Ha, ta je pa dobra. Kupiš karavana, pa ima ta manj prostora kot limuzina? Renault talisman grandtour ni prvi takšne vrste, tudi aktualni rival ford mondeo boleha za isto hibo. A talismanu grandtourju njegovega 572-litrskega prtljažnika ne štejem v slabo. Četudi velja po prostornosti zgolj za povprečno velikega v razredu, pa so pri Renaultu pri svojem največjem karavanu znova dokazali, da so majhni triki tisti, ki delujejo. Zares nizek nakladalni prag je nekaj, kar prtljažnik naredi lahko bolj uporabnega od konkunrenčnih “votlin”, pa seveda tudi boljšega od dobrih 600 litrov, kolikor jih nudi limuzinski talisman. Če se še prtljažna vrata pri grandtourju dvigujejo in spuščajo samostojno, toliko bolje.
Tako kot pri vseh modernih renaultih in še pri kakšni drugi znamki pa imam občutek, da so šle stvari z digitalizacijo predaleč oziroma so skrenile stran od uporabnosti. R-link infotainment sistem na velikem zaslonu je ličen in poln sposobnosti, vključno s spremljanjem video vsebin pri stoječem avtu. A vrnite mi prosim tistih pet gumbov za uravnavanje smeri in moči prezračevanja, saj je digitalno iskanje pravega menija predolgotrajno. Talisman zadaj niti ne omogoča tretje klimatske cone. In še ena malenkost, ki to ni - v avtu imam vedno rad nekje na dosegu oči uro. V R-linku oziroma talismanu to ni mogoče, na voljo je le v osnovnem meniju.
Izbira športnega programa vožnje na drugi strani dodatno otrdi vzmetenje in spremeni obnašanje štirikolesnega volana. Avto tudi pri večjih hitrostih deluje v zavojih zanesljivo, čeprav se je treba navaditi na občutek, kot da zadek nese nekoliko po svoje. Med vožnjo se nisem mogel izogniti občutka, da je gibanja telesa več, kot ga občutim v avtih neposrednih konkurentov.
Neprekosljiv pa je talisman s 4control sistemom pri počasnejši vožnji, saj njegov rajdni krog znaša 10,8 metra. Manj kot renault clio, in za skoraj cel meter okretnejše od karavanskega VW passata! Ima pa 4control tudi slabo lastnost, ki vam je prodajalec ne bo nujno povedal - že tako ne velik rezervoar talismana je takrat še dodatno zmanjšan na vsega 47 litrov, zato doseg z enim polnjenjem ni več na ravni avta poslovnega kova.
Motor:1.598 ccm, 118 kW (160 KM), 380 Nm pri 1.750 vrt.
Poraba na testu:7,0 l/100 km, 120 g CO2/km
Zmogljivosti:213 km/h, 9,6 sek 0-100 km/h
Cena:31.690 €/37.740 € (testni)
AvtoTest
Talisman zna biti tudi dobro asistenčno podprt. Testni avto je imel zelo dobre LED polne žaromete s funkcijo prilagajanja drugemu prometu, znal je sam parkirati tudi v poševne bokse ter opozarjati na nebodijihtreba situacije vozil v mrtvem kotu ali vožnjo preblizu sredinske črte. Mu pa še manjka nekaj dodatnega piljenja teh funkcij, saj zvočno oglašanje sistema lane assist med konkurenti (in kupci) že nekaj časa velja kot nesprejemljivo, radarski tempomat pa tudi deluje le v presenetljivo ozkem območju med 30 in 140 km/h. To ni dovolj niti za udobno vožnjo v mestni gneči niti za pot skozi Nemčijo.
1,6-litrski motor s 118 kW je že star znanec v novodobnih renaultih. V večini voznih režimov si zasluži oceno prav dobro, saj deluje mirno in je odziven pri pospeševanju. Vseeno ne zmore čudežev, pospešek traja, pri višjih vrtljajih pride do izraza manjša prostornina motorja. Serijski je EDC menjalnik, ki dviguje nivo udobja, a po hitrosti ne more parirati konkurenčnim menjalnikom tipa DSG.
Talisman grandtour s svojo podobo in vsebino skuša izstopati v zahtevnem razredu, kjer se vse bolj briše meja med premium in velikoserijskimi karavani, in kjer moč motorja ni toliko v ospredju. Passat je nesporni vladar, medtem ko bo talisman težko ponovil uspehe nekdanjih lagun, saj mu nasproti stojijo škoda superb, prenovljena mazda6, ford mondeo, po novem tudi kia optima … Je pa talisman nesporno prva izbira med francozi.
Talisman grandtour se s ceno začne pri 22.700 evrih, medtem ko oprema zen stane 28.190 evrov, a je že kar dobro založena s tehniko in udobjem (polni LED, zaviranje v sili …). Testnež s 118-kilovatnim motorjem 4control podvozjem, radarskim tempomatom, usnjem in Bose ozvočenjem stane 37.740 evrov, a s to vsoto je že presegel različico initial paris, ki veliko večino te opreme nudi že serijsko. Za takšno vsoto sicer Renault nudi veliko glamurja, a mu kljub okretnosti po mojem mnenju manj dobro uspe zagotavljati vožnjo na rangu premium razreda, v katerega sili.
Ha ha ha... ti imaš pa sigurno Volkswagen... če bi sedel v Talismanu, ne bi tako govoril... ali pa ... …
kot vsak renault plastičen kinder jajček
Poraba na testu ni bila 120 g/Km !