Vrednost glede na vložek. Vse pogosteje slišana fraza pri kupcih, pa tudi trgovcih avtomobilov. Že prva generacija kie ceed je v pravem trenutku pokazala prave "krizne" lastnosti, to so predvsem zanesljivost s 7-letno garancijo in uporabnost za dostopno ceno.
Samo da je dizel. Zakaj že?
Druga generacija ceeda je vse te dosežke še precej nadgradila, sedaj lahko govorimo še o zelo všečnem videzu in visoki ravni udobja, ki se ne sramuje primerjave z uglednimi tekmeci, kot je denimo VW golf. Zanimiva posebnost slovenskih kupcev slednjega je, da jih večina kljub izvrstni ponudbi malih turbinskih motorjev kupi takšnega z dizelskim pogonom, četudi na leto prevozi le deset tisoč kilometrov, njihova najdaljša letna pot je tista do Istre in nazaj, sicer pa se pretežno vozijo po mestu ali primestju.
Tudi ceed ima v ponudbi dva dizla, predvsem 1,6-litrski se izkaže za zmogljivega, a varčnega. Na drugi strani ponudbe sta dva bencinarja, ki nimata turbo puhal in s tem ne pokata od modernosti. A po našem mnenju kupec, ki se odloči za vstopnega 1,4-litrskega s 73 kilovati, ne more usekati mimo, še posebej če vsaj okvirno ustreza zgoraj opisanemu šoferskemu profilu.
Kaj lahko izpostavimo kot slabosti motorja v primerjavi z dizlom? Za celotno stotnijo "konjev" in maksimalen navor je potrebno precej glasnega priganjanja, tudi višja razmerja šeststopenjskega menjalnika so si preveč blizu in zlasti šesta nima nekega izrazitega varčevalnega predznaka. Na avtocestah je hrupa nad 130 km/h več kot bi si ga želeli.
Prihranek v razvajanje
Ponavadi vstopne motorje povezujemo z vstopnimi opremami, a testni ceed je bil dokaz, da je to lahko napaka. S prihrankom na račun vrste goriva lahko precej pridobimo pri opremi. Za isti denar, kot bi ga plačali za dizla, nas je tako v bencinski različici z opremo EX style dodatno razvajala dvoobmočna klimatska naprava, zadnja stekla so bila električno pomična, tu sta bila za razred že nujna tempomat in omejevalnik hitrosti, volan smo lahko nastavljali v treh različnih stopnjah trdote, parkiranje je bilo varnejše zaradi zadnjih senzorjev, izgled je bil atraktivnejši tudi po zaslugi LED dnevnih luči. Že oprema nižje prinese alarm, meglenke, usnjen volan in ročico ...
Kdor v "golfovem" razredu prisega le na videz motorne značke, bo na ceeda verjetno še naprej gledal zviška. Kdor si bo želel agilnejše vožnje, je zanj pravšnji neuradni kralj razreda focus. Vsi ostali, ki v ospredje postavljajo zanesljivost na dolgi rok in kar najboljši izplen za svoj denar ob pametnem naboru opreme, bodo mimo ceeda in njegovo ceno 16.490 evrov brez popustov le stežka šli brezbrižni.
Podatki o vozilu (kia ceed 1,4 CVVT EX style)
Motor: bencinski, štirivaljni, atmosferski
Prostornina: 1.396 cm3
Največja moč: 73 kW (100 KM) pri 5.500 vrtljajih
Najvišji navor: 137 Nm pri 4.200 vrt./min.
Testna poraba: 6,9 litra/100 km (mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 182 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.310 x 1.770, 1.470 mm; medosna razdalja: 2.650 mm
Prtljažnik: 380litrov
Cena: 16.490 evrov
100 KM je optimalno za naše oziroma slovenske potrebe in denarnice. To je dejstvo in lepo je slišati oziroma prebrati, …
presenetljivo varčna? med 6,5 in 7,5 litri?? kaj ste normalni???