Premijska znamka Polestar, ki je tesno povezana s švedskim Volvom, je v želji po transparentnosti razkrila, kako ozka je v resnici lahko razlika pri izpustih CO2 med električnim in klasičnim avtom skozi njuno celotno življenjsko dobo. Povedali so torej tudi, kakšni so izpusti pri izdelavi avta in njegovih baterij od trenutka, ko zanj nakopljejo potrebne rude in izdelajo materiale, pa do končne reciklaže in shranjevanja tistih sestavnih delov in sestavin, ki jih ni mogoče reciklirati. Upoštevali so tudi, da bi lastnik avto polnil z energijo, ki bi bila proizvedena delno tudi iz termoelektrarn oziroma ne iz "zelenih" virov.
Polestar ob objavi teh svojih podatkov opozarja, da je stopnja transparentnosti pri proizvajalcih vozil glede resničnih izpustov avta od njegovega začetka do konca na kritično nizki ravni. Prav tako na dejanske izpuste veliko vpliva tip avta, opozarja znamka v lasti kitajskega Gellyja.
Drugo zelo pomembno opozorilo, ki ga izpostavljajo v svojem poročilu, pa je sledljivost dobaviteljske verige. To je po njihovem ključni faktor, če se želimo izogniti naravovarstveni škodi in kršenju človekovih pravic pri pridobivanju tako ključnih materialov, kot je na primer kobalt.
Model polestar 2 bi v svoji celotni življenjski dobi proizvedel za 50 ton CO2. Na drugi strani pa bencinski suv XC40 znamke Volvo v svoji enako dolgi živjenjski dobi pridela za 58 ton CO2. Razlika pri izpustu ogljikovega dioksida je torej razmeroma zelo majhna, le 14-odstotna v prid električnemu avtu!
Če bi polestarja 2 polnili zgolj z energijo, proizvedeno iz pretežno naravnih virov, potem bi ogljični odtis upadel na 42 ton CO2. Če bi upoštevali le energijo, proizvedeno iz vetrnih elektrarn, potem celotni izračun (tudi izdelava turbin za vetrne elektrarne) pokaže rezultat 27 ton.
"Proizvajalci v preteklosti niso bili odkriti s kupci glede okoljskega vpliva svojih izdelkov. To ni v redu. Moramo biti odkrit, pa četudi to pomeni neprijetno branje. A sporočilo je jasno ... Električni avti nudijo pot do klimatske nevtralnosti, izsledke našega poročila pa nameravamo uporabiti za dosego tega cilja."
Thomas Ingenlath, generalni direktor Polestarja
Vse več držav sprejema obveze, kako bi čim prej prepovedali prodajo vozil s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje. A čeprav so električni avti na vsak način med vožnjo čistejši, pa je ključnega pomena vprašanje, na kako čist način so proizvedeni in kako čisto jih je mogoče odstraniti iz cest po koncu življenjske dobe.
Predvsem proizvodnja baterij ima močan okoljski odtis. Za vsak izdelani polestar 2 tako ustvarijo med proizvodnjo 26,2 ton CO2, medtem ko ga za bencinski volvo XC40 proizvedejo "le" 16,1 tone.
Vsi ti izračuni kažejo, da se polestar 2 šele po prevoženih 112 tisoč kilometrih po izpustu CO2 izenači z bencinskim XC40. In v teh izračunih sploh niso upoštevani drugi za naravo obremenjujoči izpusti, ki jih avti proizvedejo med vožnjo, na primer izpusti pnevmatik, zavor ...
Sorodna znamka Volvo seveda zasleduje iste cilje kot Polestar. Švedi so sporočili, da so s strani neodvisne organizacije SBTi te dni prejeli znanstveno potrditev glede izvedljivosti akcijskega načrta, v skladu s katerim želijo postati do leta 2040 ogljično nevtralna znamka. Že do leta 2025 želijo zmanjšati ogljični odtis svojih avtov v celotni življenjski dobi za 40 odstotkov. V enačbo so vključili tako nižje emisije med vožnjo, pa tudi pri proizvodnji, logistiki, reciklaži ...
Pri črpanju nafte in proizvodnji bencina pa se ne sprosti nič CO2 in metana... ja seveda! Vsakemu z malo mozga …
Povej mi, kakšen rezultat pričakuješ in jaz ti bom naredi študijo, katera bo to potrdila. Če se samo pogleda število …
Volvo je kitajski s tako čistim zrakom in proizvodnjo, da olimpijske skoraj niso bile mogoče. Resnejši proizvajalci BEV imajo vso …