"Severna obvoznica je že tako eden najbolj obremenjenih odsekov v državi, potem pa stvari dnevno slabšajo še kolone tovornjakov, od katerih bi morala večina v skladu z znaki ubirati pot okoli Ljubljane po južni strani. Najhuje pa je, ko se sredi popoldanske konice loti 'šlepar' prehitevati kak kilometer počasnejšega kolega," benti bralec in sprašuje odgovorne, ali še vedno ne razmišljajo o ukrepih.
Dars kot upravljalec hitre ceste H3 in celotnega ljubljanskega obroča trdi, da se zaveda problematike. Kot pravijo, se po njihovih opažanjih promet na celotnem ljubljanskem obroču letno povečuje, povečuje pa se tudi promet težkih tovornih vozil. Še posebej v jutranji prometni konici so na severni obvoznici, ki jo v povprečju dnevno zgolj v eni smeri prevozi kar 70.000 vozil, pogosti zastoji, največja nevarnost je povezana s stoječimi kolonami vozil in to tudi na odstavnih pasovih pred priključki iz hitre ceste do priključnih občinskih cest, opozarjajo pri Darsu.
Na podlagi že dve leti starega odloka o načrtu za izboljšanje kakovosti zraka na območju Ljubljane je vlada Darsu pred časom naročila izdelavo izmere in poročila o obremenitvi s hrupom, ki ga povzročajo hitre ceste in avtoceste okoli Ljubljane, konec lanskega leta je bilo poročilo tudi posredovano infrastrukturnemu ministrstvu. Na podlagi tega poročila je Dars v predlaganih ukrepih zaprosil ministrstvo, naj dovoli vpeljavo določenih omejitev, tako da bi na severni obvoznici prepovedal vožnjo vozilom v tranzitu s skupno maso nad 7,5 ton.
Po Darsovem načrtu bi tako z dodatno prometno in kažipotno signalizacijo dosegli, da bi vsi tovornjaki na relaciji Maribor - Koper peljali mimo razcepa Zadobrova po vzhodni strani Ljubljane, mimo Malenc in nato po južnem obrobju prestolnice do Kozarij ter naprej po avtocesti. V nasprotni smeri bi tovorni promet potekal po isti obvezni trasi. Glede na Darsovo analizo je trenutno južno obvoznico prevozi celo manj vozil kot severno z izjemo njenega zahodnega dela ob priključku Vič, čeprav gre za klasično avtocesto, kar za avtomobile pomeni tudi višjo hitrost.
Po severni obvoznici bi sicer še vedno lahko peljali tovornjaki, ki denimo vozijo iz Štajerske na Gorenjsko ter obratno ali imajo lokalne cilje na območju severa Ljubljane.
Razlika le 1,3 kilometra
Primerjava prek Google Zemljevida kaže, da je med dvema točkama med odsekom Zadobrova in Kozarje po severni obvoznici 14,9 kilometra, medtem ko je po južni obvoznici za isto pot potrebno narediti 16,2 kilometra. Časovno sta obe različi v primeru vožnje z avtom povsem enaki, saj je uporabnik zaradi višje dovoljene hitrosti po južni trasi na cilju prav tako po devetih minutah. V primeru tovornjaka pa je razlika stvar parih minut.
Na ministrstvu so za zurnal24.si potrdili, da so prejeli Darsovo prošnjo, sedaj pa napovedujejo, da bodo na podlagi analize predlaganih scenarijev morebitne novosti upoštevali v okviru priprave predpisa o omejitvi uporabe državnih cest za promet tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 ton. "Podzakonski predpis bo pripravljen za vse državne ceste v drugi polovici letošnjega leta," obljubljajo na ministrstvu, ki ga vodi Peter Gašperšič.
ta pametno seveda napise, da se bo izognal...En Romun, ki gre v L Koper mora res na obvoznico? ga ne …
Te pa se ti z vlakom vsako jutro pelji na siht... pa se bos izognal vsem prometnim konicam in kamionom!! …
Sicer je pa po DARSovi študiji južna obvoznica obremenjena ravno toliko kot severna, ne spomnim se pa da bi bila …