Prvi kilometri z windom

Foto: Žurnal24 Wind je dinamičen avtomobil z mišičastimi linijami in po raziskavi Renaulta dovo Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Na začetku prihodnjega tedna bo na slovenske ceste pripeljala vroča novost iz Novega mesta – mali kupe-roadster wind, katerega cena se v Sloveniji začne pri 16.990 evrih.
Oglej si celoten članek

Renault wind, ki ga izdelujejo v Sloveniji v Novem mestu, je kompakten avtomobil, namenjen vsakodnevni rabi. Izdelan je na osnovi twinga RS, v dolžino pa meri 3,83 metra, kar ga po velikosti umešča med twinga in clia.

Športnik po duši
Francoza od zunaj razganja od mišic, bolj kot maska pa navdušuje po zgledu superšportnih avtomobilov oblikovan zadek z izboklinama na pokrovu prtljažnika, ki sta lahko ob dodatnih evrih oplemenitena s kromom. Moderen pridih izdajata črno lakirani vzvratni ogledali in znački z napisom wind na bokih zapeljivih športnih linij. Oblika zadka z aerodinamičnim krilcem, nameščenim na vrhu pokrova prtljažnika, kaže na moderno zasnovo, podpis pod unikat pa dopolnjujeta zadnja žarometa v obliki bumeranga in sprednja žarometa, ki oddajata modro svetlobo.

Športna je tudi notranjost, ki je sicer tipična Renaultova z elementi iz sveta dirkanja. Sedi se športno nizko. Dobro profilirani školjkasti sedeži z vgrajenimi vzglavniki so lahko ob doplačilu odeti v usnje in ogrevani (skupaj 1.190 evrov), volan je primerno odebeljen, globoko ugreznjeni merilniki pa po povzeti iz sveta motociklov in narejeni v obliki tunelov ter obarvani v rdečo in črno barvo. Črno notranjost lepo dopolnjujejo aluminijaste pedalke in kromirani dodatki, pa tudi držala ob ročici za odpiranje vrat, ki so namenjena držanju ob hitrejši vožnji čez ovinke.

Foto: Žurnal24 Renault wind



12 sekund za pogled v nebo

Posebnost winda je izjemo lahka konstrukcija trde strehe, ki se v poseben prostor nad zadkom prekucne v pičlih 12 sekundah. Pri tem mora avtomobil stati pri miru z zategnjeno ročno zavoro, voznik pa mora ves čas držati stikalo za odpiranje strehe, vse dokler ga na konec opravila najprej ne opozori zvočni signal, zatem pa še sporočilo na potovalnem računalniku. Streha tehta vsega 21,8 kilograma. Za primerjavo dodajmo, da zložljiva streha pri méganu CC tehta več kot sto kilogramov. Uporabnost vse leto dokazuje prtljažni prostor, ki omogoča prevoz s prtljago tudi, ko je streha pospravljena. Prostornina je namreč ne glede na položaj strehe vseskozi 270 litrov.

Slovenci prvi za volanom
Z windom, ki bo že na začetku prihodnjega tedna med prvimi namenjen slovenskim in angleškim voznikom, šele septembra pa ostali Evropi, smo že naredili prve kilometre. Slovencem bo na voljo pet barv karoserije in dva motorja z dvema nivojema opreme. Cenejši in šibkejši od obeh bencinskih motorjev je TCE100 z 1,2-litrskim agregatom s turbopolnilnikom in najvišjo močjo 74 kW/100 KM, izpustom 145 gramov CO2 na prevožen kilometer in povprečno porabo 6,3 l/100 km (tovarniški podatek). Namenjena mu je oprema chic, ki med drugim vključuje varnostne sisteme ABS in ESP, štiri varnostne blazine, žaromete z dvojno optiko in meglenki spredaj, radio z ročicami za upravljanje na volanu, ročno klimatsko napravo, 16-palčna platišča iz lahke litine, usnjen volanski obroč in ročico menjalnika, kartico Renault s prostoročnim upravljanjem … Cena za TCE100 se začne pri 16.990 evrih.

Močnejši je 1,6-litrski 16V-bencinski agregat (98 kW/133 KM) in oprema sport chic. Povprečna poraba je za 0,7 l/100 km višja od šibkejšega bencinarja, izpust CO2 pa je 165 g/km. Za najmanj 19.490 evrov ima poleg močnejše konjenice še 17-palčna platišča, samodejno klimatsko napravo, radio s sistemom bluetooth in USB-priključkom ter brisalnika s senzorjem za dež. Prihod dizelskega motorja za zdaj ni predviden.

Na seznamu dodatne opreme so med drugim poleg usnjenih in ogrevanih sedežev še kovinska barva (390 evrov) in parkirna pomagala.

Foto: Žurnal24 Renault wind



Prvi kilometri
Po prvih prevoženih kilometrih in zbranih občutkih nas je bolj prepričal 1,6-litrski motor, ki ima športen – rezek – zvok, predvsem pa večjo konjenico, ki poskrbi, da tudi športnim voznikom požene kri po žilah. Sto konjskih moči je premalo za hitrejše voznike, TCE100 zato bolj priporočamo tistim, ki niso nervozni, če jim ni treba takoj prehiteti pred seboj počasnejšega voznika. 1,2-litrski motor je prelen v nizkih vrtljajih, je pa vožnja z njim vseeno lahko športna, če ga priganjate v visoke vrtljaje. S tem se viša tudi poraba, ki je na naši "hribolazniški" trasi skočila do desetih litrov. Zagotovilo za dobre vozne sposobnosti je, da je za razvoj poskrbel Renault Sport Technologies. Podvozje je trdo športno, prestavno razmerje petstopenjskega ročnega menjalnika je dobro nastavljeno in je bistveno boljše kot pri običajnih modelih znamke Renault. Zavore izpolnijo svoje poslanstvo, najbolj pa nas je navdušil izjemno natančen in športen volan. Tisti, ki boste želeli občutiti adrenalin, boste morali izklopiti ESP, ki prehitro poseže v vožnjo voznika.

Načrtovana letna prodaja v Evropi je 150 tisoč vozil na leto, načrt za Slovenijo je tudi zaradi (pre)poznega prihoda na trg za letos manjši in znaša 30 vozil.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.