Na nas se je obrnil bralec, ki je v ljubljanskem BTC zaman iskal prosto Petrolovo električno polnilnico. Edino, ki mu je bilo trenutno na voljo in je tako prikazovala tudi aplikacija, pa je bila zasedena z dvema avtomobiloma na klasičen pogon. In to kljub temu, da je v BTC na voljo okoli 8.500 parkirnih mest. Polnilnih mest za Petrolove komitente v trgovinskem središču je 14.
Da je omenjena polnilnica pred znanim lokalom pogosto zasedena, je že večkrat opazil, zato se je obrnil na Petrol. Tam pa so mu pojasnili, da so parkirna mesta ob njihovih polnilnicah v lasti občini, sami pa so le najemniki. "Na žalost pri zaparkiranih polnilnih mestih ne moremo narediti več, kot uporabniku svetovati, da kontaktira občinsko redarstvo." Le to je namreč pristojno za pisanje kazni in morebitni odvoz vozil.
"Že tako izgubljam preveč časa s takšnimi vozniki, ki se jim je težko sprehoditi 50 metrov od najbližjega prostega parkirnega mesta. Treba bi jih bilo bolj in učinkovito kaznovati, tako kot da bi parkirali na prostoru za invalide," je komentiral uporabnik e-avta.
"Ampak saj mogoče pa tudi takšni ljudje nekega dne srečajo Darwina," je dodal in opozoril na detajl fotografije. Lastnik BMW-ja se ima očitno navado naokoli voziti nepripet.
Kazen za parkiranje, kjer je to v nasprotju z omejitvami, prepovedmi in obveznostmi, izraženimi s prometno signalizacijo, je po 65. členu Zakona o pravilih cestnega prometa določena na 80 evrov.
Toliko znaša tudi kazen za kršenje 12. člena odloka o prometu v MOL, ki govori o obveznosti lastnikov električnih vozil glede označevanja prihoda.
Kazen za parkiranje na mestih za invalide pa je 200 evrov.
Problematika je "prisotna"
Vprašali smo ljubljanske redarje, koliko dela imajo z neupravičeno zasedbo mest za polnjenje električnih avtov. Na Mestni občini Ljubljana (MOL) oziroma pri tamkajšnjem mestnem redarstvu priznavajo, da je problematika parkiranja vozil na notranje zgorevanje na parkirnih mestih električnih polnilnicah "prisotna". Kot dodajajo, ji posvečajo veliko pozornosti in v primeru zaznanih kršitev zoper kršitelja ukrepajo v skladu s pooblastili.
Kot pa so pojasnili, pravila parkiranja na mestih za električna vozila in sankcioniranje urejata dva predpisa in sicer Zakon o pravilih cestnega prometa ter mestni Odlok o urejanju prometa.
Kršitev na polnilnih mestih, ki so obravnavana v skladu z zakonom, ne obravnavajo posebej, temveč so v istem košu z vsemi ostalimi prekrški v zvezi z neupravičenim parkiranjem. Vseh kazni je bilo v prvih letošnjih osmih mesecih okoli 3.300.
So pa ljubljanski redarji od januarja do septembra obravnavali že 431 kršitev, ki so jih obravnavali v skladu z odlokom, natančneje z njegovim 12. členom. Ta uporabniku električnega vozila nalaga, da mora na javnem parkirnem mestu obvezno označiti čas prihoda, saj je parkiranje s polnjenjem omejeno na največ tri ure.
Na naše vprašanje, kako naj ukrepa uporabnik električnega avta, ki se znajde pred neupravičeno zasedeno polnilnico, odgovarjajo, da je najbolj učinkovit klic na njihov operativni center z dežurnim redarjem na telefonsko številko 01 306 16 220. "Na kraj bo poslana patrulja, ki bo izvedla ustrezne ukrepe," zagotavljajo. Alternativno lahko uporabnik pokliče tudi policijo na 113.
kaj nardis, ko si voznik elektricnega avta in ti zaparkirajo polnilnico? Se klofneš okol svoje neumne buče in si greš …
In zakaj ste brisali tablico , naj se ve , kdo je ta nadutež !
Na podlagi česa imajo lastniki električnih vozil rezervirana parkirišča? Tudi to je diskriminacija.