Škoda se je v zadnjih treh desetletjih s skoraj propadle vzhodnoevropske avtomobilske znamke prelevila v eno najbolj sodobnih in prodornih. Za ključni model te preobrazbe bi vsekakor lahko označili tudi škodo fabio, ki je zato gotovo zanimiva tudi kot rabljeni avtomobil.
S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljene škode fabie druge generacije, ki jo je Škoda izdelovala med letoma 2007 in 2014.
Na avtomobilskem salonu v Ženevi marca 2007 je Škoda predstavila drugo generacijo fabie, ki je bila sicer zasnovana na enaki platformi kot predhodnica iz leta 1999, vendar je bila nekoliko večja, karoserijske linije pa je prevzela po leta 2006 predstavljeni škodi roomster. Jeseni istega leta ji je na frankfurtskem avtomobilskem salonu sledila še škoda fabia combi, ki je bila 7 centimetrov daljša od predhodnice, prtljažnik pa se ji je za 54 litrov povečal na osnovnih 480 litrov.
Osnovni je bil 1,2-litrski motor z močjo 44 kW (60 KM) ali 51 kW (70 KM) - fabia combi je bila na voljo le z močnejšim. Motor 1,4 16V je razpolagal z močjo 63 kW (85 KM), najmočnejši pa je bil 1,6-litrski motor 16V z največjo močjo 77 kW (105 KM), ki je bil na voljo tudi s šeststopenjskim menjalnikom tiptronic. Dizelski motorji so bili že dobro uveljavljeni trivaljnik 1,4 TDI za največjima močema 51 kW (70 KM) in 59 kW (80 KM) ter štirivaljnik 1,9 TDI z največjo močjo 77 kW (105 KM), ki so delovali po načelu črpalka-šoba.
Facelift 2010
Spomladi 2010 je fabia doživela korenito prenovo, ki je služila predvsem uskladitvi oblikovnih linij z najnovejšimi modeli znamke, superbom, octavio in yetijem. Na zunaj se je odrazila predvsem v prednjem delu, v notranjosti pa je bil drugačen predvsem volanski obroč. Izboljšali so tudi tehniko, novi pa so bili predvsem motorji.
Osnovni je ostal 1,2-litrski z obema močema, ostal je tudi motor 1,4 16V, 1,6-litrskega pa je nadomestil 1,2-litrski turbinsko polnjeni motor TSI z največjima močema 63 kW (85 KM) in 77 kW (105 KM). Močnejša različica je bila na voljo tudi s 7-stopenjskim menjalnikom DSG.
Veliko več sprememb je bilo v dizelski motorni paleti, kjer so bili vsi motorji novi, saj so sistem črpalka-šoba nadomestili motorji s skupnimi vodi goriva in filtri trdnih delcev. Osnovni je postal 1,2-litrski trivaljnik TDI CR z največjo močjo 55 kW (75 KM), močnejši pa sta bili različici 1,6-litrskega štirivaljnika TDI CR z največjima močema 66 kW (90 KM) in 77 kW (105 KM). Vsi motorji so izpolnjevali tudi okoljevarstvena merila euro 5. Okoljsko zavestnim je na voljo tudi fabia greenline s pripomočki za varčevanje z gorivom in posledično zmanjšanje izpustov.
S prenovo se je v ponudbo škode fabie ponovno uvrstila tudi športna različica RS, ki je bila na voljo tudi kot fabia combi RS, opremljena pa je bila z 1,4-litrskim bencinskim motorjem TSI največje moči 132 kW (180 KM), ki je deloval v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG.
Uporabna vrednost
Škoda fabia druge generacije si je podvozje delila s svojo predhodnico, saj je do uvedbe nove platforme v Volkswagnovem koncernu prišlo šele s četrto generacijo seat ibize leta 2008. Vozne lastnosti so se ji kljub temu precej izboljšale. V fabii so se kljub razmeroma majhnim meram udobno peljali štirje ali celo pet potnikov, ki so imeli dovolj prostora tudi za kolena. Tisti z veliko prtljage so bolj zadovoljni s protornejšo fabio combi, bolj praktično naravnani pa bi se lahko ozrli tudi po roomsterju.
Mimo škode fabie skoraj ne moremo brez omembe škode roomsterja, ki je bil pravzaprav njena enoprostorska različica. Od fabie se ni razlikoval le po drugačni, bolj praktični obliki zadnjega dela, ki se je izrazito ločil od sprednjega dela, ki si ga je delil s fabio, ampak tudi po drugačni zadnji premi, saj je to povzel po večji octavii. Kar se tiče zanesljivosti , je gotovo vse bolj ali manj enako kot velja za fabio, vendar pa je ravno zaradi bolj prostornega in praktičnega zadka ter vzdolžno pomične tridelne klopi morda boljša izbira ali pa vsaj alternativa za družine in prostočasne športnike. Žal je imel roomster kratko življenje, saj je že po koncu prve in hkrati zadnje generacije klonil pod pritiskom vse bolj priljubljenih križancev, med katerimi je gotovo bil tudi hišni tekmec yeti.
Osnovni 1,2-litrski atmosferski motor se je zdel nekoliko prešibak, 1,4-litrski pa dovolj zmogljiv, čeprav ni razpolagal s presežki. Pred prenovo je največ zadovoljstva med bencinskimi vzbujal 1,6-litrski motor, ki sta ga po prenovi nadomestila živahna 1,2-litrska turbobencinska motorja TSI. Močnejši je na voljo tudi s 7-stopenjskim menjalnikom DSG.
