Zgolj z glasom je danes odvisno od zmogljivosti sistema za glasovni nadzor mogoče izbirati po imeniku osebe, pričeti klice ali jih sprejemati, prebirati SMS-e in jih celo narekovati. Med funkcijami je tudi nadzor nad klimatsko napravo, audio napravo ...
Ameriška organizacija za prometno varnost AAA je v sodelovanju z Univerzo Utah izvedla raziskavo, v kateri je sodelovalo 257 voznikov v desetih različnih vozilih. Vanje so bili vgrajeni različni tovarniški sistemi za glasovni nadzor nad funkcijami.
Težava je v odsotnosti misli
Čeprav se zdi, da je voznik zaradi glasovnega nadzora lahko bolje osredotočen na vožnjo, kot če bi denimo v rokah držal telefon, pa je resnica prav tako zelo nevarna. Med študijo je bilo ugotovljeno, da je voznik lahko prek teh sistemov umsko "odsoten" s ceste tudi do 27 sekund, pa čeprav denimo v rokah ne drži telefona.
V tem času z očmi na videz spremlja promet, a je hkrati sposoben zlahka spregledati prometne znake ali pešce, dokazujejo pri AAA. Tudi pri najlažje dosegljivih funkcijah so bili vozniki, ki so izvedli nek ukaz prek glasovnega nadzora, z mislimi stran od vožnje po 15 sekund in več.
"Trajajoči efekt umskega odvračanja pozornosti predstavlja skrito nevarnost, ki se jo večina voznikov sploh ne zaveda," opozarja Peter Kissinger, predsednik AAA.
V katerem modelu avta so možgani najbolj zaposleni?
Za najmanj obremenjujočega se je pri testu pričetka telefonskega klica in pri spremembi radijske postaje izkazal sistem General Motorsa, ki ga pod imenom Intellilink najdemo tudi v novih oplih.
Tudi Toyotin sistem voznikovo pozornost jemlje na način, da še spada v kategorijo "zmerno". Od Evropejcem znanih modelov se je VW passat med deseterico uvrstil v zlato sredino z oceno "visoko", najbolj pa voznike umsko zaposli glasovni nadzor v mazdi6, ki je edina dobila oceno "zelo visoko odvračanje."
Med testiranimi tehnologijami za glasovne funkcije so bili poleg avtomobilskih sistemov tudi tri, ki jih najdemo v današnjih pametnih telefonih - Apple Siri, Google Now in Microsoft Cortana. Tik za najboljšimi avtomobili se je uvrstil Google Now, Apple Siri je nekje v povprečju, Microsoft Cortana manj "naporen" le od mazde6.
V ZDA si organizacije s področja prometne varnosti prizadevajo, da bi voznikom prepovedali kakšrnokoli uporabo telefonov med vožnjo, torej tudi klice prek prostoročne povezave.
dezurni@zurnal24.si