PRIMA test je do danes postal neodvisna referenca oziroma primerjalni vodič za nakup vozila v Sloveniji. Tokrat smo pod drobnogled vzeli popularne mestne križance razreda B. Na primerjalnem testu smo tako kot vedno pri PRIMA testih med seboj pomerili primerljiva vozila. Tokrat smo primerjali 10 vozil: ford puma, VW t-roc, škoda kamiq, seat arona, peugeot 2008, citroën C3 aircross, renault captur, suzuki vitara, nissan juke in opel crossland X.
Pri PRIMA testu so poleg spletne strani Zurnal24.si sodelovali še Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.
Izkazalo se je, da so razlike med avti istega razreda lahko velikanske, zato je treba pred nakupom narediti domačo nalogo, se vprašati o tem, kaj si zares želite in kaj ste pripravljeni plačati ter se tudi pozanimati o predvideni ceni vzdrževanja. Mi smo nalogo vzeli zares in primerjavo naredili med avtomobili s srednje dobro opremo z vsaj osnovnimi varnostnimi sistemi, večino elementi udobja in primerljivimi bencinskimi motorji, ki so imeli odvisno od proizvajalca razpon moči med 81 in 96 kilovati.
Na PRIMA testu smo pod drobnogled poleg nakupne cene vzeli tudi stroške za sedem let lastništva, vključno z nekim povprečnim zavarovanjem in rednim servisiranjem. Na reprezentativnem testnem krogu, sestavljenem iz ekonomične in dinamične vožnje, mestne, avtocestne in primestne vožnje, smo merili porabo goriva. Preizkusili in ocenili smo asistenčne sisteme, zaslone na dotik, kamere. Posvetili smo se hrupu med vožnjo. Pretipali smo plastiko, prešteli število odlagališč, preverili, kako uporabna so, izmerili smo prostornost na prednjih sedežih, zadnji klopi, preverili, kdo ponuja premično zadnjo klop in v katerega bi spravili največ prtljage. Nismo spregledali niti všečnosti zunanje oblike in raznih bombončkov, s katerimi znamke nagovarjajo kupce. Seveda smo naredili tudi dinamični test v AMZS centru varne vožnje na Vranskem.
Vsa opažanja bomo opisali še v prihodnih člankih, tokrat pa razkrivamo, kako so se moderni mestni križanci razvrstili na PRIMA testu. Hkrati pa podajamo tudi obrazložitev končnih rezultatov. Ob tem je treba tudi povedati, da je trg B križancev v Sloveniji še nekoliko širši, a nekatere znamke iz različnih vzgibov niso želele sodelovati na našem testu.
To je torej končni vrstni red, skupni zmagovalec B SUV razreda pa tokrat duhovni naslednik prvega zmagovalca yetija, škoda kamiq!
10. mesto: Opel crossland X (1.047 točk, 57,5 % ocene)
Opel je pred kratkim prenovil svojega križanca, ki ni več X, ampak samo še crossland. Posodobljeni novinec, bi predvsem zaradi dodatnih tehnologij na področju varnosti, povezljivosti in asistenčnih sistemov, lahko skočil po PRIMA lestvici navzgor. A mi smo testirali še neprenovljenega crosslanda X, ki so se mu leta že krepko poznala.
Prav asistenčni sistemi, za katere je dobil najmanj točk, so najšibkejša točka Oplovega križanca. Na primer, komaj nekaj mesecev pred obvezno uvedbo digitalnega DAB sprejemnika ga je treba še vedno doplačati, enako velja za klic v sili. In sistem zaviranja v sili AEB, ki je že nekaj let standard v vseh avtih in brez katerega si dobre ocene na Euro NCAP danes ni več mogoče predstavljati, je pri Oplu še vedno na listi doplačil.
Slabo se je crossland X odrezal tudi na področju, ki ga PRIMI označujemo z oznako faktor X: kaj avto ponuja več od konkurence, bodisi obliko, tehniko, stvari, zaradi katerega se ga ne naveličaš že po enem letu uporabe. Tako v podsekciji nedoločniki, kamor uvrščamo izgled, počutje za volanom, kot prepričljivost celotnega paketa in področje asistenčnih sistemov, je crossland X dobil najmanj točk med vsemi. Slabše se je odrezal tudi pri uporabnosti kabine. Nima odprtine za smuči, niti uporabnega dvojnega dna prtljažnika, prtljažnik je po "litrih" razmeroma velik v primerjavi z večino konkurentov, v praksi pa smo vanj spravili manj prtljage od pričakovanega. Zaostaja tudi na področju izdelave in kakovosti materialov. Bolj prepričljiv je z ergonomskega stališča in udobja sedežev.
