Reli na elektriko

Foto: Žurnal24 Koncept, pripravljen, da zapelje na reli etape. Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Sebastian Loeb bo v prvenstvu v reliju zmage morda kmalu nizal s pomočjo elektrike. Citroën je namreč predstavil C4 WRC Hymotion4.
Oglej si celoten članek

Avtomobilski športi ne morejo več uiti vse ostrejšim zahtevam glede varovanja narave. Za nižanje emisij CO 2 in manjšo porabo goriva bo vsaj pri svetovnem prvenstvu v reliju verjetno kmalu v uporabi kombinacija hibridnega pogona.

Ena osrednjih figur na Citroënovem razstavnem prostoru na pariškem salonu je dirkalnik C4 WRC Hymotion4, torej pogon, ki ga koncern PSA hkrati predstavlja še v nekaj drugih konceptih.

Elektrika iz zavorne energije
Novost v običajnem dirkalniku C4 WRC je električni motor z močjo 125 kW, ki je pripet na zadnjo osovino in se z elektriko napaja iz 990 litij-ionskih celic. Te lahko proizvedejo 400 voltov napetosti. Motor je hkrati tudi generator, saj energijo ob zaviranju pretvarja nazaj v elektriko in z njo polni baterijske celice.

Skupaj 357 kW
Dodatni električni pogon pride vozniku prav v različnih okoliščinah. Najbolj ga je seveda vesel med etapo, ko električni motor z že omenjeno močjo in 400 Nm navora omogoči dodaten pospešek k že tako konkretnim 232 kW (315 KM), kolikor jih ima na zalogi dvolitrski motor z notranjim izgorevanjem. Dodaten električni zalogaj je na voljo le nekaj trenutkov, nato pogon spet v celoti prevzame bencinski agregat.

Sebastian Loeb utegne z električnim dodatkom še povečati razliko pred zasledovalci. © Reuters

 
Električni motor naj bi bil zelo koristen tudi med etapami in v garažah, saj bodo avtomobili lahko v celoti peljali na elektriko in s tem varčevali z obrabo in gorivom (40 kilometrov več) ter emisijami, obenem pa ne bodo s hrupom po nepotrebnem obremenjevali okolice.

C4 WRC Hymotion4 je za zdaj še vedno koncept, a bo ob razvoju določil s strani FIE verjetno prav kmalu postal resnični dirkalnik. Z njim Citroën tudi napoveduje, da namerava dolgoročno ostati v tem športu, v katerem zadnja leta žanje veliko slavo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.