Revolucija: obeta se novi motor na notranje zgorevanje

Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje
Britansko podjetje Astron Aerospace je razvilo novi rotacijski motor na notranje zgorevanje, ki bi lahko bencinskim avtomobilom dal še nekaj let dodatnega življenja.
Oglej si celoten članek

V zadnjem času se zdi, da so avtomobili z motorji na notranje zgorevanje zapisani izumrtju, saj jih vse več podjetij pod težo okoljske zakonodaje ukinja in nadomešča z električnimi in drugimi alternativnimi oblikami pogona, vse bližji pa so tudi roki, ki si jih države postavljajo za prehod na električne tehnologije. Zato se zdi investiranje v razvoj motorjev na notranje zgorevanje, vsaj ko gre za uporabo v osebnih avtomobilih, popolnoma nesmiselno.

Ekološki test Kako se na ekološkem testu obnesejo električni, bencinsko hibridni in dizelski motor?

Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje

Vendar pa pri podjetju Astron Aerospace počnejo prav to, pri čemer ne gre le za izpopolnjevanje znanih tehnik, ampak so koncept delovanja motorja razvili povsem na novo. Njihov motor na notranje zgorevanje, ki so ga poimenovali omega 1, namreč nima nič skupnega z batnimi, prav tako pa je, čeprav je po načelu delovanje rotacijski, povsem drugačen tudi od Wanklovega rotacijskega motorja.

Kako deluje?

V motorju omega 1 so inženirji podjetja Astron Aerospace štiritaktni ciklus delovanja razdelili na dve med seboj neodvisni komori, med kateri so vgradili dodatno komoro.  Gibljivo enoto motorja sestavljajo štirje rotorji, ki so v dveh parih vgrajeni na dve primarni gredi, ki ju med seboj povezujeta zobnika, vrtita pa se v nasprotnih smereh.

Posebnež Spoznali smo super scanio

Prednja rotorja opravljata sesalni takti in stiskanje vsesanega zraka, zadnja rotorja pa delovni oziroma zgorevalni takti in izpušni takt. Da bi zadeva delovala in bi med komorami prosto tekli zrak, gorivna zmes in izpušni plini, je med oba sklopa rotorjev vgrajen še rotacijski ventil z vmesno komoro, čigar zasnova je zelo kompaktna in preprosta.

Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje

Vžig gorivne zmesi (tako kot pri Mazdinem motorju skyactiv-X) lahko poteka s pomočjo vžigne svečke, kar pride do izraza predvsem preden se motor ogreje na delovno temperaturo, ali pa s spontanim vžigom, ko je motor zadosti ogret, da do spontanega vžiga bencina zaradi stiskanja zraka lahko pride.

Avto Za kateri motor naj se odločim: z verigo ali jermenom?

Pri podjetju Astron Aerospace pravijo, da njihov motor nima nič več komponent kot preprost enovaljni motor kosilnice za travo. Zatrjujejo tudi, da je njihov motor zelo učinkovit, saj nima komponent z nasprotnim gibanjem, skoraj zanemarljive pa so tudi sesalne izgube in izgube zaradi trenja. Poleg tega tudi ni izgub zaradi pogona podpornih sistemov, kakršni so ventili in odmične gredi, ročična gred in izravnalne gredi ali vodi hladilne tekočine. Motor ima namreč zračno hlajenje. Manjša je tudi potreba po olju, saj mazanje potrebujejo le sinhronizacijski prenosi in ležaji. 

Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje

Poleg tega ni niti onesnaženja zgorevalne komore z oljem. Pri Astron Aerospace namreč trdijo, da motor nima težav z uhajanjem izpušnih plinov pri rotorju, saj je zgorevanje tako hitro, da za uhajanje plinov preprosto ni dovolj časa. Motor zato tudi nima tesnil, torej odpade še en element, ki zapleta konstrukcijo batnih motorjev. Motor omega 1 deluje tudi povsem linearno in brez vibracij.

Majhen in lahek

Motor v sedanji obliki tehta  zgolj 15,9 kilograma, ob tem pa razvija moč 119 kilovatov in navor 231 njutonmetrov, kar je za takšno maso precej veliko. Ker je majhnih dimenzij in ima modularni zasnovo, je mogoče eno ob drugi uporabiti dve enoti, kar pomeni podvojitev zmogljivosti. Motor lahko sicer deluje med 1.000 vrtljaji (v prostem teku) in 25.000 vrtljaji na minuto. Visoka učinkovitost je sicer tudi rezultat prisilnega polnjenja s tlakom med 14 in 20 bari, kar je veliko več od klasičnih motorjev, ki jih je možno prisilno polniti s tlakom od 0,4 do 2,4 bara. Kompresor je sicer integralni del motorja omega 1.

Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje

Posebnost motorja je tudi, da se moč in navor regulirata ne le s količino vbrizganega goriva, ampak tudi s številom vbrizgov. Do zgorevanje in ekspanzije lahko pride ob vsaki rotaciji rotorjev, lahko pa tudi  ob vsaki peti, deseti ali celo petdeseti rotaciji. Motor lahko zato ob zelo majhni obremenitvi  pri visokih hitrostih avtomobila deluje z ekstremno majhno porabo goriva. Ko se potreba po moči poveča, se preprosto poveča število vbrizgov goriva in do povečanja moči pride praktično instantno.

Avto Odločitev BMW bo razveselila številne voznike

Pri Astron Aerospace obljubljajo tudi nizke proizvodne stroške njihovega motorja, k čemur naj bi pripomoglo malo sestavnih delov in servisni interval več kot 100.000 delovnih ur. Pri razvoju, kot pove ime podjetja, so se osredotočili predvsem na potrebe letalske industrije, vendar zagotavljajo, da je motor omega 1 uporaben tudi marsikje drugje. Enako dobro kot na letalih, lahko deluje tudi za pogon plovil in avtomobilov, zelo uporaben pa je tudi v vlogi podaljševalnika dosega električnih vozil ali pogona generatorja elektrike.

Foto: Astron Aerospace Astron Aerospace omega 1 rotacijski motor na notranje zgorevanje

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 11:51 10. Februar 2022.

    Motor ima malo sestavnih delov in servisni interval več kot 100.000 delovnih ur, pri razvoju pa so se osredotočili predvsem …

  • 11:26 10. Februar 2022.

    Pozdravljeni, očitno prihaja novi motor za dobo delovanja 2.let maximum ali 50.000km in spet bo potrebno kupiti nov avto. Že …

  • 11:25 10. Februar 2022.

    Pozdravljeni, očitno prihaja novi motor za dobo delovanja 2.let maximum ali 50.000km in spet bo potrebno kupiti nov avto. Že …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.