Profesor 40 let ne vzdržuje avta, to je rezultat

Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan Foto: Osebni arhiv Hanns-Lüdecke Rodewald Opel olympia karavan
Kaj ostane od avta, če ga že 40 let ne opereš in ves ta čas vzdržuješ na njem le tiste nujne stvari, da vsako leto znova naredi tehnični pregled? Spoznajte najbolj slavno nemško cestno razvalino, ki na nek način tudi dokazuje vzdržljivost nekdanjih avtov.
Oglej si celoten članek

Berlin ima kar nekaj znamenitosti, ampak za eno vedo le redki, še redkejši pa vidijo v njej resnično nekaj posebnega ter znajo ceniti njenega avtorja. Gre za opel olympio karavana, ki je bil izdelan že davnega 1956, torej le malo zatem, ko so zgradili Berlinski zid. Ko je spadal že med stare avte, ga je sredi 70. let minulega stoletja kupil takrat mladi Hanns-Lüdecke Rodewald, danes profesor avtomobilske tehnike na visoki šoli za tehniko in gospodarstvo v Berlinu, kjer poučuje predmeta o avtomobilski varnosti in o motorjih z notranjim izgorevanjem.

Opel mu je zvesto služil kot družinski avto, pomagal mu je pri obnovi stanovanja, ko pa ga je hotel prodati, zanj ni našel kupca, zato se ga je odločil obdržati in izkoristiti za prav poseben preizkus, ki je blizu njegovi stroki. “Zanima me, kaj se zgodi, če na svojem avtu čisto nič ne postoriš in ga popravljaš le v toliko, da je v voznem stanju ter da lahko zadosti vsem kategorijam preizkusa na letnem tehničnem pregledu,” je profesor Rodewald pojasnil za zurnal24.si.

“Hočem izvedeti, kako je, ko pride avto do konca svojega koordinatnega sistema, ko je njegova patina 100-odstotna. Nasprotni konec patine je 0 odstotkov, to je takrat, ko ima na števcu 0 prevoženih kilometrov,” pravi Rodewald. “Poleg tega na njem izvajam še nekatere druge preizkuse glede konzervacije zunanjosti v primeru rje. Ampak osnovni cilj je pokazati, kaj se zgodi z avtom brez vzdrževanja.” Zato je avto leta 1977 zadnjič opral, od takrat pa le še po potrebi menjal pnevmatike in brisalce ter opravljal nujna dela, ki so zadostila za podaljšanje prometnega dovoljenja.

Štiri različne vrste mahu

Avto je vsa ta leta parkiran v ulici Schönlein pod milim nebom, ljubitelji starodobnih vozila pa gotovo zavijajo z očmi. Na avtu so posledice splošnega nevzdrževanja namreč še kako vidne. Od originalne “verona zelene” barve ni več sledi, namesto tega avto obdaja mešanica rjaste in sive barve. Tesnila okoli oken so že delno popustila, zato v avto med dežjem vdira voda, ki jo profesor lovi v posode, a to ne preprečuje vonja po vlažnem, ki obdaja notranjost.

Okoli brisalcev, na strehi in pokrovu motorja rastejo že štiri različne vrste mahu, moral je že variti vrata in zakrpati odbijače, blatnike in žaromet. Ampak ni pretiraval, vse je bilo v okvirih nujnih zahtev za tehnični pregled. Da, avto naredi tehnični tudi, če na njem raste mah, da je le sicer varen.

Policisti in zaščitniki narave ga nadlegujejo

Trenutno mu registracija velja še do leta 2018, čeprav tega marsikateri policist in redar ne verjameta. Tako so mu policisti s tablic nekoč strgali nalepke o veljavnosti, saj naj ne bi bil več varen. Moral jim je pokazati potrdilo s tehničnih pregledov, da je avto še vedno povsem normalno vozen. Redarji pa so mu na steklo že večkrat nalepili opozorilo, naj umakne avto, ker da je proti pravilom odloženo odsluženo vozilo. Da so mu dali mir, je moral pravico poiskati na sodišču.

Trenutno ima težave, ker avto nima okoljevarstvene nalepke, ki je nujna za vožnjo po Berlinu. A profesor trdi, da stoječi avto pač ne onesnažuje prometa in jo ne potrebuje. Trenutno čaka na odločitev sodišča.

Zakaj kljub 61 letom ne more biti starodobnik

Prav neizpolnjevanje modernih standardov je tudi glavna težava opla olympie - čeprav še vedno dela in bi ga lahko izkoristil za kakšen nedeljski izlet, ga Rodewald že od 2008 ne more več prosto uporabljati, saj je velik del Berlina zaprt za okoljsko sporna vozila. Da bi bil izvzet iz pravil o onesnaževanju, bi moral namreč za avto pridobiti status starodobnika. A to je nemogoče, saj so do statusa upravičeni le avti s precej bolj urejenim zunanjim stanjem.

Tako pa mora profesor izpod motornega pokrova stoječega avta vsake toliko očistiti gnezdo miši, medtem ko zadaj v avtu še vedno ležijo športni copati njegovih treh danes že odraslih hčerk, v karavanskem prtljažniku (ste vedeli, da je Opel iznašel ime za ta tip avtov?) pa hrani stare fotografije iz časov, ko je olympia karavan služil prvotni nalogi. Če ga hoče vžgati, mora najprej v filter za zrak natočiti malo bencina.

Ne bo še tako hitro konec

Avto si namensko prihaja ogledovati vse več radovednežev, za svojega so ga sprejeli prebivalci ulice, profesor pa ga uporablja tudi kot materijal za predavanja svojim študentom.

Za konec smo ga vprašali še, kdaj se bo njegov preizkus končal. “Gre za odprti konec zgodbe. Trenutno je mogoče pri njem še vse popraviti,” je povedal Rodewald.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 18:48 18. Junij 2017.

    no temu se reče opel in je v ponos adamu, ne pa tele jajca, ki se danes prodajajo in naj …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.