Na letnem srečanju z novinarji so v Revozu pokazali proces dela in novosti v karosernici, lakirnici in proizvodnji. V Revozu so imeli lani za 14 milijonov evrov investicij, kar se pozna tudi na dodatni vrednosti na zaposlenega, ki je 15 odstotkov višja v primerjavi z letom 2014. Kakovost izdelkov je tudi zaradi avtomatizacije in robotizacije na ravni pred začetkom projekta Edison, izdelave novega smarta forfour in novega twinga, kar pomeni v samem vrhu po kakovosti Renaultovih tovarn.
Material do linije na avtomatiziranih vozičkih
Po karosernici in med proizvodnjimi trakovi se po novem vozijo avtonomni vozički, na njih pa potreben material za vdelavo v avtomobile, ki so jih lani v Novem mestu izdelali skoraj 130.000. Trenutno je v Revozu v uporabi 10 avtomatiziranih vozičkov (AGV-jev) v obratu za varjenje in sestavo karoserij ter 16 na montaži. Delujejo prek centralnega nadzornega sistema. Ta sistem nadzira promet med AGV-ji (kateri ima prednost pred katerim …), potrebe delavcev na delovnih mestih (kdaj mora AGV pripeljati katere dele na delovno mesto), nadzira delovanja in v primeru težav obvešča po telefonu o lokaciji in vrsti napake.
Zaradi avtomatizacije manj nesreč
Prehodi AGV preko peš poti so signalizirani z lučjo. AGV na mestih, kjer prečka, upočasni hitrost. Vsak ima laserski skener, ki zaznava na razdalji pet centimetrov od tal objekte pred seboj. Tudi npr., če stoji pešec. Doslej v tovarni ni bilo nobene nesreče ali nevarnega dogodka med AGV in zaposlenimi. Vpeljava avtomazitiranih vozičkov je po zagotovilih tovarne bistveno prispevala k zmanjšanju nesreč ali nevarnih dogodkov v tovarni – to kažejo rezultati števila nesreč. "Nesreče, v katere so vpleteni viličaristi, lahko imajo hude posledice. Zato je bil v Revozu sprejet ukrep, da se prepove vstop viličarjem v proizvodne površine," pojasnjujejo v Novem mestu.
Logično vprašanje je, koliko manj voznikov viličarjev je potrebnih zaradi avtomatizacije logistike v tovarni? V Revozu odgovarjajo, da so z uvedbo AGV-jev zmanjšali število pretokov v proizvodnji. Vendar so zdaj bolj fleksibilni. Ta način jim omogoča oskrbo tudi za morebitne nove modele na istem traku, kar je dolgoročno gledano bolje. "Kupec plača kakovostno izdelavo vozila (dodana vrednost). Sam transport delov ali vozila je z njegovega stališča nedodana vrednost. Z vitko proizvodnjo maksimiziramo dodano vrednsot in zmanjšamo nedodano vrednost," odgovarjajo.
Roboti naredijo manj napak
Trenutno je v Revozu že okoli 450 robotov, največ v obratu za varjenje in sestavo kaorserij, kjer je varjenje 68-odstotno robotizirano. Določene tehnologije so popoldnoma robotizirane (npr. robljenje odprinih elementov, varjenje varilnih sornikov, nanos ključnih kordonov mas …). V obratu za preoblikovanje pločevine je medsebojno podajanje med stiskalnicami popolnoma robotizirano na treh linijah (razen zlaganje končnega odpreška, ki je še ročno). V lakirnici je večina nanosa tesnilne mase na podvozje robotizirana, enako tudi lakirni del zunanjih površin. Na montaži so robotizirane predvsem nanosi lepilnih mas (na vetrobransko šipo, notranjo oblogo stropa).
Robotizacija pomeni tudi večjo kakovosti in manj napak. V Revozu pojasnjujejo, da z robotizacijo izločijo človeka kot variabilni faktor, prednost je tudi v enakomernosti izvedene operacije oziroma kakovosti: "Odraz avtomatizacije je nivo dosežene kakovosti na gotovem vozilu, ki je na visoki ravni, s številko pa ga je težko oceniti."
Avtomatizacija je neizogibna
Avtomatizacijski proces gre v smeri zagotavljanja fleksibilnosti, kar zagotavlja hitrejše in cenejše prilagajanje za spremenjene ali/in nove izdelke. In s tem posredno prednost pred konkurenco. "Sicer je trend uporabe t.i. “robot colaboratif”, katerih zasnova je takšna, da lahko delajo poleg čloevka brez dodatnih danes znanih varnostnih zaščit (ograje …). Pri Renaultu se že nameščajo takšni roboti, prav tako potekajo študije v Revozu za nakup le-teh," so nam še pojasnili v tovarni.
Jebeš tehnologijo, katera iz človeka naredi tehnološki višek! (Federmeister)
Morda bi potem moral svet usmerit vse sile raje v izdelavo robotov, ki bi zamenjali politike, gospodarstvenike ... in ostale …