Je pa zato crossland X najboljši za tiste, ki iščete avto s široko zadnjo klopjo, saj ponuja največ prostora na sredinskem zadnjem sedežu in tudi vstavljanje otroških sedežev na klop je med najbolj prijaznimi. Močna plat je tudi, da je zadnja klop lahko pomična za 15 centimetrov, kar redkost v tem segmentu. Torej, palec gor za vse, ki imate majhne otroke.
Da je crossland X avto za manj zahtevne, se je izkazalo med dinamično vožnjo. Podvozje je primerno za zelo umirjene voznike, tudi vijuganje zaradi medlega krmilnega mehanizma ni najbolj natančno. Je pa opel tudi na račun veteranskega staža v kategoriji nabavne cene med najboljšimi, saj se uvršča le za Citroëna. Tudi pri stroških vzdrževanja in servisiranja je med bolj ugodnimi.
9. mesto: Nissan juke (1183 točk, 65,0 % ocene)
Nissan juke je ustanovitelj B SUV razreda. Začetnik norije za križanci, ki je v prvi generaciji izstopal z odbito obliko. Tokrat so na trgu tudi bolj "odbiti" od juka. Redakcije smo ga na področju nedoločnikov, kjer imajo od celotnega testa subjektivne ocene žirantov še največjo težo, uvrstile na 5. mesto. Avto je atraktivnega videza, tudi znotraj je z moderno zasnovo na nas novi juke napravil dober vtis za izstopanje izven okvirjev.
Drugače je bilo s celotnim paketom in počutjem za volanom, kjer je bil slabši. Udobje na zadnji klopi nas ni prepričalo, niti po prostoru nad glavo kot za kolena. Škoda, ker nima pomične zadnje klopi. Nameščanje otroških sedežev je še vredu, zato pa na sredinskem sedežu zadaj ostane zelo malo prostora za morebitnega petega potnika. Tudi odlagališč bi si želeli več, nekaj manj pa trde plastike po kabini.
Oddaljenost od tal, ko je treba zlagati predmete v prtljažnik, ni najbolj prijazna. Ima dvojno dno, a tako kot v crosslanda X smo tudi v juka zložili manj stvari kot v druge križance. Med slabšimi je bil tudi na področju motorizacije in podvozja. Tudi za juka velja, da ni med dinamičnimi predstavniki, bolj je za tiste, ki prisegate na udobje in majhno porabo goriva. Bil je med bolj varčnimi na testu.
Ker gre za razmeroma nov avto, je juke tudi dobro opremljen z asistenčnimi sistemi. Grajamo pa dejstvo, da še ne pozna slovenskega jezika in brezžičnega polnjenja. Zato pa ima dober digitalni vmesnik med merilniki in tudi dovolj velik zaslon.
Izkazalo se je, da je juke na ceniku cenejši zgolj od ford pume, zato pa je med štirimi najbolj ugodnimi na področju zavarovanja in vzdrževanja. Zaradi tega je juke pridobil eno mesto na lestvici.
8. mesto: Suzuki vitara (1206 točk, 66,3 % ocene)
Suzukijev križanec je med vsemi kandidati edini avtomobil, ki smo ga primerjali tudi pred štirimi leti. Vmes je bil sicer prenovljen, a gre še vedno za generacijo, ki smo jo do obisti prevozili že leta 2016. Takrat se je vitara uvrstila na visoko 4. mesto.
Pri meritvah uporabnosti kabine in prtljažnika je tokrat zasedla 6. mesto. Pozitivno ocenjujemo vstavljanje otroških sedežev, po kabini ima tudi veliko odlagališč, ki so uporabna. Čeprav tehnične specifikacije kažejo na to, da je prtljažnik med manjšimi, je oblikovan tako, da smo vanj naložili presenetljivo prav toliko prtljage kot v pumo in kamiqa, kar pomeni največje število točk za velikost prtljažnika! Je tudi dolg in ima uporabno dvojno dno, vitara pa nima pomične zadnje klopi ali odprtine za smuči. Zadnja klop sicer ni med prostornejšimi, tudi pri uporabljenih materialih v kabini je prejela manj točk od večine konkurentov.
