Za Revoz, Novo mesto in celotno slovensko industrijo je danes velik praznik, saj so v dolenjski prestolnici ob prisotnosti premierja Marjana Šarca in gospodarskega ministra Zdravka Počivalška uradno zagnali proizvodnjo pete generacije clia, ki s tem ponovno postaja gonilna sila slovenske proizvodnje avtomobilov.
Gumb za zagon proizvodnje je v prisotnosti dela od 3.400 zaposlenih in povabljencev iz lokalnega gospodarstva v osrednji proizvodnji hali Revoza do visokih gostov pripeljalo avtonomno transportno vozilo. Nato so na gumb družno pritisnili Šarec, Počivalšek, predsednik uprave Revoza Kaan Ozkan in direktor družbe Renault Nissan Adriatik François Delion.
"Presenečen sem, kako je znotraj udoben," je po proceduralni prvi vožnji s proizvodnega traku pokomentiral Počivalšek, ko je stopil iz temnega clia. Šarec si je izbral rdečega in se skorajda zapodil iz Revozove hale, nato pa se pred novinarji znova pojavil na dvorišču. A še preden je izstopil iz avta, se je pustil s številnimi novostmi avtomobila podučiti od svežega direktorja družbe Renault Nissan Adriatik François Delion.
O novem cliu in o občutkih prve vožnje z novo generacijo najbolj prodajanega avta v Sloveniji smo že pisali, predvsem smo opozorili, da je storil velik korak naprej glede kakovosti in udobja notranjosti ter naprednih asistenčnih sistemov.
Danes pa so torej v Revozu s ponosom še uradno zagnali serijsko proizvodnjo, na katero so se intenzivno pripravljali v zadnjih dveh letih. Ker gre že vse od prve generacije leta 1991 za evropsko prodajno uspešnico, dobro pa mu kaže tudi v prihodnosti, so si v Revozu z zagotovitvijo proizvodnje zagotovili precej mirnejšo prihodnost. Revoz bo namreč ena od treh tovarn, iz katerih bo prihajal clio, ekskluzivno v Revozu pa bodo izdelovali različico na plin LPG.
V Revozu, največjem slovenskem izvoznem podjetju, ki prispeva kar 3,9 odstotka BDP, so v posodobitve in pripravo na clio pete generacije investirali 89 milijonov evrov, šest milijonov je primaknila slovenska država. "Vi ste vzor za 284 slovenskih podjetij, ki delajo v avtomobilski industriji," je velikodušnost države pojasnil minister Počivalšek in povedal, da so v Sloveniji investicije tujih družb v zadnjem času močno v porastu. Še posebej močna je z destinskim deležem BDP avtomobilska industrija, ki je prepoznana kot ena od strateških dejavnosti v naši države, na čelu nje pa je prav Revoz.
"Spodbujamo razvoj in nove tehnologije, ta clio pa bo vseboval vse te parametre. Imamo ljudi, ki imajo znanje, izkušnje, predvsem pa pripadnost ideji, kolektivu in tudi okolju," je dejal predsednik vlade Šarec in spomnil, da so v Revozu že za vsakega Slovenca v zadnjih 25 letih naredili svojega clia. Hudomušno se je spomnil tudi na svojo dolgo zgodovino z renaulti, saj so imeli doma tri "katrce", sam pa je kariero začel z modelom renault 9.
Clio 5 se bo izdeloval na isti liniji kot model renault twingo in smart forfour. Do konca julija bo sicer s trakov prihajala še četrta generacija clia, nato bodo slednjo izdelovali le še v turški Bursi. Od julija naprej bo tako po napovedih vodje Revoza Kaana Ozkana 40 odstotkov proizvodnje zasedal novi clio, 40 odstotkov twingo, preostalo pa smart. Vsak dan bo iz Revoza pripeljalo do 600 cliov, proizvodnjo pa bodo prilagajali naročilom, za katera so zelo optimistični.
Sicer pa so zaradi novega clia posodobili velik del proizvodnje in uvedli ogromno novih robotov. Zaradi clia 5 je delo dobilo tudi novih 270 delavcev, ohranja se tretja izmena. Storili so tudi nadaljne korake v procesu t. i. pametne tovarne, vključno z logistično mrežo po principu "just in time". Tako vsega pet ur prej pri bližnjem dobavitelju avtosedežev, podjetju Adient šele naročijo, katero izmed kar 100 različnih kombinacij avtosedežev bo operater pet ur kasneje na liniji že vgrajeval v točno določen model, kot si ga je barvno in vsebinsko skonfiguriral kupec.
andrej.leban@zurnal24.si
Subvencionirana tovarna minimalnih plac, wow, bravo Slovenija. http://www.norakrava.si/revoz-kupil-obcino-novo-mesto/