Pri Peugeotu so se odvrnili od uporabe večnamenskih platform, pri katerih bi bila električna le ena od različic in so se usmerili v specializacijo platform za posamezne pogonske sklope. K temu jih je med drugim pripravil načrtovani evropski prehod zgolj na prodajo električnih vozil do leta 2035, po drugi strani pa tudi slabe izkušnje z večnamenskimi platformami, ki niso blagodejno vplivale na dosege njihovih električnih vozil.
Pri Peugeotu in skupini Stellantis zato veliko stavijo na novo platformo STLA medium, ki bo le prva od štirih električnih platform, in bo namenjena predvsem najbolj množičnemu segmentu C, čeprav bo na njem lahko nastalo tudi nekaj vozil večjega segmenta D. Prvo vozilo na novi platformi je nova generacija peugeota 3008. Še pred uradnim začetkom prodaje v Sloveniji smo avto spoznali na prvi vožnji v Franciji, v Sloveniji pa smo ga postavili ob bok in primerjali z izjemno priljubljeno aktualno generacijo, ki jo bodo počasi prenehali prodajati. Že kmalu k nam prihaja nova generacija peugeota 3008.
Iz SUV-ja v fastbacka
Dobra novica, ki so nam jo Francozi povedali na prvi vožnji je, da so z novo platformo dosegli to, da se cena novega 3008 ne bo bistveno razlikovala s ceno predhodnika.
Eden od glavnih adutov peugeota 3008 je zunanji dizajn. Tudi zaradi vpadljive in izstopajoče oblike z logotipom leva na karoseriji je to eden od najbolj pogostih SUV-jev vozil na slovenskih cestah. Leta 2017 smo se pogovarjali zdaj že z nekadnjim šefom oblikovanja pri Peugeotu Gillesom Vidalom, ki je dejal, da je oblika še vedno razlog številka 1 za nakup avtomobila. "Vendar pa pri Peugeotu verjamemo, da je treba imeti več kot le lep dizajn. Treba je imeti homogeno mešanico vsega. Če je močan le dizajn in kakovost ali pa vodljivost avtomobila šepa, ni taka, kot jo kupec pričakuje, potem naredimo slab vtis na kupca. To ni dobro. Pri Peugeotu smo osredotočeni na inženiring, dizajn, marketing, med vsem tem je treba najti pravo ravnovesje," nam je povedal pred sedmimi leti, ko so SUV vozila že bila najbolj popularna izbira kupcev. Če so bila SUV vozila pred desetletji sinonim za terensko (off-road) vožnjo, vsi so jih povezovali s štirikolesnim pogonom, so postali avtomobili za množice.
Vendar se tudi na področju SUV vozil dogajajo spremembe, zato novi 3008 ni več klasični športni terenec, ampak fastback. Kaj to pomeni? To najbolje ponazori fotografija starega in novega vozila iz boka. Še vedno se za volanom sedi zelo visoko in pregledno, kot v SUV-jih, največja sprememba pa se ni zgodila za B stebričkom, pač pa C stebričkom. Zato to ni SUV kupe, čeprav je avto v živo videti zelo športno, tako kot to velja za model 408. Pri kupejih se streha začne lomiti navzdol že za B stebričkom, zato je po pravilu manj prostora za glave potnikov, pri fastbacku 3008 pa šele za C stebričkom, zadnje steklo pa se zlije v zadnji spojler.
Prednost tega je, da je prostora za glavo na zadnji klopi dovolj tudi za tiste višje rasti, prav tako pa se zadnja vrata odpirajo skupaj s steklom. Revolucija se ni zgodila le oblikovno, ampak tudi dimenzijsko. Novi peugeot 3008 je krepko večji od 3008-ce, ki se poslavlja, kar je razvidno tudi iz fotografije. Čeprav je na prvi pogled z odrezanim zadkom videti zelo kompakten, pa je daljši za kar 10 centimetrov (4,54 metra). 5,5 centimetra je več prostora med osema, kar prinaša več notranjega udobja. Opazno več ga je tudi v širino (+ 5 centimetrov) in minimalno v višino (+ 2 centimetra). Prostornina prtljažnika je ne glede na pogon 520 litrov. Kljub povečanju zunanjih dimenzij tu večjega napredka ni bilo narejenega.
Kje je krom?
Na sprednjem delu boste zaman iskali kromiranega leva, zdaj je tam za nove Peugeoteve modele znameniti ščit z glavo leva, za katerim se skriva napredna tehnologija senzorjev in radarja, s pomočjo katero delujejo številni asistenčni sistemi. 3008 ima spredaj sicer še vedno značilne luči v obliki levjih krempeljcev, vendar pa so tudi zelo spremenjeni. Vse različice so opremljene z led žarometi, najvišja različica pa tudi z matričnimi žarometi pixel LED. Na zadnjem delu izstopa predvsem »lebdeči spojler«, ki poskrbi za boljšo aerodinamiko ter tudi popestri karoserijske linije.