Motor in podvozje sta se izkazala za zelo dobro mešanico dinamike in udobja. Akustično je vitara najbolje zatesnjena med vsemi, tudi motor se je na merjenju porabe bencina izkazal za največjega "šparovčka." Ročni menjalnik je zelo korekten, podvozje pa dovolj zmogljivo, da ne boste v zadregi niti pri hitrejših vstopih v ovinek.
Precej točk v primerjavi s konkurenco je vitara, ki izvira že iz leta 2015, izgubila na področju asistenčnih sistemov, kjer sta se za slabša izkazala le opel in citroën. Pozna se torej, da ni med mlajšimi predstavniki.
Cenovno je vitara umeščena v sredino vseh testiranih križancev, v plus ali minus ne izstopa glede zavarovanja oziroma vzdrževanja. Vitara v konkurenci kompaktnih mestih križancev kljub ne najnovejšemu videzu zunanjosti in kabine vseeno ponuja nekaj več, in sicer zelo dober štirikolesni pogon. Tudi zato bo vitara za marsikaterega kupca tovrstnega vozila še vedno z razlogom ostala izbira številka 1.
7. mesto: Citroën C3 Aircross (1242 točk, 68,2 % ocene)
Avto odbitega videza, ki bo zaradi izgleda marsikoga privlekel v prodajni salon, ima eno zelo izrazito prednost pred večino konkurence – to je uporabna plat. Več točk smo v tej kategoriji prisodili le absolutnemu zmagovalcu kamiqu. Predvsem zaradi uporabne plati zadnje klopi si ga lahko brez težav ogledajo tudi tisti, ki izbirajo kompaktnega družinskega križanca. Želeli bi si bolj kakovostnih materialov in izdelave, tudi kakšno dodatno uporabno odlagališče mu ne bi škodilo. Podobno, kot za kabino, velja tudi za prtljažnik. Slednji je velik tudi v praksi, ne samo v teoriji, zaradi pomične zadnje klopi ga lahko tudi konkretno povečamo. Pri C3 aircrossu je dobro vidno, da ima Citroën bogato tradicijo izdelovanja enoprostorcev in uporabnih avtomobilov.
Slabše smo ocenili motor in podvozje. Avto ni med najbolj agilnimi, tako podvozje, kot tudi volanski mehanizem ne dopuščata vožnje "na nož". Motor je bil tudi med bolj žejnimi. Zato pa je blestel v udobju. Bolj udobnega križanca ne boste našli. Tudi tu gredo zasluge bogati tradiciji, saj se spomnite udobne "žabe," kajne? Pa tudi prednjim sedežem, ki razvajajo z udobno peno in merami.
Bitko za višja mesta je izgubil na področju asistenčnih sistemov. S crosslandom X sta bila poravnana na zadnjem mestu. Čakamo na posodobitve.
Če vas prepriča udobje, videz in velikost kabine ter prtljažnika, je četrti, morda celo glavni adut vozila njegova cena. Trenutno je C3 aircross najbolj ugoden med vsemi testiranimi križanci, prav tako glede na stroške zavarovanje. Pri servisih pa je na dnu lestvice, dražji od njega je le sorodnik iz koncerna PSA peugeot 2008.
6. mesto: Seat arona (1245 točk, 68,4 % ocene)
Seatov predstavnik med B SUV križanci je najbolj dinamičen od trojčka koncerna VW (še VW t-cross in škoda kamiq), po drugi strani pa najmanj uporaben. A to ne pomeni, da ima najmanj uporabno kabino ali prtljažnik. Med deseterico se je uvrstil na sredino. Zadnja klop je med bolj uporabnimi, le vstavljanje otroških sedežev ni najbolj prijazno. V kabini je vse na svojem mestu, ergonomsko zelo dober avto, saj je bil narejen še v času, ko so imeli inženirji in oblikovalci radi fizična stikala. Prtljažnik je v praksi velik, le krajši je kot pri konkurentih, tudi nakladalno dno bi lahko bilo nižje. Niti arona nima pomične zadnje klopi.
