Rezervno kolo, ki je bilo desetletja del vsakega avtomobila, danes izginja iz novih vozil. Le redki kupci novih vozil to tudi vedo, ugotavljajo pri AAA, težava pa nastane šele, ko pride do defekta pnevmatike.
V novi raziskavi za avtomobile modelskega leta 2015 so pri AAA ugotovili, da ima kar 36 odstotkov vozil, ki jih prodajajo v ZDA, namesto rezervnega kolesa kit za zakrpanje pnevmatike. To je velik skok v primerjavi z letom 2006, ko je bil to primer v zgolj petih odstotkih avtomobilov. Raziskovalci so ocenili, da je na ameriških cestah 29 milijonov vozil proizvedenih v zadnjem desetletju, ki nimajo rezervnega kolesa.
Varčujejo na teži
Vzrok za to naj ne bi bil varčevanje proizvajalcev avtomobilov, ampak manjša poraba goriva, saj rezervno kolo s platiščem v povprečju tehta 13,6 kilograma, kit za zakrpanje pnevmatike pa 1,8 kilograma. Razlika je le dobrih deset kilogramov, ampak danes pri zelo konkurenčnih avtomobilistih šteje vsak kilogram.
Težava za voznike je, ker so nekateri kiti za popravilo pnevmatike s kompresorji dragi, v ZDA stanejo do 250 evrov. V ZDA v povprečju vsako leto zaradi predrte pnevmatike pomoč pokliče štimi milijone voznikov, številka pa ni padla niti s pojavom vse več "runflat" pnevmatik.
Za namešek kiti za popravilo pnevmatik niso uporabni v vseh primerih trdijo pri AAA. Seznam vozil na prodaj na ameriškem trgu brez rezervnega kolesa najdete tukaj.
Ampak članek piše o kitih za krpanje ki niti zasilno kolo niso. Z zasilnim kolesom se lahko odpelješ do servisa, …
Ko je hči kupila Getz, je imel samo zasilno ozko in celo pnevmatiko manjšega premera. Takoj je kupila kompletno rezervno …