Vplivno Ameriško avtomobilsko združenje (AAA) je izvedlo raziskavo o delovanju asistenčnih sistemov ADAS v avtomobilih. V raziskavo so vključili sisteme Tesle, Hyundaija in Subaruja. Vsi trije zadostijo merilom olsamodejne vožnje druge stopnje, pri kateri mora voznik še vedno držati volan, a lahko avtomobil na podlagi informacij kamer in senzorjev sam predvidi veliko kritičnih situacij in se odzove nanje.
Na zaprti cesti so izvedli preizkuse, kako avtomobili reagirajo, ko dohitijo vozilo, ki vozi precej počasneje. Drug test je bil odziv na kolesarje, še posebej če jim ti presekajo pot, tretji pa, če na njihov pas z nasprotne strani prek črte zapelje drug avto.
Rezultati prvega kroga testov so bili spodbudni. Avtomobili so se pri vseh 15 scenarijih dohitevanja počasnejšega vozila pravilno odzvali in samodejno upočasnili. S tem so preprečili nalet.
Nekoliko slabše je šlo s kolesarji. Vsi avtomobili so sicer prepoznali dohitevanje pešca in so naredili samopopravek na voznem pasu. Težave pa so nastale pri simulaciji, ko je želel kolesar poševno zapeljati pred avto. Takrat se je v tretjini primerov končalo s trkom.
Da je do prave samodejne še dolga pot, pa dokazuje test, ko z nasprotne smeri prek smerne črte zapelje drugo vozilo. Gre za zahtevne okoliščine, ki pa se lahko končajo s čelnim trkom in hudimi poškodbami, še posebej ko gre za tako imenovani trk z majhnim prekrivanjem.
Normalna reakcija voznika bi bila, da v takšnem primeru hipno naredi manever izogibanja z volanom. V primeru asistenčnih sistemov pa nobeden od njih ni zmogel preprečiti trka.
Oči na cesto, roke na volan
"Pohvalno je, da zmorejo asistenčni sistemi uspešno zaznati počasna vozila ali kolesarje, alarmantno pa je, da ne zmorejo zaznati prečkanja kolesarja ali nasprotnega vozila," je rezultate komentiral Greg Brannon, direktor avtomobilskega inženiringa pri AAA.
Pri organizaciji AAA voznikom svetujejo, naj se na asistenčne sisteme zanašajo zgolj z zdravo mero razuma. Sistemi lahko resda razbremenijo voznika in je zato vožnja manj utrujajoča, a mora voznik še vedno ves čas pozorno spremljati dogajanje.
Pri AAA so postregli še z enim podatkom - njihova raziskava med vozniki kaže, da bi jih velika večina raje dala prednost izboljšavam obstoječih sistemov, kot pa razvoju povsem avtonomnih vozil. Zaupanja v avte, ki vozijo potnike brez šoferja, ni.
najboljš avto, kjer mi ni treba šofirat je --- taxi. zakaj zaboga potem delajo šofersko mesto, naj raje naredijo potniško …