Fiat in Chrysler bosta v prihodnjih letih predstavila številne modele, ki si bodo delili platformo, dele, tehnologijo, materiale in celo prodajno mrežo ter finance.
Prvi pravi preizkus za sinergijo med avtomobilskima velikanoma – Chrysler je v stoodstotni lasti Fiata – bo mali jeep renegade, ki bo pokazatelj, ali bo FCA (sedmi največji svetovni proizvajalec vozil) uresničil ambiciozen cilj in že letos prodal milijon vozil.
Fiat želi s predstavitvijo renegada v Ženevi Evropejcem približati znamko Jeep, uspeha pa se nadejajo tudi na hitro rastočih trgih, kot je Brazilija, ki je bila že skozi zgodovino zelo privržena znamki Fiat.
"Fiatova dosedanja investicija je velika priložnost za znamko Jeep, da napreduje in se širi," pravi prvi mož Jeepa Mike Manley. Čeprav analitiki pravijo, da je Jeep edini pravi globalni igralec v podjetju FCA, so pri napovedovanju prodaje in uresničenju zastavljenega cilja – to je milijon prodanih vozil v letu 2014, kar bi pomenilo 37-odstotni skok v primerjavi z lani – previdni.
"Čeprav se prodaja v Evropi popravlja, bo Jeep v Evropi težko dosegal enormne številke prodaje. Evropski trg se preprosto zelo razlikuje od ameriškega," dvom o prodaji pojasnjuje vodja TRA Consultinga Andrea Giuricin in dodaja: "Azija je za Fiat še vedno velika neznanka, in prav tu bo moral znatno izboljšati delež prodaje. To je prav gotovo priložnost za rast znamke Jeep," dodaja analitik.
Jeep korenine spet išče v dizajnu vozil iz druge svetovne vojne. Prav zato si je v preteklih sedmih desetletjih nabral veliko zvestih kupcev. Medtem ko sta wrangler in grand cherokee najbolje prodajana modela znamke Jeep, je prav model renegade tisti, ki bo znamko naredil prepoznavnejšo zunaj ZDA.
Manley pravi, da mali, vstopni model znamke ni le ekonomičen, temveč je s kompaktnimi merami prej primeren za evropske navade kot večji modeli znamke. "Renegade uvršamo v segment vozil, ki bo v Evropi do leta 2015, gledano globalno, zrasel za dva milijona vozil. Prodaja malih športnih terencev bo na letni ravni zrasla na 700.000 vozil," je prepričan.
Wrangler DNA
Jeep renegade bodo proizvajali v tovarni Melfi v Italiji. To bo prvi jeep, izdelan zunaj meja ZDA. Prodaja v Evropi naj bi se začela v tretjem četrtletju, v ZDA pa proti koncu leta. Mali suv je obdržal veliko za jepp klasičnih elementov, od reže na nosu in škatlastega dizajna karoserije do okroglih žarometov. Prvi mož FCA Sergio Marchionne je dejal, da ga bodo od leta 2015 proizvajali tudi v Braziliji, Jeep pa bo že letos svoja vozila s pomočjo svojega kitajskega partnerja Guangzhou Automobile Group proizvajal tudi na Kitajskem. S tem bo zadovoljil velike potrebe po športnih terencih na obeh velikih trgih.
V Italiji bodo na isti platformi proizvajali model fiat 500X, crossover različico priljubljenega fiata 500, katerega razkritje pričakujemo v nadaljevanju leta.