Celoletne pnevmatike morajo biti prilagojene na zelo vsestranske podnebne razmere, saj morajo biti enako učinkovite med žgočo poletno vročino kot tudi med hudim zimskim mrazom. Njihove naloge so torej zelo zahtevne, saj morajo hkrati imeti lastnosti letnih in zimskih pnevmatik.
Še pred časom smo o celoletnih pnevmatikah pisali zgolj kot o bolj ali manj uspešnem kompromisu za tiste, ki se vozijo zelo malo ali živijo v krajih brez prehudih vremenskih obremenitev. A očitno so se stvari v zadnjem času precej spremenile, saj je celoletna pnevmatika goodyear vector 4season gen-3 na AMZS-jevem testu prejela celo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, kar se do zdaj še ni zgodilo. Dobra je bila tudi Pirellijeva pnevmatika cinturato all season SF2, oceno priporočljivo pa so prejele še tri druge pnevmatike.
Celoletne pnevmatike seveda niso pravi nadomestek za namenske zimske ali letne pnevmatike, vendar pa so jim proizvajalci z uporabo različnih zmesi gume na tekalni površini zagotovili dovolj dobre lastnosti tako poleti kot tudi pozimi. Kaj pa o uporabi celoletnih pnevmatik pravijo vulkanizerji, ki so v najbolj tesnem stiku s končnimi uporabniki, torej vozniki?
Rast priljubljenosti
Aleš Hrvatič, vulkanizer iz Sežane, torej okolja, kjer bi se nam uporaba celoletnih gum lahko zdela skoraj samoumevna, pravi, da je pri njih vse več voznikov, ki se odločajo za celoletne pnevmatike. Ko gre za prvi avtomobil v družini, s katerim se vozijo tudi v notranjost Slovenije, se vozniki sicer še vedno odločajo za sezonsko menjavanje zimskih in letnih gum.
Ko gre za drugi avtomobil v družini, s katerim se vozijo bolj lokalno, pa se vozniki vse bolj odločajo za uporabo celoletnih gum, saj na Krasu skoraj ni pravih zimskih razmer. Hrvatič dodaja, da je še vedno bolje, da tisti, ki bi se sicer celo leto vozil z zimskimi gumami, uporablja celoletne gume.
Čeprav v Mariboru poznajo prave zime, Tadej Šprah iz podjetja Vulkanizerstvo TDS pravi, da se vozniki tudi pri njih vse več odločajo za uporabo celoletnih pnevmatik. To večinoma velja za tiste, ki na leto prevozijo malo kilometrov ali pa s celoletnimi pnevmatikami opremijo drugi družinski avtomobil.
Šprah meni, da so celoletne gume povsem primerne za mraz ter mokre in suhe ceste, nekaj težav pa imajo vozniki lahko v snegu. Ker na tekalni površini večinoma ni lamel, ki izboljšujejo oprijem zimskih gum, imajo te slabši oprijem na zasneženi podlagi. To velja bolj za svež sneg, saj se na mokrem predelanem tudi celoletne gume načeloma dobro obnesejo, pravi Šprah.
Dobra petina
Ljudje se za celoletne pnevmatike vse več odločajo tudi na Gorenjskem, ugotavlja kranjski vulkanizer Iztok Boltez. Meni, da se je prodaja celoletnih pnevmatik precej povečala. Veliko voznikov je, ki prevozijo malo kilometrov in jim avtomobil večino časa stoji v garaži, če pade sneg, pa se z avtomobilom sploh ne podajo na ceste. Takšnih voznikov, ki jim celoletne gume gotovo povsem ustrezajo, je pri njih okoli 20 odstotkov, meni Boltez.
Dodaja, da so za avtomobil ljudje pripravljeni nameniti kar precej denarja in zato tudi večinoma menjajo letne gume za zimske in obratno. Vendar pa so za nekoga, ki na leto denimo prevozi le okrog 5.000 kilometrov, tudi celoletne pnevmatike povsem ustrezne.
Ako menjavam gume 2X letno me košta vulkanizer, pa živci mi gredo zaradi čakalnih dob. Državi pa pri nakupu gum …
Slovenija ni samo Ljubljana in tudi ne samo Pokljuka...kot ti misliš.
no ja in kje rabiš pravo zimsko ? še če greš na Pokljuko je vse spluženo in posuto. raje se …