Prometne informacije vozniki danes lahko dobivajo prek več kanalov. Najpogosteje jih vozniki slišijo prek radijskih valov in aplikacij, ki javljajo stanje v prometu. Eden od državljanov je na portal Predlagam vladi podal pobudo, da bi znotraj Radia Slovenija oblikovali "rubriko ali novo frekvenco in postajo za obveščanje, ki bi bila povezana s centri za obveščanje, povezana z Darsom, ki bi razna opozorila javili nemudoma, ne glede na to med kakšno oddajo bi se zgodile nevšečnosti in tako bi pomagali ljudem v prometu ali pa ob kakih drugih situacijah".
Državljan, ki najraje posluša Radio SI, je takšen predlog podal po tem, ko je na eni od svojih poti padel v zastoj, o katerem pa je na radiu prvič slišal šele 40 minut kasneje. "Vmes je igrala glasba vseh sort. V tem času se je nabralo neskončno pločevine, ki je stala na mestu," se je pritožil.
Ministrstvo za infrastrukturo je v odgovoru zapisalo, da nima vpliva na vsebino in obseg informacij glede stanja in prevoznosti cest, ki jo objavlja RTV Slovenija. "Glede podajanja informacij tako javnega radia RTV SLO kot komercialnih radijev je to stvar urednikov programov o pogostosti podajanja poročil o stanju in prevoznosti cest. Ministrstvo za infrastrukturo in DARS sta storila vse, da se vozniki lahko v vsakem trenutku seznanijo o stanju na cestah na območju Slovenije," so še dodali. Pobudo državljana naj bi ministrstvo posredovalo vodstvu javnega radia RTV Slovenija.
Ministrstvo za infrastrukturo je obveščanje o dogodkih na cestnem omrežju organiziralo preko DARS prometno informacijskega centra (POIC), kjer se neposredno preko voznikov, policije in regionalnih nadzornih centrov DARS in CUVP DRSI izvaja obveščanje vseh udeležencev v cestnem prometu o stanju in prevoznosti cest, tako avtocest, hitrih cest kot tudi ostalih cest v državi.
Vsi podatki se beležijo v osrednji sistem, od tam pa se samodejno objavljajo na spletni strani www.promet.si in na aplikaciji za mobilne naprave DarsPromet+, kjer se udeleženci v cestnem prometu neposredno seznanjajo o stanju in prevoznosti cest. Prav tako je 24 ur na razpolago telefonska številka 1970 in spletna strana PIC-a, kjer je mogoče neposredno spremljati stanje in prevoznost cest, zastoje in čakalne dobe na mejnih prehodih.
Dve minuti od obvestila do objave
Na RTV Slovenija pravijo, da pobude še niso prejeli in je zato ne morejo komentirati. "Na Radiu Slovenija so prometne informacije standardizirane, za njihov sprejem in pripravo za objavo so usposobljeni kolegi novinarji v Prometni pisarni. Ti zbirajo in posredujejo prometne informacije prvemu, drugemu in tretjemu programu Radia Slovenija," pojasnjujejo.
Redne prometne informacije se objavljajo po poročilih in informativnih oddajah na vseh treh programih vsak dan po ustaljenem urniku in so del rednega programa. Te informacije zajemajo trenutne dogodke na cestah, pa tudi obvestila o delih, drugih dogodkih in zaporah ter prometne napovedi in opozorila. Nujne prometne informacije se večinoma objavlja na Valu 202, v jutranjem pasu ter pri izrednih dogodkih pa tudi na Prvem programu - Prvi. Z nujnimi prometnimi informacijami obveščajo poslušalce (voznike) o izrednih dogodkih na cesti takoj, ko se zgodijo, oziroma po prejetju informacije. "Od sporočila, ki ga dobimo v pisarno, do objave v etru sta v povprečju potrebni dve minuti."
"Redne prometne informacije lahko poslušalci na vsakem programu slišijo vsako uro, na vseh treh programih pa je frekvenca objav vsake pol ure, nujne pa takoj po prejetju, objavi si sledijo v časovnih presledkih od 10 do 15 minut, odvisno od velikosti zastoja."
Zaradi obvestila prekinejo program
Prometne informacije pridobivajo iz različnih virov obveščanja, glavni vir sta Prometno-informacijski center za državne ceste, s katerim aktivno sodelujejo od njegovega nastanka, ter Prometni klub Radia Slovenija, ki je njihov lastni vir obveščanja in ga sestavljajo vozniki, ki so se prijavili v klub. Prometne informacije objavljajo tudi drugi programi Radia Slovenija, pripravljajo jih regionalni centri sami.
Program prekinejo z nujnim obvestilom, ko se zgodi neki izredni dogodek, ki ovira promet in predstavlja nevarnost za udeležence v prometu, ali ko se nekaj izrednega zgodi na zelo prometni cesti (vse avtoceste, hitre in glavne ceste ter tudi pomembne regionalne ceste). Izredni dogodki so na primer nesreče, zastoji, izredne vremenske razmere. O takšnih dogodkih poročajo od pojava do zaključka, kar pomeni, da poročajo o nastanku, spremembi ter zaključku nujnega dogodka.
O rednih dogodkih na vsake pol ure
Redne prometne informacije so, vštevši vse tri programe, objavljene na vsake pol ure (v nočnem pasu 23:00-05:00 pa na uro), nujne prometne informacije pa v etru objavijo takoj, ko pride do dogodka. "V tem primeru gre bolj kot za pogostost, za aktualnost in ažurnost, pri čemer si prizadevamo, da informacijo v programih objavimo takoj. Ob hujših nezgodah, ki imajo širše posledice za promet in prihaja do daljših zastojev, pa se te nujne informacije tudi ponavljajo vsakih 10-15 minut."
Prometne informacije so na voljo tudi v tujih jezikih, in sicer jih med 6. in 22. uro, ob koncih tedna pa tudi ponoči na vsakih 30 minut objavlja Radio Si. V času med 6. in 22. uro je tako povprečno 30 objav v angleškem in 7 objav v nemškem jeziku. "Zaradi tehnološkega razvoja in dostopnosti prometnih informacij tujim turistom, Prvi program – Prvi in Val 202 ne objavlja več rednih prometnih informacij v tujih jezikih. Ob izrednih razmerah (hujši zastoji, zastoji zaradi vremena) pa rednim in izrednim prometnim informacijam dodamo tudi angleško verzijo sporočila."
Kaj prinaša prihodnost?
Ker sledijo razvoju in napredku na tehnološkem področju, načrtujejo spremembe tako v etru kot tudi na vseh multimedijskih platformah. "Eden od kratkoročnih ciljev je tudi krepitev Prometnega kluba, saj so vozniki tisti, ki so prvi na kraju dogodka in tako tudi najboljši informatorji," o tem, kaj pripravljajo v prihodnje, dodajajo na RTV.
dezurni@zurnal24.si
1.4.2018 nesreča med Višnjo goro in Grosupljem. So očistili in sprostili promet. Dobrih 5 minut kasneje po radiju dajo še …
https://www.alter.si/tema/dab-prometne-informacije-kdaj-v-matkurji.2666150/
Vsi ne poslušajo radija, zakaj ne pošiljajo sporočil po GSM telefonih kot recimo reklame ko prestopimo mejo ? Tehnične možnosti …