Še nekaj nam je ob primerjavi obeh modelov "padlo v oči" in sicer to, da so v primerjavi z drugo generacijo pri tretji s površine karoserije odstranili vse kromiran dele in jih nadomestili z lakiranimi površinami. Francozi pravijo, da gre za bolj trajnostni pristop. Drugačna so tudi platišča, nove so barve. Lansirna je modra barvo obsession z dvobarvnim pigmentom, ki zagotavlja občutek prehajanja med modro in zeleno barvo.
Lebdeči elementi v notranjosti
Revolucija se je zgodila tudi v notranjosti, kjer so Francozi predstavili povsem novo, modernejšo, kakovostnejšo in bolj trajnostno zasnovano kabino, ki deluje zelo premijsko kot v vozilih višjega razreda. V notranjosti po novem prevladuje ogromen, popolnoma digitalen 21,0-palčni zaslon. V nočni vožnji, ko v kabini sveti ambientalna osvetlitev, imajo vozni in potniki občutek, da zaslon lebdi. Osnovne izvedenke imajo sicer imele dva 10-palčna zaslona nameščena eden ob drugem. Zaslon je skoraj naslonjen na vetrobransko steklo, zato ima kljub velikim meram voznik odličen pregled nad podatki. V 3008-ci, ki se poslavlja, sta osrednji 10-palčni za dotik občutljivi zaslon in 12,3 palčni voznikov zaslon, ki deluje v 3D tehniki. No, v novem 3008 3D učinka ni več. Pri Peugeotu so nam pojasnili, da je to zaradi uporabe novih materialov. Tehnično gledano niso več potrebovali 3D učinka. "Želeli smo čist in moderen videz in to smo dosegli z novim zaslonom," so nam povedali na predstavitvi. Čeprav je že "stari" 3008 mešanica zaslonov in različnih fizičnih stikal, pa so tudi pri novem ohranili nekaj fizičnih gumbov. Pod zaslonom je še skupek digitalnih stikal, ki jih imenujejo i-toggles in jih v bistvu bolj ali manj poznamo že iz peugeotov 308 in 408.
Izognili so se "haptičnim" stikalom, ki so jih pri Volkswagnu po kritikah voznikov že zamenjali s klasičnimi stikali. Pri Peugeotu pravijo, da so pri stikalih naredili kompromis, saj lahko določeno funkcijo izberemo haptično, potrdimo pa jo s fizičnim pritiskom na stikalo. "Menimo, da je zato 3008 moderen, hkrati pa je to tudi optimalna ergonomska rešitev," pojasnjujejo pri Peugeotu.
Pri Peugeotu so precej razširili tudi nabor asistenčnih in infozabavnih sistemov ter povezljivosti, s sistemom drive assist plus pa so naredili tudi korak naprej k avtonomni vožnji. Omogoča namreč vožnjo po voznem pasu z vzdrževanjem razdalje od prednjega vozila in smeri vožnje v voznem pasu, možna je tudi polsamodejna menjava voznega pasu, predlaga pa lahko tudi omejitev hitrosti, ne le ob uradnem znaku, ampak tudi v primeru snega ali drugih otežujočih okoliščin na cesti. Še vedno pa seveda ne gre za povsem samodejno vožnjo, saj predlogi zahtevajo potrditev voznika, ta pa mora z rokami še vedno držati volanski obroč.
Drugačen volan, bolj udobno sedenje
Zanimiva podrobnost je, da so konstruktorji izbirno stikalo voznih programov z osrednje konzole premestili na armaturno ploščo na desno stran prenovljenega volanskega obroča ob gumb za vklop in izklop avtomobila. Takšna ureditev je po njihovem bolj intuitivna. K uporabnosti kabine sicer pripomore tudi 17 odlagalnih vdolbin s skupno prostornino 34 litrov, površina za brezžično polnjenje telefona, hladilni predal pod naslonom za roke in podobno. Na splošno je prostora v kabini zdaj veliko več. To je potrdil tudi kratek test, ko smo se usedli na zadnji sedež za voznika. Nekaj težav bodo imeli le tisti z daljšimi nogami, ki bodo imeli stopala in kolena nekoliko višje, saj so tla dvignjena, da naredijo prostor za baterijo električne različice. Pozitivno je, da je zdaj še bolj enostavno namestiti otroški sedež zadaj, ker je tako prostoren in se vrata odpirajo še bolj na široko.
Spredaj se sedi salonsko. Čeprav se armaturna plošča in sredinska konzola precej ovijata okoli vas – je bolj udoben kot utesnjen. Iskanje dobrega položaja za vožnjo je precej enostavno, tudi zaradi številnih nastavitev sedeža spredaj.
Spremembe je doživel tudi volan, ki ostaja kompakten. V starem 3008 je bolj "okrogel" zdaj pa še bolj odebeljen, šestkoten, a vseeno kompakten. Če smo se pri pretekli generaciji zmrdovali, da čez majhen volan ne vidimo na podatke na digitalnih merilnikih, so Francozi delo zdaj opravili bistveno bolj temeljito.
Po parih letih postane pežo zastarel, prav grdo izgleda notranjost.