - hitrejši, zabavnejši in učinkovitejši. Želel sem ustvariti superšportnika za 21. stoletje," je povedal Mate Rimac.
Celoten avto ima sicer po zagotovilih avtorjev zelo nizko težišče in idealno porazdeljeno maso. In še zanimivost - v notranjosti avta ni niti koščka plastike - vse, česar se voznik dotakne, je iz karbona, aluminija ali alkantare.
Doseg po zaslugi 91 kWh litijželezo-fosfatne baterije je bil pri konceptih okoli 500 km, pri serijskem avtu pa ni navedena. Najvišja hitrost serijskega avta je 355 km/h.
Kako deluje RAWTV
Verjetno je glede na vse opisano jasno, da osem avtov, kolikor jih bodo izdelali za prodajo, ne bo poceni. Računati je potrebno na najmanj 800.000 evrov, kar pa za bogate zanesenjake ne bi smel biti prevelik problem, če je avto resnično tako dober. Rimac bo potencialne stranke prepričeval tudi na letošnjem salonu v Ženevi.
dezurni@zurnal24.si
Ja žal ima polizdelke, kupljene, ki jih sestavi v izdelek. Tukaj je pa popolnoma njihov razvoj. In Concept one je …
Kaj pa Pipistrel, a on ima polizdelke... NE! Kaj pa kemijski inštitut, ki je trenutno v svetovnem vrhu pori razvoju …
Pri nas bo vedno nič, ker smo prvi za bikom!