Renault "ukradel" še en avtosalon, Kitajci se ne dajo

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024 Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024
Avtomobilski saloni v Evropi še niso povsem umrli. Kitajska električna modelska ofenziva je tudi evropske proizvajalce prisilila v vnovičen razmislek o predstavitvi svojih novih modelov splošni javnosti na tovrstnih dogodkih. Renault je po Ženevi z novostmi in razkošjem blestel tudi v Parizu.
Oglej si celoten članek

Kitajske znamke, vključno z BYD in Leapmotorjem so na avtomobilskem salonu v Parizu razkrile nove modele. Veliko je novih, manj poznanih kitajskih znamk, ki Parižane, ostale Francoze in obiskovalce z vsega sveta, nagovarjajo z razkošno velikimi, dobro opremljenimi in delno ali popolnoma elektrificiranimi modeli.

Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024

Evropski proizvajalci avtomobilov so po polomiji v Ženevi, tradicionalni avtomobilski salon v Švici se je medtem poslovil iz koledarja avtomobilskih prireditev, v francoski prestolnici branili domači teren in predstavili nekaj odmevnih konceptov ter serijskih premier, predvsem pa že začenjajo razmišljati drugače. Prihajajo cenejši električni avtomobili. Električni modeli tudi v Parizu predstavljajo smer, v katero bodo šli vsi avtomobilski proizvajalci, čeprav je prodaja še šibka.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Daleč od zlatih let, a bolje kot v zadnjih letih

Da ne pretiravamo, avtomobilski salon v Parizu je daleč od stare slave, a prav pri Renaultu so tako v Ženevi, kot zdaj v Parizu pokazali, da je še vedno mogoče nastopiti na velikem odru. Skoraj vsi žarometi svetovne avtomobilske javnosti so bili obrnjeni na Renaultov razstavni prostor, ki je bila najbolj razkošen in največji. V osredju je bil trojček električnih ikon iz preteklosti, ki so že na cesti, ali še prihajajo: renault 4, renault 5 in twingo. Slednjega bodo leta 2026 začeli izdelovati v Revozu v Novem mestu.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Šef Renaulta Luca de Meo se je lahko pred twingom in renaultom 4, ki je doživel svetovno premiero, na široko smejal. Ne zgolj zaradi omenjenega trojčka legend, ki so požele največ zanimanja na vsem salonu. Pohvalil se je, da električna strategija, ki so jo začeli pred štirimi leti, deluje in da so zdaj končno sposobni na trg lansirati cenovno dostopne električne avtomobile.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Uspelo jim je narediti tri vozila, električna, ki jih bodo brez subvencije ponudili krepko pod ceno vozil, kot jo poznamo danes. Renault 5 ima začetno ceno okoli 25 tisoč evrov, twingo naj bi bil vsaj 5.000 evrov cenejši. A ne najcenejši, saj smo si na salonu ogledali leapmotor T03, mali mestni kitajski električni avtomobil, ki je del zavezništva s Stellantisom in v Evropi stane manj kot 19 tisoč evrov. Ta avto kaže tudi smer, v katero se bodo morali zapeljati evropski izdelovalci avtomobilov.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

De Meo je na razstavnem prostoru Renaulta dejal, da se nič ne more primerjati z avtomobilskim salonom v živo. Tu se lahko družijo s partnerji, novinarji, oboževalci znamke. Pri tem je izpostavil, da si bo pariški salon v živo ogledalo kar pol milijona ljudi. "Renault se vrača v igro. V štirih letih od predstavitve projekta Renaulution smo naredili velike korake in se vrnili v Ligo prvakov. To je najboljša modelna paleta, ki smo jo pri znamki pokazali v zadnjih 30 letih. Leto 2024 je za nas rock'n'roll, saj praktično vsak mesec pokažemo novo vozilo." De Meo je izpostavil, da imajo zdaj znanje, da se postavijo po robu konkurenci z Vzhoda in Zahoda, kot presenečenje pa so predstavili konceptno vozilo, ki lahko kombinira dva pogona. Za vsakodnevne vožnje po mestu in krajše razdalje je namenjen klasični električni motor, za daljše pa se priključi vodikova tehnologija, kar omogoča dosege do 1.000 kilometrov, brez velikega prilagajanja in čakanja na polnilnih postajah. "Uspelo nam je. Tisti, ki me poznajo, vedo, ko kaj pokažem na odru, potem to pripeljem tudi na trg," je o novi tehnologiji dejal De Meo, a o datumih ni želel govoriti.  

