Felipe Munoz, globalni analitik pri JATO Dynamics, kjer so obelodanili rezultate prodaje v mesecu juliju rast prodaje po črnih mesecih zaradi covid-19 pravi: "Tako zasebni kot poslovni potrošniki se odzivajo na boljše tržne razmere. Če se bodo trenutne razmere še naprej izboljševale, bi lahko v evropski avtomobilski industriji začeli govoriti o okrevanju v obliki črke V."
Še vedno obstajajo velike negotovosti glede tega, kako in kdaj se bo pandemija končno končala, zato Munoz ostaja previden: "Število registracij se je od januarja pa do konca julija v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšalo za 35%, na 6,37 milijona avtomobilov. Vendar pa je povpraševanje po novih avtomobilih zdravo, še posebej zaradi spodbud k nakupu avtomobilov v določenih državah." Velik del omenjene spodbude je mogoče razložiti s povečanim apetitom potrošnikov po zelenih avtomobilih, ki imajo na izbiro vse več elektrificiranih vozil. Munoz pravi: "Naraščajoče povpraševanje daje prednost SUV-jem, saj je njihova ponudba zelo velika, vključno z bolj elektrificiranimi različicami."
Močan vpliv svetovne pandemije na gospodarstvo tako ni vplival na zanimanje potrošnikov za elektrificirana vozila. Julij 2020 je bil rekorden mesec za registracije električnih vozil, njihov obseg se je medletno povečal za 131 % na 230.700 vozil - prvič se je zgodilo, da je ta vozila v enem mesecu kupilo več kot 200.000 potrošnikov.
Posledica tega je, da so elektrificirana vozila (hibridi, priključni hibridi in 100 odstotno električna vozila) julija predstavljala 18 % vseh registracij, kar je veliko več od njihovega tržnega deleža, ki je bil julija 2019 znašal 7,5 in julija 2018 5,7 %. "Porast povpraševanja po električnih vozilih je močno povezan s širšo ponudbo, ki končno vključuje cenovno ugodnejše izbire. Večja konkurenca med blagovnimi znamkami tudi znižuje cene," je prepričan Munoz.
Polovico na novo registriranih elektrificiranih avtomobilov ima hibridni pogon (HEV), povpraševanje pa je naraslo za 89 %. K temu so pripomogle blage hibridne različice ford puma in fiat 500. Sledili so priključni hibridi (PHEV) s 55.800 enotami, kar je za 365 % več kot julija 2019, predvsem na račun novih modelov, kot so ford-kuga, Mercedes A, XC40 in BMW serije 3.
Spodbudne rezultate so pokazali tudi povsem električni avtomobili (BEV). Število registracij je s 23.400 enot julija 2019 le leto kasneje naraslo na 53.200, ponudba pa se je povečala iz 28 na 38 različnih modelov. Novi modeli, kot so peugeot 209, mini electric, MG ZS, porsche taycan in škoda citigo, so vzrok, da so prodajne številke 100 odstotno električnih vozil tako zrasle. Tesla je zaradi zamud pri pošiljanju vozil v Evropo zabeležila 76-odstotno znižanje na 1050 registriranih enot, kar je posledica proizvodnih izzivov v tovarni v Fremontu v Kaliforniji. Munoz o tem pravi: "Tesla je v nasprotju s splošnim trendom naraščanja povpraševanja po električnih avtomobilih letos v Evropi nekoliko izgublja. Delno je mogoče to razložiti z vprašanji, ki se nanašajo na kontinuiteto proizvodnje v Kaliforniji, pa tudi z visoko konkurenco blagovnih znamk, ki so že dolgo zasidrane v Evropi."
Tako kot elektrificirana vozila so tudi SUV-ji zabeležili rekordne rezultate. Prejšnji mesec so predstavljali skoraj 42 % vseh registracij, to je 530.800 enot, kar je največje mesečno število po juliju 2019. "SUV-ji so običajno dražji od njihovih avtomobilskih ekvivalentov, zato je izjemen podatek, da segment kljub krizi doživlja tako rast."
V primerjavi z julijem leta 2019 je bilo julija letos število registracij novih avtomobilov v Evropi manjše za 4 odstotke. To ne velja za Slovenijo, kjer je bil julij za 7 odstotkov uspešnejši kot lani. Slovenija je bila julija ena od devetih evropskih držav s pozitivno balanco v primerjavi z enakim obdobjem lani. Največji plus v prodaji vozil so zabeležili v Litvi (+22 %), sledijo Luksemburg (15 %), Danska (14 %), Velika Britanija (11 %), na petem mestu je Slovenija. Julija so imele največji padec v prodaji v Romunija (24 %), Avstrija in Madžarska pa po 21 %. Če vzamemo v izračun obdobje 12 mesecev (julij 2019 – 2020) pa je povprečni padec prodaje novih avtomobilov v Evropi 35 odstoten, v Sloveniji je prodaja po statistiki JATO Dynamics manjša za 27 odstotkov. Najmanjši padec v zadnjem letu dni imeli v Litvi (-10 odstotkov), največji pa na Hrvaškem (-49 odstotkov).
Srednji SUV-ji so bili edini segment, ki je zabeležil padec, in sicer za 6 %. Mali SUV-ji oziroma križanci so imeli rast (+ 9%), kompaktni SUV-ji (+ 4% ) in veliki/luksuzni SUV-ji (+ 14 %). Hkrati je njihovo povpraševanje hitro raslo zaradi elektrifikacije številnih modelov, ki so na voljo. Julija je bilo 48 % registriranih elektrificiranih vozil športnih terencev.
Pomembna informacija je tudi, da se je volkswagen golf spet uvrstil na vrh najbolje prodajanih modelov v Evropi, kjer je bila dva meseca zapored najbolj priljubljeno vozilo renault clio. Volkswagnu je uspelo stabilizirati proizvodnjo 8. generacije svojega uspešnega avtomobila. V juliju je bilo registriranih 31.169 golfov, sledita renault clio (25.054) in škoda octavia (22.569).
Med hibridi prve dve mesti zasedata Toyotina modela: C-HR (10.571) in corolla (10.345), na tretje mesto po številu registracij se je prerinila ford puma (7.681). Med priključnimi hibridi je bil julij najbolj uspešen mesec za ford kugo (6.366), sledita mercedes razred A (3.454) in volvo XC40 (3.453), med 100-odstotno električnimi avtomobili pa vrh po številu registracij zaseda renault zoe (9.280), sledita hyundai kona (4.405) in VW e-golf (4.094).
Ne nasedati lažnim informacijam o BEV, kupujte nove in rabljene fosilce, delajte samo za naftico