Na poligonu se je med stožci španka premikala z zelo malo nagibanja, boljši občutek v dinamiki vožnje smo člani uredništev imeli le v fordu pumi in peugeotu 2008. Še več, z arono smo bili bolj zadovoljni kot pa pri škodi kamiqu ali volkswagen T-crossu. Všeč nam je bil tudi aronin ročni menjalnik. Aroni dinamične karakteristike ne škodijo po ekonomični plati, saj smo ji po končanih meritvah porabe bencina pripisali veliko točk, toliko kot tudi končnemu zmagovalcu kamiqu. Nekaj točk je sicer izgubila na področju zvočne zatesnjenosti, ki je med slabšimi. Tako kot tudi na sploh področje asistenčnih sistemov in multimedije, kar je po svoje presenetljivo. Arona ponuja manj opcij kot bližnja sorodnika kamiq ali t-cross, navzdol odstopa tudi po velikosti osrednjega zaslona v kabini, ki pri povprečno iskani opremi meri le 6,5 palca in je med najmanjšimi. Standard v tem razredu je namreč danes osempalčni zaslon. Zato pa pohvalno informacije iz zaslona lahko v aroni razbiramo kar v slovenskem jeziku.
Cenovno arona spada med najbolj ugodne mestne križance, enako velja za servise in stroške vzdrževanja. Višjo uvrstitev bi lahko dosegla tudi na račun faktorja X, saj v ničemer, čeprav gre za odličen in prostoren vozniški avto, odločno ne izstopa od konkurence.
5. mesto: Renault captur (1255 točk, 69 % ocene)
Avto, ki bi ga novinarji - žirantje med neuradnim klepetom ob kavi od vseh desetih kandidatov poleg peugeota 2008 najraje odpeljalo s seboj domov. Lahko kar odkrito zapišemo, da smo ga na končni lestvici pričakovali višje, morda celo na prvem mestu. Avto nas je na klasičnem testu navdušil in tudi v resnici gre za odličen izdelek. Kje je torej izgubljal točke? Gremo po vrsti.
Nekaj točk v primerjavi z najboljšimi je izgubil na uporabnosti kabine in prtljažnika. Predvsem pri prostoru nad glavo in koleni v drugi vrsti ter tudi pri namestitvi otroških sedežev na zadnjo klop. Zanimivo je, da je captur ob kamiqu edini, ki ima zadaj reže za zrak. Med slabšimi je bil tudi, ko smo merili glasnost v kabini med vožnjo in pri mirovanju vozila.
Prtljažnik ima dvojno dno, tudi obdelan je dobro, sedeži se zlagajo pohvalno. Ni pa med največjimi, ko je treba vanj zložiti predmete različne velikosti in oblik.
Med vsakodnevno vožnjo je to avto, ki bo zadovoljil večino voznikov, le tistih ne, ki prisegate na zelo dinamično vožnjo. Nekaj tekmecev je bilo pri slalomiranju med stožci bolj stabilnih, tudi volanski mehanizem bi lahko bil odtenek bolj natančen. Povprečni voznik tega ne bo opazil, niti ga ne bo zmotilo, novinarji, ki smo menjali avtomobile dobesedno enega za drugim, pa smo. Zlata sredina po dinamiki za capturja.
Zato pa je bil to med bolj udobnimi avtomobili na primerjalnem testu in med najlepšimi, tako kar zadeva zunanji videz kot notranjo ureditev z veliko, moderno tablico in digitalnimi merilniki. Captur je do vrha založen z naprednimi sistemi za varnost in udobje, tu dejansko spada tik za najboljše.
Novinarji smo tam, kjer smo lahko namesto "metra" izrazili svoje občutke, za kategorijo X največ točk pripisali prav capturju. Prepričalo nas je počutje za volanom, videz, pravzaprav celoten paket.
To je avto iz katerega boste, ko boste enkrat vanj sedli, težko izstopili. Ne pusti vas hladnega in težko se ga boste naveličali. Še posebej zato, ker tudi na ceniku ni med dražjimi.
4. mesto: Ford puma (1286 točk, 70,7 % ocene)
Če smo bili presenečeni, da je nissan juke zasedel šele končno 9. mesto, pa smo roko na srce nižje na lestvici pričakovali pumo, pa nas je prijetno presenetila in na koncu le za las zgrešila celo stopničke.