Volkswagen se je tik pred osvežitvijo fabie poslovil od dizelskih motorjev s sistemom črpalka-šoba, zato so bili po novem tudi v njej na voljo dizli s skupnimi gorivnimi vodi, ki so delovali manj silovito in bolj kultivirano. Najbolj živahna in športna je seveda fabia RS, komur je zgolj do športnega imidža, bo zadovoljen z različicami monte carlo, ljubiteljem aktivnega preživljanja prostega časa pa bo všeč fabia scout, čeprav dosti več od terenskega videza zaradi plastične zaščite karoserije ne ponuja.
Mnenje strokovnjaka
Po mnenju o škodi fabii druge generacije smo vprašali tudi na AMZS, kjer se njihovi mojstri po zaslugi tehničnih pregledov in izvajanja pomoči na cesti in servisa redno srečujejo s tehnično platjo avtomobilov in poznajo tudi njihove prednosti in slabosti. Izkušnje, ki so jih na AMZS v teh letih pridobili o zanesljivosti škode fabije druge generacije, nam je zaupal vodja AMZS asistenčnega centra Jurij Kočar.
Kočar ugotavlja, da notranjost avtomobila ni podvržena težavam, pokazalo pa se je, da so pri tem avtu pogosti ''črički'' v armaturni plošči. Pred nakupom rabljene fabie je zato priporočljivo biti malce bolj pozoren na to, če se plastični deli lepo stikajo in ne povzročajo kakšnih nezaželenih zvokov. Dobro je tudi preveriti, če so na plastiki armaturne plošče kje kakšne razpoke.
Solidno podvozje in elektrika
Izkazalo se je, da je podvozje solidno in dobro deluje tudi na starejših letnikih tega avtomobila. AMZS priporoča natančen pregled vpetja koles na sprednjih nosilnih rokah, saj lahko prihaja do zračnosti. Dober preglednik ob rednem tehničnem pregledu bo seveda te zračnosti odkril in vam s tem, če boste zračnost pravočasno odkrili in sanirali, pomagal privarčevati nekaj stroškov servisiranja.
Z elektroniko, električnim sistemom in električno opremo ni bilo kakšnih težav. Nenazadnje v tem avtomobilu tudi ni bilo veliko dodatne opreme, ki bi prinašala kompleksne sisteme, ki se sicer tudi radi pokvarijo. Zato je potencialnih okvar na električnih sistemih malo. Pri nakupu rabljenega avtomobila svetujemo le, da preverite delovanje tistega, kar konkretna fabia ponuja.
Škoda fabia je sicer robusten avto s poceni vzdrževanjem, dobri in za ta avto primerni pa so predvsem bencinski motorji. Menjalniki tako v kombinacijah z bencinskimi kot tudi dizelskimi motorji delujejo dobro in ni znano, da bi povzročali težave.
Plusi: prostornost in vozne lastnosti, solidno podvozje, ki dobro prenaša staranje, solidna elektronika, solidni bencinski in dizelski motorji, poceni vzdrževanje.
Bencinski motorji
Pri prvih generacijah je bilo nekaj težav z vbrizgom goriva na bencinskih štirivaljnikih, kar pa bi sedaj pri rabljenem avtomobilu moralo, glede na vse opravljene servise in popravila, biti že odpravljeno. Zato pri AMZS priporočajo, da se pred nakupom prepričate o dejanski zgodovini servisiranja avtomobila pri pooblaščenih serviserjih, ki takšne stvari ustrezno in pravočasno odpravijo. Podobno velja tudi za bencinske motorje s prisilnim polnjenjem, oziroma, če smo bolj natančni, z elektronsko podporo upravljanja turbo puhala.
Pri 1,2-litrskem turbobencinskem motorju je prihajalo tudi do težav s pogonsko verigo za krmiljenje ventilov. Tej težavi so bili podvrženi motorji do letnika 2012. Zato je v tem primeru potrebno posvečati pozornost zvoku motorja. Ropot ali kovinski zvok pod motornim pokrovom je prvi znak, da je potrebno zamenjati verigo motorja skupaj z napenjalcem verige. Pred nakupom rabljenega avtomobila zato poskušajte preveriti, kdaj in če je bila pogonska veriga zamenjana.
Dizelski motorji
Škode fabie z dizelskimi motorji so na našem trgu dokaj redke, saj se je velika večina kupcev odločala za bencinske različice. Pri dizelskih motorjih je seveda glavna odlika zelo nizka poraba goriva, sicer pa gre za znane robustne motorje, ki gledano s stališča udobja niso najbolj primerni, kar se odraža v grobem teku, glasnosti in tresljajih. Po drugi strani pa s turbodizelskimi motorji ni bilo nekih večjih težav.
Pri motorjih 1.2 TDI in 1.6 TDI so se pojavljale težave z dvomasnim vztrajnikom, tako da se je dobro prepričati, če je bil le ta že zamenjan. Manjši motor s sistemom črpalka-šoba, gre za 1.4 TDI s tremi valji, se je izkazal za zanesljivega, kar niti ni tako presenetljivo, saj so ga naredili na osnovi večjega Volkswagnovega motorja 1.9 TDI, ki so mu enostavno odvzeli en valj.
Če je bil avto vožen na kratke razdalje, priporočamo pregled filtra trdnih delcev (DPF). Obstaja velika verjetnost, da ga bo potrebno očistiti.
Minusi: težave z vbrizgom goriva na atmosferskih bencinskih motorjih, problematična veriga na motorjih 1,2 TSI, dvomasni vztrajnik na dizelskih motorjih, pogosti »črički« v armaturni plošči, razpoke na plastiki na oblogah notranjosti.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki pod okriljem AMZS deluje eno leto. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupec pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.