Quadro 4 prednosti skriva

Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro
Menda je to edini skuter s štirimi kolesi. Preizkusili smo ga. Celo bosi.
Oglej si celoten članek

Quadro 4 je ena morda najbolj nenavaden hibrid, kar sem jih kdaj vozil. Ni motor, čeprav se zdi kot motor in seveda ni avtomobil, čeprav ima štiri kolesa ter ga lahko vozite z izpitom za B kategorijo.

Quadro 4 švicarsko podjetje, ki ga je razvilo, prodaja kot prvi kompaten SUV na svetu, kratica pa naj bi pomenila Safe Utility Vehicle, izpostavljajo torej varnost. Prav ta varnost pa prinaša nekaj, recimo jim, posebnih izzivov pri vožnji.

Pomanjkljivosti pokaže takoj, prednosti skriva

Ko sem se usedel na nanj, nisem točno vedel, ali bi obračal krmilo ali bi se nagibal. Čeprav nagibanje ureja zaščiteni hidravlični sistem HTS, je občutek vsaj na začetku precej drugačen kot na motorju. Da ga nagneš, je potrebno nekaj več odločnosti, da pride do nagiba pa tudi traja en majhen delček sekunde dlje, kot si navajen na motorju. Kakšen dan ali dva traja, da se glava na to navadi, potem ga lahko samozavestno pelješ skozi ovinke.

Ker ima skuter štiri kolesa, vas ne bo tako hitro kaznoval ob prehitri vožnji na spolzkem cestišču, če na primer zapeljete na moker pokrov kanalizacijskega jaška ali če je na ovinku na cesti pesek. A ker ima Quadro 4 vzmeteno vsako kolo posebej, to glavi spet povzroči nekaj težav s prilagajanjem, sploh v ovinkih, ko z eno zadnjo gumo zapelješ na neravnino, imaš občutek, kot da te je malce odneslo, čeprav je seveda druga guma trdno na tleh.

Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro

Še ena stvar, dobra za varnost in slaba za udobje: motor je nameščen centralno pod sedežem, kar pomeni malo prostora za odlaganje in nekaj več tresljajev, a je središčno razporejena teža lahko ključna pri tem, da ovinek zvozite ali ne. Do te meje nisem šel, sva ga pa s fotografom za potrebe fotografiranja nagnila do konca in čeprav se je skoraj dotikal tal, so bile tri pnevmatike še vedno na tleh. Na ovinkih se lahko nagne do 45 stopinj, obljublja proizvajalec, sistem HTS pa zagotavlja, da so do tega kota vse štiri pnevmatike na tleh. .

Na motor z visokimi petami?

Proizvajalec obljublja, da ga lahko voziš z visokimi petami. Tega nisem poskusil, sem pa poskusil bos, saj so mi v službi razpadle japonke. Kar udobno je, da ob čakanju na semaforju nog ni treba dati na tla. Ker med čakanjem zelo verjetno malo premakneš težišče, pa je treba ob speljevanju popravljati smer vožnje. Motor je za obračanje na mestu in vzvratne manevre precej težak, tako da kmalu že ob parkiranju razmišljaš, kako boš kasneje najlaže odpeljal.

Pospeški so prepričljivi, vožnja po mestu in avtocesti udobna, meni se je bilo najlepše pa se je voziti po cestah izven naselij okrog 90 kilometrov na uro. 

Na desni strani ima Quadro nožno zavoro, ki tam pač mora biti, da ga lahko vozite z izpitom za B kategorijo, a jemlje prostor za noge in ni preveč uporabna, saj je za zaviranje potrebno precej močno pritisniti. Zavori na krmilu pa sta zanesljivi in brez težav lahko zaviraš na polno.

Foto: Anže Petkovšek štirikolesnik Quadro

Prostora za sedenje je dovolj, položaj je zelo sedeč. Sopotnik sedi sorazmerno visoko, če se po motoristično oprime voznika, ga zagrabi malo pod pazduho. Vzvratna ogledala bi bila za moj okus lahko nameščena bolj spredaj.

Če nameravate štirikolesnik voziti z odprto čelado, velja razmisliti o dokupu nastavljivega ali visokega vetrobranskega "stekla". Proizvajalec ponuja tudi kovčke, dodatno zaščito za roke, noge, alarm in ključavnico proti kraji ter "odejo" za noge.

Morda bizarno, toda ... 

Morda bizarno, a ena ob kar občutnih prednosti je, da ga ni treba dajati "na tačko". Parkiraš, blokiraš nagib, zategneš ročno zavoro in je. Ko sem se presedel nazaj na motor, sem to kar malo pogrešal.

Tehnični podatki (quadro 4)

Motor: enovaljni štiritaktni, tekoče hlajen
Prostornina: 346 kubičnih centimetrov
Največja moč: 22,9 kW pri 7500 obratih na minuto (dobrih 30 KM)
Največji navor: 34,8 Nm pri 5500 obratih na minuto
Poraba: 4,7 litra na sto kilometrov
Vzmetenje: HTS hidravlični nagibni sistem
Zavore: diski premera 240 mm (štirikrat)
Rezervoar: 14 litrov
Pnevmatike: 110/80 14
Mere (d x v v mm): 2200 x 1360
Višina sedeža: 840 mm
Kolotek: 550 mm spredaj, 450 mm zadaj
Masa: 257 kg


Cena: okrog 10 tisoč evrov (osnovna cena 10.990, akcijska s kovčkom 9.999, akcijska brez kovčka 9.899).  

Plus: varnost, vožnja z izpitom B kategorije

Minus: malo prostora za shranjevanje, obračanje na mestu

janez.zalaznik@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 10:59 14. Avgust 2017.

    S temi konji potegne do kakih 130km/h. Ne razumem, zakaj ima potem na merilcu hitrosti zadnjo označbo celo pri 200km/h? …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.