V pumo nismo dvomili zato, ker ne bi bil dober avto (morda je to celo najboljši avto med vsemi, tako opremsko kot vozniško), pač pa zato, ker odstopa navzgor po ceni, ki je v tem razredu vozil pri izbiri še kako pomembna v glavah kupcev. Puma je namreč cenovno uvrščena skoraj pet tisočakov nad najcenejšega citroëna C3 aircrossa, čeprav je tudi res, da ima po drugi strani zares veliko opreme, kakovosti, vozniških užitkov, odlična je po uporabni in praktični plati.
Puma med ocenjevano deseterico ni najbolj prijazna za potnike na zadnji klopi, vključno z zlaganjem sedežev, ima pa zato enega najbolj uporabnih prtljažnikov z velikim koritom s čepom, ki ga lahko, če na primer prevažamo umazane stvari, odpremo in korito speremo z vodo. Visoko oceno smo ji prisodili tudi za ergonomsko ureditev kabine.
Puma je med vsemi najbolj vozniški avto. Na slalomu je odstopala s smerno stabilnostjo in čvrstostjo podvozja, pa tudi natančnostjo volana. Bencinski motor je bil hkrati med bolj varčnimi, tudi ročni menjalnik si zasluži visoko oceno.
Zato pa puma spada med najmanj pregledne avtomobile, kar so pri Fordu skušali rešiti s tehniko. Te ima puma največ med vsemi, še posebej, ko govorimo o asistenčnih sistemih, saj je njena paleta, tako kot digitalne vsebine, zelo pestra. Še bolj pomembno pa je, da je veliko od naštetega že del serijske opreme. Puma ima na primer kot edina sistem za preprečevanje vožnje v napačno smer in ISA samodejno prilagajanje hitrosti. Smo ji pa dodelili črno piko, ker je kamera le del "tehno paketa" za 1450 evrov. Edino s tem paketom tudi nadzira mrtve kote.
3. mesto: Volkswagen T-cross (1.290 točk, 70,9 % ocene)
Volkswagen je pozno prišel na trg mestnih križancev. T-cross je še vedno v 1. generaciji in še vedno gre za razmeroma nov avtomobil. Hkrati je dokaz, da zna Volkswagen tudi na področju SUV-jev narediti zelo uravnotežen avtomobil, ki sicer glede na ocene uredništev na prvi pogled postreže s precej neizstopajočo obliko. V kabini je to zelo uporaben in tehnično dovršen avtomobil z dobro motorizacijo in ročnim menjalnikom. T-cross po drugi strani ne ponuja nič takega, kar drugi ne bi imeli, zato je manjkala pika na i, da bi bil najboljši.
Po ceniku je cenovno nekoliko nad razrednim povprečjem, z napovedanimi popusti pa celo nekaj pod. Tudi pri servisih in zavarovanju je med najbolj ugodnimi na trgu. Kar zadeva motorizacijo in porabo goriva: ni najbolj varčen, pa tudi najbolj žejen ne. Še vedno pa je poraba goriva zelo ugodna, tudi, če imate "težjo nogo".
T-cross se lahko v zelo prostorni kabini (zadnja klop je lahko tudi pomična) za to vrsto avtomobilov pohvali z velikim osrednjim zaslonom (osem palcev), ki ga nadgrajujejo zelo dobri digitalni merilniki. Med najboljšimi je tudi po založenosti z asistenčnimi varnostnimi sistemi. Tudi prtljažnik se je izkazal za enega najbolj uporabnih, ko smo morali vanj zložiti različne predmete.
Na poligonu v vožnji slaloma in pri losovem testu pa ni izstopal. Kot zapisano gre za dobro uravnotežen avto, ki pa mu manjka boljši faktor X, da bi se lahko prebil povsem na vrh.
2. mesto: Peugeot 2008 (1.318 točk, 72,4 % ocene)
Če T-crossu manjka nekaj več, ima peugeot 2008 prav to. Avto, ki z obliko izstopa že na prvi pogled. Če smo kot otroci med igro nogometa pri postavi izbirali igralce enega za drugim, bi bil v tej igri 2008 tudi med novinarji izbran prvi ali pa drugi. Avto je všečen tako zunaj kot v prečiščeni kabini, kjer smo gledali na 3D merilnike, kar je nekaj, kar drugi še ne znajo ponuditi. In 2008 je lahko na voljo tudi s povsem električnim pogonom.
