Glede na študijo svetovalne družbe EY se je lani skupni dobiček iz poslovanja 16 največjih avtomobilskih skupin povečal za 168 odstotkov na 134 milijard evrov, je zapisala agencija DPA. "Na splošno so vodilna avtomobilska podjetja lani izjemno dobro obvladala krizo čipov. Čeprav je prodaja vozil pri številnih podjetjih močno upadla, so nekateri beležili rekordne dobičke," je povedal analitik EY Constantin Gall.
Dodal je, da je bila strategija avtomobilskih proizvajalcev usmeritev v proizvodnjo dražjih vozil, ki prinašajo večji dobiček in boljše marže in zmanjšanje popustov. "Marže so leta 2021 dosegle rekordne ravni," je dejal. Prišli so do številk, o katerih so avtomobilski proizvajalci v preteklosti lahko le sanjali. Višje marže so nadomestile izgube pri prodaji. Po poročanju EY je najvišjo maržo dosegla ameriška Tesla, tesno ji sledita nemška proizvajalca premijskih avtomobilov BMW in Mercedes-Benz.
Letos morda ne bo drugače, čeprav smo priča vojni v Ukrajini in zapiranju proizvodnje v Rusiji, ki je tudi pomemben vir surovin za avtomobilsko industrijo. Hkrati so se pojavile težave s pomanjkanjem kabelskih snopov, proizvedenih v Ukrajini. »Proizvodnjo dodatno ovira pomanjkanje polprevodnikov in drugih komponent. Vojna v Ukrajini tudi močno obremenjuje industrijo,« je dejal analitik EY Peter Fuss. Napovedal je tudi, da bodo letos cene novih avtomobilov prej naraščale kot padale.
Kot kaže mora res priti do3WK da se svet resetira. Saj ne je.e Putin sveta. Lobiji so tisti, ki mislijo …