Predsednik Revoza Patrice Haettel, ki je stolček zasedel jeseni po odhodu Aleša Bratoža, je na letnem srečanju z novinarji napovedal pestre čase za novomeškega velikana.
Čez en mesec bodo namreč pri Renaultu v Ženevi predstavili naslednika dosedanjega twinga, ki pomeni precejšnjo prelomnico, saj ga bodo izdelovali na povsem novi platformi, ki si jo bo delil z Daimlerjevim smartom. Oba malčka bodo ekskluzivno izdelovali le v Novem mestu, njuna posebnost je pogon na zadnji par koles, kasneje bo prišla tudi povsem električna različica.
39-letni Haettel je uvodoma pojasnil, da je bilo leto 2013 za Revoz po proizvodnih številkah daleč za najuspešnejšimi časi, saj so proizvedli le slabih 94.000 vozil (v najboljših časih več kot 200.000), ob tem pa so konec leta povsem ugasnili proizvodnjo neuspešnega winda. Poznal se je precejšen padec prodaje twinga na zahodnih trgih, še vedno pa proizvodni trak zapolnjuje izdelava clia II, ki ga bodo po predvidevanjih še vse do leta 2018 izdelovali za severnoafriški trg. Leto so končali z dobrimi dva tisoč zaposlenimi v izmeni in pol, kljub padcu pa jim je uspelo ohraniti eno izmed najboljših učinkovitosti znotraj Renaultovih tovarn, kar je pomemben podatek za prihodnost ustanove. Med drugim so del svojih zaposlenih v tem času prestavili na začasno delo v Pariz na izobraževanje.
Lani so v posodobitve in prilagajanje proizvodnje ter vse vzporedne procese v Revozu investirali za 150 milijonov evrov; skupaj je naložba v projekt Edison vredna kar 450 milijonov evrov, od katerih je velik del primaknila država, vključili pa so tudi številne lokalne izvajalce.
Zdaj so v Revozu pred zagonom proizvodnje, zato so že začeli iskati 270 novih sodelavcev. 70 od teh tudi z državnimi subvencijami obljubljajo stalno zaposlitev, preostale pa nameravajo novačiti prek agencij, saj želijo s tem ohraniti fleksibilnost, po napovedih pa naj bi ob polnem zagonu proizvodnje prešli na dve polni izmeni.
Skrbno varovana skrivnost
Prve naslednike twinga in smarta so v Revozu že naredili. Haettel je na Žurnalovo vprašanje povedal, da so zelo ponosni, ker jim je uspelo podobo ohraniti v tajnosti vse do konca, za kar gre zasluga zelo strogim varnostnim ukrepom, saj so denimo izdelani avtomobili ves čas zaklenjeni in pokriti, vse zaposlene pa veže stroga zaveza zaupnosti.
Po marčevski predstavitvi bodo imeli še nekaj mesecev za prilaganje, od polovice leta dalje pa bodo začeli polno proizvodnjo, pri čemer naj bi bil naslednik twinga med Slovenci v zgodnji jeseni.
Glede smarta Haettel zaradi pogodbe z Daimlerjem ni smel črhniti besede.
Avto na naslovnici me močno spominja na že viden avto, mislim, da je kopija malega fiata...