V primerjavi s prvo generacijo, ki je na PRIMA testu prav tako zasedla 2. mesto, sta kabina in prtljažnik občutno večja. To so pokazali meter, potovalke in plastenke. Pri Peugeotu so znali narediti avto, po katerem bodo posegale tudi družine. Škoda, ker nima še pomične zadnje klopi, zato pa bo všeč tistim, ki ne želijo imeti po kabini le plastike. 2008 lahko z materiali razvaja tudi bolj zahtevne. Tudi na poligonu se je izkazal z okretnostjo med stožci. Z majhnim volanom je lahko vodljiv avto, ki se pelje tudi dinamično. Prav tako gre za enega bolj udobnih avtomobilov.
Nekaj točk je izgubil pri merjenju porabe goriva, prav tako pri preglednosti naprej in nazaj. 2008 spada med najnovejše predstavnike razreda, zato je izpolnil naša pričakovanja, da je digitalno napreden, ima velik zaslon (še vedno brez slovenskega jezika) in plejado naprednih sistemov. Grajo smo mu namenili pri mrtvih kotih, saj je kot doplačilo možen le pri dražji opremi GT line.
Tudi cena za 2008 ni pretirana, saj je v primerjavi z ocenjeno konkurenco umeščen v zlato sredino. Verjetno odločilno, da peugeot 2008 ni zmagovalec tokratnega PRIMA testa, pa je izračun servisov in zavarovanja, kjer se je izkazal za najdražjega.
1. mesto: Škoda kamiq (1372 točk, 75,4 % ocene)
Na dosedanjih PRIMA testih se je izkazalo, da so Škodini avtomobili zelo dobro, če ne najbolje uravnoteženi, ko govorimo o razmerju med ceno in dobljenim, kakovostjo materialov, opremljenostjo, voznimi lastnostmi in nenazadnje tudi ceno in stroški lastništva. Da o prostornosti ne izgubljamo preveč besed. Škoda je tudi pri kamiqu, čeprav na videz ne izstopa tako kot na primer superb v svojem razredu, še vedno bolj atraktiven kot sorodni T-cross in kot tak zanimiv za najširšo množico voznikov.
Naj poudarimo, da je kamiq, tako kot pred štirimi leti njegov predhodnik yeti, do zmage prišel iz ozadja, nepričakovano. Izkazalo se je, da avto nima večjih slabosti, nadpovprečno se na lestvico uvršča na številnih področjih, ki so za kupca v tem razredu lahko pomembni.
Kamiq je pričakovano najbolj uporaben avto. Ponuja največ prostora na zadnji klopi za kolena in glavo, le srednji sedež bi lahko bil širši. Ko sedemo za volan, je vse, kar je za vožnjo pomembno, na dosegu roke. Sistemi so uporabniško bolj prijazni kot pri večini konkurentov, čeprav je tudi kamiq polno digitaliziran in asistenčno napreden avtomobil. Seveda je pri Škodi slovenski jezik že nekaj časa stalnica, palec gor.
Litrski trivaljni bencinski motor se je izkazal za izjemno varčnega, kombinacija podvozja in krmiljenja pa omogoča odličen kompromis med udobnim požiranjem lukenj na cestah in dinamičnim premikanjem med ovinki.
Na področju asistenčnih sistemov je zaostal le za ford pumo in je povsem poravnan z Volkswagnovim sorodnikom. Tudi cena med njima je podobna, le stroški lastništva so pri Škodi trenutno glede na ceno servisov malenkost višji.
A prav prepričljivost celotnega paketa je na koncu nagnila tehtnico, da je kamiq postal velik zmagovalec PRIMA primerjalnega testa mestnih križancev.
Jeep Renegade je zakon, ostalo kvazi terenčki, ki se silijo naprej. Sicer pa dobre stvari se ne reklamirajo.
Crossland je super avto, vi pa prodani bizgeci.
Kar nekaj! Kje pa je Fiat 500X? Mitsibushi ASX? Jeep Renegade? Trije iz WV koncerna Trije iz PSA in ostali …