Prodaja teh pnevmatik se je močno povečala

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Celoletne pnevmatike so v zadnji letih postale občutno boljše in marsikateri voznik razmišlja, da bi na svojem avtomobilu namesto kombinacije letnih in zimskih pnevmatik uporabljal kar letne, ki jih ne bi bilo treba zamenjati dvakrat na leto.
Oglej si celoten članek

Celoletne pnevmatike morajo biti prilagojene na zelo vsestranske podnebne razmere, saj morajo biti enako učinkovite med žgočo poletno vročino kot tudi med hudim zimskim mrazom. Njihove naloge so torej zelo zahtevne, saj morajo hkrati imeti lastnosti letnih in zimskih pnevmatik.

Foto: Goodyear Dunlop Sava Tires Celoletne gume pnevmatike

Še pred časom smo o celoletnih pnevmatikah pisali zgolj kot o bolj ali manj uspešnem kompromisu za tiste, ki se vozijo zelo malo ali živijo v krajih brez prehudih vremenskih obremenitev. A očitno so se stvari v zadnjem času precej spremenile, saj je celoletna pnevmatika goodyear vector 4season gen-3 na AMZS-jevem testu prejela celo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, kar se do zdaj še ni zgodilo.  Dobra je bila tudi Pirellijeva pnevmatika cinturato all season SF2, oceno priporočljivo pa so prejele še tri druge pnevmatike.

Celoletne pnevmatike seveda niso pravi nadomestek za namenske zimske ali letne pnevmatike, vendar pa so jim proizvajalci z uporabo različnih zmesi gume na tekalni površini zagotovili dovolj dobre lastnosti tako poleti kot tudi pozimi. Kaj pa o uporabi celoletnih pnevmatik pravijo vulkanizerji, ki so v najbolj tesnem stiku s končnimi uporabniki, torej vozniki?

Rast priljubljenosti

Aleš Hrvatič, vulkanizer iz Sežane, torej okolja, kjer bi se nam uporaba celoletnih gum lahko zdela skoraj samoumevna, pravi, da je pri njih vse več voznikov, ki se odločajo za celoletne pnevmatike. Ko gre za prvi avtomobil v družini, s katerim se vozijo tudi v notranjost Slovenije, se vozniki sicer še vedno odločajo za sezonsko menjavanje zimskih in letnih gum.

Foto: Goodyear Dunlop Sava Tires Celoletne pnevmatike

Ko gre za drugi avtomobil v družini, s katerim se vozijo bolj lokalno, pa se vozniki vse bolj odločajo za uporabo celoletnih gum, saj na Krasu skoraj ni pravih zimskih razmer. Hrvatič dodaja, da je še vedno bolje, da tisti, ki bi se sicer celo leto vozil z zimskimi gumami, uporablja celoletne gume.

Čeprav v Mariboru poznajo prave zime, Tadej Šprah iz podjetja Vulkanizerstvo TDS pravi, da se vozniki tudi pri njih vse več odločajo za uporabo celoletnih pnevmatik. To večinoma velja za tiste, ki na leto prevozijo malo kilometrov ali pa s celoletnimi pnevmatikami opremijo drugi družinski avtomobil.

Šprah meni, da so celoletne gume povsem primerne za mraz ter mokre in suhe ceste, nekaj težav pa imajo vozniki lahko v snegu. Ker na tekalni površini večinoma ni lamel, ki izboljšujejo oprijem zimskih gum, imajo te slabši oprijem na zasneženi podlagi. To velja bolj za svež sneg, saj se na mokrem predelanem tudi celoletne gume načeloma dobro obnesejo, pravi Šprah.

Foto: Goodyear Dunlop Sava Tires Celoletne gume pnevmatike

Dobra petina

Ljudje se za celoletne pnevmatike vse več odločajo tudi na Gorenjskem, ugotavlja kranjski vulkanizer Iztok Boltez. Meni, da se je prodaja celoletnih pnevmatik precej povečala. Veliko voznikov je, ki prevozijo malo kilometrov in jim avtomobil večino časa stoji v garaži, če pade sneg, pa se z avtomobilom sploh ne podajo na ceste. Takšnih voznikov, ki jim celoletne gume gotovo povsem ustrezajo, je pri njih okoli 20 odstotkov, meni Boltez.

Dodaja, da so za avtomobil ljudje pripravljeni nameniti kar precej denarja in zato tudi večinoma menjajo letne gume za zimske in obratno. Vendar pa so za nekoga, ki na leto denimo prevozi le okrog 5.000 kilometrov, tudi celoletne pnevmatike povsem ustrezne.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 09:50 21. Oktober 2024.

    no ja in kje rabiš pravo zimsko ? še če greš na Pokljuko je vse spluženo in posuto. raje se …

  • Rim
    09:41 21. Oktober 2024.

    V resnici je celoletna samo kompromis, poleti ni dobra kot letna, pozimi pa ne kot zimska. Fizike se pač ne …

  • 07:36 21. Oktober 2024.

    Prevozil z Goodjerjevimi 60000km. Ostalo še 4mm profila, vendar sem jih zamenjal ker so postale trde. Zamenjal z enakimi. V …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.