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Kitajska proti Evropi

Poleg Renaulta, del katerega sta tudi Alpine in Dacia, ki sta predstavila svoje najnovejše modele, se je na salonu predstavilo še nekaj evropskih proizvajalcev. Peugeot, Citroën, Volkswagen, BMW, Alfa Romeo, Mini, v Parizu so tudi Ford, Cadillac in Kia. Letošnji dogodek – največji avtomobilski salon v Evropi – prihaja v ključnem trenutku. Evropski proizvajalci avtomobilov so v težavah in morajo dokazati, da so še vedno v igri, medtem, ko se kitajski tekmeci želijo uveljaviti na konkurenčnem evropskem trgu.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Šef Stellantisa v odhodu Carlos Tavares je novinarje v Parizu opozoril na možnost zapiranja tovarn v Evropi. Vzrok je vse močnejša kitajska konkurenca. "Če si kitajski proizvajalci v Evropi zagotovijo 10-odstotni delež, to pomeni 1,5 milijona avtomobilov. Toliko pa jih pri nas sestavi sedem tovarn," je izpostavil za francoski gospodarski časnik Les Échos.

Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024

Kot je opozoril, bodo morali evropski proizvajalci ob takem tempu kitajske konkurence zapreti tovarne ali pa jih predati Kitajcem.

Ocenil je, da bodo kitajski proizvajalci dodatne evropske carine obšli z vlaganjem v tovarne v Evropi. "Ko se bo to zgodilo, nas zapiranje tovarn zaradi presežkov ne sme presenetiti," je še dejal.

V začetku tega meseca so države članice EU s šibko večino podprle uvozne dajatve za električna vozila, izdelana na Kitajskem. Segale bodo do 45 %. S tem naj bi preprečile, kar Evropska komisija trdi, da so subvencije iz Pekinga kitajskim proizvajalcem nepoštene. Peking zanika nelojalno konkurenco in je že zagrozil s protiukrepi.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

"To je Kitajska proti Evropi in to je ring, v katerem so se odločili boriti," je o prisotnosti na avtomobilskem salonu v Parizu dejal Phil Dunne, generalni direktor strateškega svetovalnega podjetja Stax. "Evropejci pravijo, da je to njihovo ozemlje, Kitajci pa v Evropo prihajajo s svojimi načrti," je dodal. Na salonu je sicer prisotnih devet kitajskih znamk.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Medtem kitajski proizvajalci avtomobilov, ki so kritizirali potezo EU, nadaljujejo z evropskimi širitvenimi načrti. "Moč kitajskih električnih ambicij je v celoti prikazana v Parizu ta teden," je dejal Andy Palmer, ustanovitelj svetovalne družbe Palmer Automotive.

Kitajci se ne nameravajo ustaviti

Generalni direktor GAC International Wei Heigang, je dejal, da razstava v Parizu označuje začetek njihove evropske širitve. 
 "Smo nov otrok v mestu, zato moramo bolje razumeti evropski trg," je dejal Heigang. Želi okrepiti blagovno znamko podjetja, preden bo njegov aion V, prvo večje električno vozilo, ki bo naprodaj izven Kitajske, naslednje leto prišel v večjih količinah v Evropo.
Pri Leapmotor pa so napovedali, da nameravajo imeti do konca leta 2025 500 prodajnih mest v Evropi. Izdelava avtomobilov v Evropi bi bila eden od načinov izogibanja dajatvam.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

"Dolgoročno smo globoko prepričani, da je lokalna proizvodnja res eden od ključev, zato zelo aktivno raziskujemo to možnost," je dejal Heigang.

BYD: Zaščitniški ukrepi dražijo vozila

Kitajski proizvajalci električnih vozil, kot je BYD, so doslej svoja vozila cenili nekoliko nižje od evropskih tekmecev, kar jim daje prednost. To bo tudi pomagalo izravnati nižje marže doma. Tako kot japonski in južnokorejski proizvajalci avtomobilov pred njimi tudi oni oglašujejo boljšo opremo in ponujajo več standardnih funkcij.

Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024

Kljub temu ima celo BYD, ki že prodaja električna vozila po večjem delu Evrope in je sponzoriral evropsko nogometno prvenstvo v Nemčiji to poletje, še vedno razmeroma nizko prepoznavnost blagovne znamke. Zato upajo, da bodo v Parizu navdušili z električnim športnim terencem Sea Lion 07.

Pri kitajskem EV velikanu so se v Parizu tudi odzvali na načrtovane carine EU in dejali, da bodo povzročile višje cene vozil in odvrnile kupce od nakupa električnega vozila. "Kdo na koncu plača račun? Potrošniki. Zaradi tega so ljudje zelo zaskrbljeni. Revnejšim bo preprečilo nakup avtomobila," je za Reuters povedala izvršna podpredsednica Stella Li.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

Novejši kitajski udeleženci, kot so Dongfeng, Seres ali FAW prav tako v Parizu razstavljajo nove modele. S prodajo svojih vozil v Evropi želijo nadomestiti izgube na domačem trgu, kjer vlada huda cenovna vojna. Prodaja osebnih vozil na Kitajskem se je septembra povečala za 4,3 % v primerjavi z letom prej, s čimer je bilo prekinjeno petmesečno upadanje. Evropska prodaja je avgusta dosegla triletno dno. Udarec za prodajo električnih vozil predstavlja tudi najava francoske vlade, da bo zmanjšala svojo podporo kupcem električnih vozil, s čimer se je pridružila Nemčiji, ki je konec lanskega leta končala svojo shemo subvencij. Kitajski proizvajalci avtomobilov morajo poslovati dobro tudi v Evropi, saj so bili izključeni iz ameriškega trga.

Bidnova administracija je uvedla 100-odstotno tarifo za električna vozila kitajske proizvodnje in prejšnji mesec predlagala prepoved ključne kitajske programske in strojne opreme v povezanih vozilih.

Foto: Epa Avtomobilski salon v Parizu 2024

Kitajci vozilo razvijejo hitreje od Evropejcev

Evropski avtomobilski proizvajalci, tudi Volkswagen, ki je v Parizu predstavil nov SUV tayron in tudi konceptni ID. GTX, so zašli v težko obdobje. Tudi pri Mercedes-Benzu in BMW opozarjajo na padec dobička, predvsem zaradi šibkega kitajskega trga. Stellantis je znižal napoved zaslužka zaradi težav z zalogami v svojem podjetju v ZDA.

Volkswagen je prav tako vpleten v bitko z močnimi sindikati glede znižanja stroškov, zaradi česar bi lahko prvič v zgodovini zaprl nemške tovarne in odpustil na tisoče delavec.

Evropejci se trudijo tekmovati z nižjimi stroški kitajskih tekmecev, njihovo sposobnostjo razvoja novih električnih vozil v samo dveh letih, to je vsaj dvakrat hitreje kot tradicionalni zahodni proizvajalci avtomobilov.

Foto: Gregor Prebil Avtomobilski salon v Parizu 2024

"Evropejcem zvonijo vsi alarmi," je dejal Dunne iz Staxa. "Spoznali so, da morajo narediti nekaj precej radikalnega, in za to imajo na voljo le nekaj let."

Pritisk, da bi poskušali znižati cene tudi v Evropi, je velik, saj proizvajalci električnih vozil poskušajo zapolniti vrzel s cenejšimi bencinskimi avtomobili. "Moje osebno mnenje je, da bomo v Evropi v dveh do treh letih dosegli enakost cen. Vsi, če želijo tekmovati, morajo trdo delati za ta cilj," pa je dejal generalni direktor Leapmotor International Tianshu Xin.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 17:17 15. Oktober 2024.

    Še niste prodali teh e-karjol?

  • 12:45 15. Oktober 2024.

    vsa lepota in kratkovidnost globalizacije. "poceni" delovna sila in veliki kitajski trg se je sprevrgla v krajo know-howa in zaprtje …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.