Ob premieri sedanje generacije twinga so se nekateri spraševali, zakaj ni več na voljo dizla, a so pri Renaultu že takrat odgovarjali, da se ne izplača.
Sedaj bo očitno sledil še precej ostrejši zasuk v razmišljanju Francozev, saj Reuters poroča o resnih namenih, da po letu 2020 pričnejo s postopnim umikom dizelskih motorjev.
To je namreč na internem srečanju Renaulta junija letos napovedal glavni šef za konkurenčnost Thierry Bollore. Po besedah dveh neimenovanih prič srečanja je Bollore dejal, da se v avtomobilski industriji kar naenkrat sprašujejo, ali bo dizel sploh preživel, pa čeprav še na začetku letošnjega leta izgledalo tako črno.
A globalne posledice afere Dieselgate in napoved precej zaostrenih standardov in testnih postopkov pa so pod velik vprašaj postavili ogromne vložke denarja, ki bodo potrebni za razvoj ustrezno čiste dizelske tehnologije.
V Renaultu se uradno na Reutersovo pisanje niso želeli odzvati.
Čez petnajst let le še manj kot desetina dizlov?
Automotive News poroča, da bodo dizli najprej postali neracionalni za B-segment vozil (clio), zelo mogoče pa tudi za C-segment (megane). Leta 2019 bodo namreč stopili v veljavo precej ostrejši pogoji za homologiranje novih avtomobilov, pri katerih bodo meritve emisij opravili tako v verodostojneših laboratorijskih razmerah kot tudi v realnem prometu.
A Renault po analizi podjetja AlixPartners ne bo edini proizvajalec, ki bo pričel izločati dizle iz svoje palete, saj naj bi evropski trg novih dizelskih avtov do leta 2030 z zdajšnjih 52 odstotkov upadel le še na devet odstotkov. K temu bo pripomogel tudi razvoj vse bolj zmogljivih baterij in elektrificiranih avtomobilov.
Da zaščiti turbino, ne čisti izpuha
Renault je bil v preteklih mesecih, še posebej pa po izbruhu afere Dieselgate, ki je razkrinkala VW-jeve malverzacije z zdravju škodljivimi emisijami, med tistimi znamkami, ki so se tudi znašle pod valom kritik.
Meritve v realnem prometu so namreč pri Renaultu pokazale velika odstopanja v izpustih NOx. Renault je kasneje priznal, so programirali vklop EGR tehnologije zgolj na ozko območje delovanja, ko je temperatura zunanjega zraka med 17 in 35 stopinj Celzija. Potezo je podobno kot Opel utemljil zaradi potrebe po zaščiti motorja. EGR sistem vračanja izpušnih plinov v delovni proces pri Renaultovih motorjih namreč lahko povzroča blokiranje turbine, so pojasnjevali regulatorjem.
To pa posledično hkrati pomeni, da velik del delovnega časa avto sploh ne uporablja EGR tehnologije prečiščevanja škodljivih plinov. Vendar pa se takšni posegi v delovanje ne štejejo za proti predpisom.
dezurni@zurnal24.si
Dvomim.
Dejstvo je da je dizel zelo velik faktor za poletni smog v mestnih središčih. Je sicer res večji problem pozimi, …
Ne vem no, moj se mi ne zdi nič traktorski, čeprav kar se vožnje tiče se mi zdi edini plus …