So družine, ki konec tedna rade svoj prosti čas preživijo ob morju in družine, ki se rade zapeljejo v naravo, višje ležeče predele, kamor vodijo tudi spolzke makadamske ceste, ceste prekrite z večjim kamenjem in gozdne ceste.
Za slednje je Renault tudi ob prenovi svojega enoprostorca ponudil "terensko“ različico xmod, robustnejšega videza, s plastičnimi zaščitami podvozja, blatnikov, odbijačev, ki lak ščitijo pred poškodbami in popravili ter s tem povezanimi stroški.
Elektronika dodatno pomaga vozniku
Za razliko od Peugeotovega sistema grip control, ki ponuja pet nastavitev za vožnjo po različnih podlagah, Renaultov sistem ponuja le tri, in sicer standardni namenjen vožnji po asfaltirani cesti, kjer elektronika deluje samodejno, pri terenskem, oziroma načinu expert (strokovnjak) mora način vožnje izbrati voznik. To stori tako, da zavrti velik gumb na dosegu voznikove roke. Pri vsem gre za različne načine nastavitve elektronike, ki preprečuje zdrsavanje in zanašanje vozila na spolzkih podlagah in podlagah z slabšim oprijemom.
Preizkusil sem ga na makadamu in spolzki cesti in deluje nekoliko drugače kot klasični ESP. V ekstremnih razmerah (blato, globok sneg) vas ne bo rešil zagate, a deluje, vozilo na spolzkem ne koplje in ga ne zanaša in lepo spelje z mesta.
Veliko dobrih, a tudi manj dobrih plati sistema extended grip
V primerjavi s klasičnim štirikolesnim pogonom je njegova dobra plat, da dodatno ne obteži vozila in povečuje porabe goriva, ki je identična petsedežni različici scenica, enako velja za izpuste CO2. Hkrati je zelo nezahteven za uporabo in servisiranje in na ta način vozniku ne povzroča dodatnih stroškov. Slabost sistema proti zdrsu pogonskih koles je, da mora biti vozilo obuto v letno-zimske (M+S) pnevmatike, kar pomeni slabšo zavorno pot in vozne lastnosti vozila, kot če bi bil obut izključno v letne ali zimske pnevmatike.
Testni scenic xmod sem preizkusil z preverjenim 1,6-litrskim turbodizlom, šeststopenjskim ročnim menjalnikom in opremo bose edition, ki predstavlja vrh ponudbe. Dražji, za 100 evrov, je le še šibkejši turbodizelski agregat dCi 110, pa še ta le takrat, ko je kombiniran s samodejnim menjalnikom, z dCi 130 boste morali prestavljati ročno.
Le dve stopnji opreme
Ime bose edition zaradi znanega proizvajalca ozvočenja, in tega moram pohvaliti. Na žalost je tako, da če si zaželimo kakovostno zvočno kuliso, paket opreme vključuje še številne druge dodatke, ki jih želite ali pa ne, vozilo pa v primerjavi z edino drugo izbiro (expression) podražijo za 4.300 evrov.
Osnovna oprema je sicer dovolj bogata, da več kot zadovolji potrebe povprečnega voznika – ključ kartica, samodejna klima, led dnevne luči, sistem extended grip … Bose edition pa med drugim višjo ceno opravičuje z dodatki, kot so sistem pomoči speljevanja v klanec (vedno uporaben pripomoček, ki bi moral biti po mojem mnenju zaradi varnosti standarden, povsod, ne le pri Renaultu), kamero za pomoč pri parkiranju, športen volan z ravnim spodnjim dnom, aluminijasto prestavno ročico in pedalke, delno usnjeno notranjost, za palec večja lahka platišča (17-palčna), pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj, multimedijski sistem R-Link z vgrajenim 7-palčnim zaslonom na dotik, kartografijo Evrope, asistenco za ohranjevanje pravilne smeri na voznem pasu …
Na koncu pridemo do cene 26.800 evrov ali toliko kot stane popolnoma nov, trendovski srednje veliki križanec kadjar. No, na ceno na ceniku za scenica xmod Renault ponuja še zajeten popust, ki ceno testnika zniža na bolj sprejemljivih 22.925 evrov. Zato pomislek, ali kupiti preverjenega, uporabnejšega in cenejšega enoprostorca, ki je videti kot križanec, ali privlačnejšega, bolj preglednega in modernejšega čistokrvnega križanca?
Podatki o vozilu: (Renault Scenic Xmod Bose Edition dCi 130 Energy)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.598 ccm
Najvišja moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.365 x 1.845 x 1.680, medosna razdalja 2.705
Najvišja hitrost: 195 km/h
Pospešek: 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 470 - 1870
Poraba na testu: 6,1 litra, 114 g CO2/km
Cena (v evrih): od 20.500 € (osnovni)/ 22.925 € (testnik z dodatno opremo in popustom)
Plusi: Poraba, prostornost, trije ločeni sedeži zadaj, uporabnost;
Minus: Ergonomija (razmetana stikala), pomanjkanje modernih asistenčnih pripomočkov, le dve stopnji opreme;